Toon posts:

Wat voor muis voor Quake 3?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af wat de meeste mensen voor muis gebruiken bij Kweek 3.

Ik heb nu zelf een M$ Intellimouse. Heeft het veel nut, in de zin van beter spelen, om een andere muis te kopen? En zo ja welke? En hoe zit het met draadloze muizen en optische muizen?

Id dat iets of werkt dat voor geen meter met Kweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
De beste is imo de Razer 2K.. dat railed als een gek zeker in combo met een 3M muismat :)

Heb ook een Logitech Mouseman Optical, is goedkoper maar raakt af en toe in de stress bij te snelle moves. Dus ja als je geld teveel hebt ga dan voor een Razer met een 3M of Ratpadz, anders voor een Logitech Mouseman Optical of niet optical met 3M/Everglide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 12:43
Had eerst een Logitech cordless, daarmee zoog ik in Q3A ..... heb nu een Razer Boomslang 2K ...... en ik zuig nog in Q3A :D

Maar voor de rest prima muisje, vraagt gewenning en een baas die bereid is de "ik vind 250 piek voor een muis veel te duur" gedacht is uit zijn hoofd wil zetten (hobby's kosten geld mensen). Gebruik em zelf in combi met een Looney Tunes muismat, gaat prima. Alleen knop 4 en 5 werken nog niet (iemand?)

Ow ja, die Cordless werkte opzich prima hoor, ik kan gewoon niet Quaken :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hiero ook de Razer Boomslang 2000. Prima ding al is het wel ff een dagje wennen aan zijn gevoeligheid.

Uiteraard is het niet alleen maar Razer wat er is. Logitech Gamingmouse bijvoorbeeld...ook uitermate geschikt voor Quake 3 Arena en bij lange na niet zo duur als een Razer.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Op maandag 11 december 2000 15:01 schreef TAG_Speedy het volgende:
Had eerst een Logitech cordless, daarmee zoog ik in Q3A ..... heb nu een Razer Boomslang 2K ...... en ik zuig nog in Q3A :D

Maar voor de rest prima muisje, vraagt gewenning en een baas die bereid is de "ik vind 250 piek voor een muis veel te duur" gedacht is uit zijn hoofd wil zetten (hobby's kosten geld mensen). Gebruik em zelf in combi met een Looney Tunes muismat, gaat prima. Alleen knop 4 en 5 werken nog niet (iemand?)

Ow ja, die Cordless werkte opzich prima hoor, ik kan gewoon niet Quaken :)
Knop 4 en 5 doen het bij mij ook niet...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Razer Boomslang 1000 in combinatie met een Everglide Q3A Large Attack Pad... heerlijke combo... enne knop 4 en 5 doen het bij mij wel... heb knop 4 aan "on-the-fly sensitivity zitten en knop 5 heb ik gekoppeld aan F11 wat in Q3 weer aan mn rail zit... snappie :) je kan die knoppen gewoon opgeven in dat proggie wat bij je muis geleverd werd... (tip: gebruik de laatste WinMe drivers van Razer... zijn ook onder Win98(SE) te gebruiken en zijn een aantal versies nieuwer dan de originele Win98 drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Nou heb de laatste software (zat al bij de muis), en die knoppen gebind aan - en = (wat bij mij staat voor shotgun en mp5) maar no go :(

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Alle knoppen werken bij mij ook met me Razer, alhoewel ik button 5 nou niet de meest handige plek vind hebben :)

Ik heb Razer versie 2.012 en via "assign a key" kan je een willekeurige key binden aan de muis knop, ik heb hiervoor "[" en "]" gekozen... mocht dit niet werken stel dan knop 4 in op "Game control".

vind je de Razer BS2k teduur ga dan voor de 1k, kijk maar bij www.informatique.nl of www.bce.nl anders zou ik voor een Logitech Mouseman Optical gaan.
En last but not least, KOOP EEN GOEDE MUISMAT!! Veel mensen vinden al die muismatten onzin maar is zeker niet waar, probeer eens op een Lanparty zo'n Everglide of wat dan ook uit en je zal versteld staan :)

edit:
Hmmz op de site van BCE staat nix over die Razer, terwijl ik hem daar notabene van daan heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 19:01
Find die boomslang niks, heb maar kleine handen dat ding is veel te groot. En heb er quake mee gespeeld op HCC en vind mijn logitech optical veel fijner en nauwkeuriger. Heb bij quake sensitivity op het hoogs heerlijk railen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Had hem ook op de HCC gezien :) (en gekocht)
Alleen stond ie daar wel heeeeeeel triest afgesteld, geen accelleratie enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf vind ik de intellimouse explorer (is met optical sensor) perfect!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

Steffie

Opaque

Op maandag 11 december 2000 23:38 schreef Redje het volgende:
Alleen stond ie daar wel heeeeeeel triest afgesteld, geen accelleratie enzo...
is toch juist goed, geen acceleratie ... ik vind quake veel fijner zonder

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Op maandag 11 december 2000 20:26 schreef Albinoraptor het volgende:
Find die boomslang niks, heb maar kleine handen dat ding is veel te groot. En heb er quake mee gespeeld op HCC en vind mijn logitech optical veel fijner en nauwkeuriger. Heb bij quake sensitivity op het hoogs heerlijk railen :)
Sens kan toch ver boven de 50 ofzo? Daar kan je dus echt never nooit mee gamen.
Heb em bij mijn boomslang op 3, standaard muis op 9. En misschien had je em verkeerd vast? Je moet em niet zo vast houden als een standaard muis, maar meer je hand erachter laten rusten (wat ook in de handleiding stond).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomslang2000 op een Everglide muisplank! De perfecte combinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microschoft Intellimouse Exploder! Perfect ding voor kweek! Ligt lekker in de hand, geen balletje die niet goed werkt, 5 knopjes + scrollwheel (voor wapens changen). Ben heel tevreden! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Op dinsdag 12 december 2000 13:24 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]
Sens kan toch ver boven de 50 ofzo? Daar kan je dus echt never nooit mee gamen.
Nou ja in windows staat er geen acceleratie aan en in quake gewoon slider zover mogelijk naar rechts. Is ook heel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Ik heb een Razer 2K en hier zijn mijn instellingen voor Quake 3:

Sensitivity 10
M_Yaw 0.07
M_pitch 0.07
mouseacceleration off

Ik denk wel dat ik de sense nu wat hoger ga zetten naar 12 ofzo.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sens: 0.5
accel: 0.3

ez... reaction rails zijn makkelijker met accel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik frag met optical muisje van logitec, usb.
Speelt heerlijk.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Als je nou gewoon niet kan winnen, geef dan niet je muis de schuld...

• KingNothing
Op donderdag 14 december 2000 17:46 schreef MPdave het volgende:
Winnen? Ik speel alleen om beter te worden |:(

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Wat is nou het verschil/voordeel van USB t.o.v. PS2? (of andersom...?)

• Albinoraptor
Op donderdag 14 december 2000 17:46 schreef MPdave het volgende:
Wat nou niet winnen, altijd winnen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou het verschil/voordeel van USB t.o.v. PS2? (of andersom...?)
USB is sneleer en kan meer signalen per seconde van de muis ontvangen/verwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de intellimouse eplorer kopen, zo'n optical ding met 5 knoppen. Er stond vandaag een revew op tweakers.net.

Sommige mensen reageerden op die revieuw met de opmerking dat kweken klote gaat met een optical muis. En dat je sensitivity omlaag moet om goed te kunen spelen. Iemand daar ervaring mee?

Mijn sens staat altijd max en dat wil ik neit veranderen. Verder klaagde ze over het niet kunnen maken van snelle bewegingen omdat de muis dan ging "tollen".

Wat nou doen? Wel of geen lichtje?

Verwijderd

DAt is echt gelul...

Heb er zelf 1 en ondervind alleen maar positieve 'vibes' van mijn m$ explorer!! Die boomslang heeft maar 500dpi meer, maar ik speel al helemaal vloeiend dus ik snap niet dat mensen echt 200+ voor dat foeilelijke ding neerleggen!!

De explorer is echt een aanrader voor kweek e.d.!!!!!!

• Speedy
Nou, jij bent er 1 die er geen voordeel van heeft. Jammer, maar er zijn er wel die er voordeel van hebben en geld voor hun hobby willen neerleggen (ga bij pc van $$$$ niet zitten zeiken over een muis, kies die ik fijn vind). Ieder zijn mening, dus probeer zo'n ding is uit voor je er geld aan uitgeeft (mocht je de prijs een bezwaar vinden).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ja, niet zeiken over geld. Zo'n muis kost 100 piek. Vind ik best veel geld. Idd erg weinig in verhouding tot me videokaart van bijna een rug. Maar zeker duur genoeg om er goed over na te denken.

Tenslotte zonde als je een miskoop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optical suxx voor quake...
Draaien gaat gaar.
Wel heel precies...
Het beste is gewoon een boomslang..de boomslang heeft niet voor niets een balletje ipv optical. Er is wel degelijk over nagedacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, deze laatste reactie heeft me wel overtuigd eigenlijk. Geen optical unit. EN ik zag het nog wel zo zitten dat dei muis nooit meer vies werd.

Maar goed, dan maar een boomslang. Welke versie is het beste? Wat kost zo'n unit? En kun je die gewoon bij elke pc-boer halen of meot ie per post uit de VS komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Als je al zeurt over 100 piek voor een muis ....

Razer Boomslang 1000 - fl 199,-
Razer Boomslang 2000 - fl 249,-

Overal verkrijgbaar/bestelbaar waar ze Hastec spul hebben (overal dus :))

(advies prijzen, normale prijs 1 of 2 tientjes minder, chekc de pricewatch)

www.razerzone.com

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Laatst online: 23-09 11:23

Bloodclot

Jawier!

Ik heb een optisch muis.
en mijn counterstrike skill gaat aardig omhoog.
scores van 26-7 20-8 42-11 enzo
dat is ongeveer een efficientie van 2 tot 2,5

EN instagib quake3 is ook veel makkelijker met optisch in plaats van zo'n soms haperende muisbal

Edit: stomme typfouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Bloodclot ....... ik wil niet weten wat voor muis jij eerst had, skill verbetering van 2.5 door een muis :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik moet eerlijk zeggen dat mijn intellimouse met balletje nooit hapert. Goed schoonmaken voorkomt dat.

Maar jusit dat schoonmaken heb ik een heken laan. Ook kun je de muis niet openschroeven, waardoor je het binnen werk nooit echt goed schoon kan maken.

Iemand ervaring met het openbreken van die muis (en daarna weer suc6vol in elkaar zetten :) ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Doen heb m zelf ook voor kweek de intelli mouse explorer dus speelt super

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon boomslang klaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 22:02 schreef Apoc2 het volgende:

[..]
USB is sneleer en kan meer signalen per seconde van de muis ontvangen/verwerken.
HAHAHA, sorry hoor, maar USB is toch echt maar 100Hz en ps2 200Hz... het is maar hoe hoog je je ps2-rate zet...

USB is dus vrij loos voor muizen, maar wel goed voor andere rand apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 20:37 schreef Shi het volgende:

[..]
HAHAHA, sorry hoor, maar USB is toch echt maar 100Hz en ps2 200Hz... het is maar hoe hoog je je ps2-rate zet...

USB is dus vrij loos voor muizen, maar wel goed voor andere rand apparatuur...
wat is dit voor gelul:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Apoc2

Ik heb sinds kort een optical van microsoft,
is overigens 33% gevoeliger geworden dan de vorige >:) op USB

Daarvoor had ik een PS2 muis.

Mijn persoonlijk ervaring.
2D werkzaamheden (desktop enz.) perfect !
Quake3Arena wat meer moeite moeten doen
om hem lekker in te stellen maar staat nu goed en speelt nu lekkerder dan voorheen met het balletje.
Met Unreal Torunament speelt het op dit moment nog klote, nog niet de goede instelling gevonden.

Wil persoonlijk niet meer terug naar de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb nu een Logitech mouseman-wheel usb. Alleen die beent het niet bij als ik vrij plotseling een snelle, lange beweging maak (zoals rondraaien in UT of Quake3). Dat is best storend als de sensitivity hoog staat.
Met mijn oude logitech ps muis had dit niet.
Ik heb trouwens ook het probleem als mijn muis met het verloopstuk op ps2 doe

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat er problemen op kunnen treden als je een verloop naar de PS2 erop zet klopt. Dit komt doordat de ps2 poort langzamer is dan de USB.
Dit stond ergens op tweakers.net.

Verder bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik toch maar bij mijn ouwe muis blijf :) en anders maar op zoek ga naar een deluxe versie ofzo. Een boomslang vind ik echt te duur worden. En wat betreft de optical, vind ik het risco te groot om die te kopen. Te veel negatieve reacties op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Boomslang met PS/2 verloopstuk op de pc aangesloten, geen problemen mee .... USB wou die niet :?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
Ik heb nu een logitech optical (ipv mn RSI-bevorderende MS intellimouse explorer)
en die speelt prima in q3/ut....

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie het zo, je koopt een PC voor een aantal duizendjes en dan ga je bezuinigen op je besturing van al dat moois.:? Hoe kan je ooit het max uit je PC halen als je niet eens full-controll hebtB-). Ik heb de boomslang 2000 en de intellie exploder muis optical, persoonlijk is boomslang beter!!! is iets zwaarder en betere feel, zelfde functionaliteit maar heeft veel meer tweaks!!
:9~

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 22:13 schreef igor het volgende:
DAt is echt gelul...

Heb er zelf 1 en ondervind alleen maar positieve 'vibes' van mijn m$ explorer!! Die boomslang heeft maar 500dpi meer, maar ik speel al helemaal vloeiend dus ik snap niet dat mensen echt 200+ voor dat foeilelijke ding neerleggen!!

De explorer is echt een aanrader voor kweek e.d.!!!!!!
Errr, de MS explorer scant het oppervalkte 1500x p/s, dat is heel wat anders dan 2000dpi, dus om te zeggen dat de MS Explorer maar 500dpi minder heeft dan de boomslang is pure bullshit, aangezien scans p/s en dpi (dots per inch) geen ene fuck met elkaar te maken heeft.

Ik heb zelf zowel de MS Explorer als de Boomslang2000 en de Boomslang2k is dus vet veel relaxter dan de MS Explorer.

• KingNothing
Boomslang is gewoon luxe en daar betaal je voor, de 1 heeft het er voor over, de ander niet. Ik zeg het al zo vaak...ik heb een intellimouse explorer ( de zilvere uitvoering ) en puur voor shooters is de Intelli gewoon rotzooi vergeleken met de Boomslang, troep...junk. Ik geef toe in windows was mijn intelli wel fijn. Het is gewoon ongelooflijk hoe je kunt railen met een boomslang eenmaal je er echt aan gewend bent en hem goed afgesteld hebt. Als je de juiste setting gevonden hebt wil je nooit niks anders meer, ik was in het begin ook sceptisch maar nu niet meer :)

Boomslang rules

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Hehe, dat dit topic nu nog omhoog wordt gegooid :P
Maar goed, ik wil dus een nieuwe muis hebben en dan wel een boomslang (waar slaat die 8terlijke naam op? :P ) Maar is er nou veel verschil tussen de 1000 en de 2000 versie want het scheelt toch 50 ballen geloof ik :)
Thnx,..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Heb nu Logitech MX 510, doet het wel goed hoor, gare muismat eronder gezet, maar het oppervlak is zeer glad, dus nu kan ik wel mijn targeting skills verbeteren ;)...speel UT btw, Quake 3 arena zoek ik al een tijd, maar het prijsje is nog steeds high...iemand ergens cheap gezien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Bellsofwar schreef op 17 september 2004 @ 07:46:
Heb nu Logitech MX 510, doet het wel goed hoor, gare muismat eronder gezet, maar het oppervlak is zeer glad, dus nu kan ik wel mijn targeting skills verbeteren ;)...speel UT btw, Quake 3 arena zoek ik al een tijd, maar het prijsje is nog steeds high...iemand ergens cheap gezien? 8)7
Beetje nutteloze kick he ;)
Maar goed, kijk eens op de HCC... als je daar toch heen gaat.
Heb ik Quake 3 Arena Linux edition voor 10 GULDEN nog eens gekocht in een zeeeeer mooie metalen behuizing 8) erg strak.

Je kan ook gewoon de linux editie voor windows gebruiken hoor mocht je hem tegen komen. Het gaat er gewoon puur om of je er een windows of linux point release overheen gooit :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic + flinke kick = geen goed idee. Voor je muis-ervaringen is er een apart topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.