Ik heb de laatste nieuwe mandrake (Linux 2.6.0, kde 3.1.94 or XFree86 4.3.99) gedownload en geinstalleerd op men amd xp 2000+. Bij de installatie gekozen om KDE als GUI te installeren en dat werkte allemaal. Maar vandaag had KDE er ineens minder zin in. Ik was net bezig mijn netwerk fatsoenlijk te configureren, en ik kreeg volgende error:
"Could not generate a backtrace as the debugger 'gdb' was not found"
Waarna ik terug naar de konsole geflikkerd word.
En sindsdien krijg ik telkens dat bericht bij het opstarten van X. Ik kreeg deze eerste melding trouwens onder een gewoon user account, ook als root kan ik X niet starten. Rebooten verhelpt het probleem ook niet.
Omdat ik niet zo'n linux guru ben en nog niet zo verschrikkelijk vertrouwd ben met de konsole weet ik niet wat ik hier mee moet. (zoeken op GOT leverde trouwens niets op)
"Could not generate a backtrace as the debugger 'gdb' was not found"
Waarna ik terug naar de konsole geflikkerd word.
En sindsdien krijg ik telkens dat bericht bij het opstarten van X. Ik kreeg deze eerste melding trouwens onder een gewoon user account, ook als root kan ik X niet starten. Rebooten verhelpt het probleem ook niet.
Omdat ik niet zo'n linux guru ben en nog niet zo verschrikkelijk vertrouwd ben met de konsole weet ik niet wat ik hier mee moet. (zoeken op GOT leverde trouwens niets op)
offtopic:
Ik draai linux pas 5 dagen en het is echt
Ik draai linux pas 5 dagen en het is echt