100m/bit doet maar 10

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
ik heb 2pc's (233 en athlon 500) gelinkt met crosslink kabel dmv. 2x 3c905 10/100. Zou in theorie op 100mbit moeten verbinden, maar doet maar 10. Het heeft wel gewerkt, maar na een herinstall van win98se op de athlon dus niet meer. Hoe kan ik het weer laten werken op 100mBit.

ik heb de laatste drivers.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:53
Maak je gebruik van een cat 5 kabel? Als je gebruik maakt van CAT 3 of 4, dan zal het nooit lukken om deze op 100 Mbit/Mhz the krijgen. Ook moet je de kabel nooit verder buigen dan 10x de diameter. Leg lussen als je de bocht om gaat!

mzzl.

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Ik gebruik cat 5, en de kabel is maar 40 cm lang, pc's staan naast elkaar.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Kijk eens naar je properties van jet netwerkkaarten. En zet ze ipv auto-detect naar 100 Mbit

Verwijderd

weer een geintje:

als je 3com netwerkkaarten gebruikt moet je dan niet 3 computers in je netwerk hangen????

Greetz Big Tazzz

Verwijderd

Heb je op de ene PC een programma'tje als Internet Boost of iets dergelijks en op de andere PC niet ? Doe het dan op beide wel of niet, de aanpassingen die deze programma's in de registry maken zorgen voor de slechte netwerkconnectie. Ik heb hetzelfde gehad bij een vriend van mij, daar heb ik het ook zo op kunnen lossen !

Verwijderd

Ik weet dat als beide kaarten auto-sense zijn er problemen op kunnen treden. Je krijgt dan een situatie dat beide kaarten gaan twijfelen. Dus disable auto-sense indien mogelijk.

Greetzzz
Pagina: 1