Toon posts:

[win2ksp4] Start niet op, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister ging ik slapen dus ik sluit win2k af (sp4) en m'n pc ging niet uit. Ik dus monitor weer aan en jawel een blue-screen. Iets over kernel32, 1x dit scherm rebooten, 2x dit scherm moest ik hardware controleren etc.

Nouja, ik dus rebooten want dit was de eerste keer dit scherm. Ik reboot, ik hoor de asus speach reporter z'n dingen doen (computer completed test blabla, now booting from operating system) en dan wordt het zwart. Windows start dus gewoon niet. Vervolgens kan ik wel ctrl-alt-delete doen om te rebooten.

Heb vervolgens proberen te booten met win2k cd en dan kom ik in de setup en die laad z'n dingen in, vervolgens krijg ik een dos cursor die knippert en het systeem zit helemaal vast.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing is? Het is een oc'ed systeem maar op de normale waardes doet ie ook niets.

Ik heb al de search geprobeerd maar thuis zag ik niet zo snel iets en hier op school werkt de search niet goed ofzo (zit achter een mac).

Specs:

win2k sp 4
catalyst 3.7
directx9b

barton 2500 @ 210x11
radeon 9800 pro
2x 256 mb ram
8 mb cache 120 gb maxtor hd
asus a7n8x deluxe gold (2.0)

---------------------------------------------

Dit is dus wat ik in mijn eerste post had geschreven welke gesloten was. Zoals je kan zien had ik mijn overclock al weer op de default settings gezet. Dit mocht niet baten.

Nu dus andere 'oplossingen' geprobeerd. Veilige modus, werkt ook niet, hij geeft aan dat een file in winnt/system/bla niet aanwezig of beschadigd is. Ik moet de win2k cd er in doen en dan wachten op installatie scherm om de functie repareren uit te voeren.

Ik dus cd erin en wachten, hij laad allemaal dingen in en vervolgens komt ie niet in het install scherm maar stopt ie. Ik krijg een knipperende cursor linksboven in me scherm.

Nou, dan moet het wel het geheugen zijn denk je!

Ik heb dus 2 256 mb twinmos pc3200 reepjes erin zitten. Ik haal er 1 uit en probeer weer win2k install. Zelfde probleem. Ik doe vervolgens de andere die ik eruit gehaald had in de plaats en jawel, weer hetzelfde probleem.

Het geheugen lijkt me dus niet brak aangezien het heel vreemd zou zijn dat beide reepjes kapot zijn.

Weet iemand wat er verder nog aan te doen is, anders moet ik de HD maar in een andere pc gooien om mijn data te backuppen en dan windows opnieuw installeren.

---------------------------

Deze thread gevonden:

[rml][ Win2K] Systeem start niet op, BOOTLOG werkt niet[/rml]

Dit lijkt veel op mijn probleem maar die oplossing dat snap ik niet helemaal, wat wil die grimlock nu zeggen? De alt file terugzetten?

-----------------------------------

Ok, ik zit nu achter een win2k pro bak (andere) en in system32/config staat een bestand genaamd SYSTEM.ALT. Ik neem aan dat hij deze bedoeld, kan ik deze file gewoon kopieren en op dat andere systeem zetten? Dit is een oude p2 400 en die andere --> zie specs hierboven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, met die 4 bootdisks aan de gang geweest en dan start ie setup en vervolgens:

Kan bestand \ntkrnlmp.exe niet vinden.

Foutcode 7.

Setup kan niet uitgevoerd worden, druk op een toets om setup af te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Ik moet morgen presenteren en bestanden van die comp hebben waar windows niet start. Als ik dus geen antwoord krijg wordt het een kwestie van hd in andere pc gooien om de bestanden via een andere pc te openen.

Verwijderd

Topicstarter
Naja, hd maar aan andere comp geslingerd. Heb mijn backups en file transfers voor morgen kunnen doen.

Wil echter wel nog een antwoord of het mogelijk is om de win2k installatie aan de praat te krijgen.

Toen ik deze schijf in een andere comp gooide voor backups/file transfers vond norman meteen een virus, vaag want ik gebruik op de comp boven ook gewoon norman.

Heb overigens memtest86 gedaan en geen fouten in het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
LoL, ik had gister deze schijf dus aan mijn oude systeem geslingerd en norman vond een virus. Norman delete virus.

Ik ga vandaag maar format c: doen. NIET DUS!

Ik start mijn pc en huh? Hij doet het gewoon. Heel vaag dus. Door dit vage virus kon ik dus gewoon niet meer booten, niet meer veilige modus draaien, niet repareren via win2k install cd, niks.

Maar goed, ben blij dat ie het weer doet, scheelt me heel veel tijd :)