Netwerkkaart alleen maar op 10mbit half duplex?

Pagina: 1
Acties:

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Ik weet dat deze vraag vaker voorbij is gekomen,maar ik zit al een tijd met dit probleem.

Setup:
Adsl modem (copperjet 811) ->server(win2k3) ->switch(8poorts 3com office connect).
Op de switch zitten aangesloten een pc met Winxp en een Xbox,adsl modem staat gewoon in bridged mode.
Nu is het zo dat als ik de winxp op 10mbit full/100mbit half/100mbit full/autodetect zet de upload zeer traag is(zowel het internet als het interne netwerk)
Intern netwerk wil niet sneller als 1mb/s en me upload naar internet gaat niet sneller als 2kb/s(demon 1024/512)
Als ik de winxp nic op 10mbit half zet is mijn upload naar het internet wel 512 maar het interne netwerk blijft op 1mb/s lopen.

Wat heb ik gedaan:
Netwerkkaarten in alle modes gedraaid maar wil alleen op 10mbit half duplex lopen.
Netwerkkaarten geupgrade naar de laatste drivers.
Alle poorten van de switch geprobeerd.
Beide pc's geformateerd maar helaas geen verbetering.
Andere pci sloten geprobeerd en ook 2 andere nic's geprobeerd 3comC905.
Zowel NAT als ICS geprobeerd.
De modem in routerconfig gebracht maar het probleem blijft bestaan,alleen de server wil wel op volle snelheid maar omdat de winxpbak maar 1mb/s wil wordt de server maximaal afgeremd.

Zit nu 3 maanden met dit probleem en er zijn dagen dat ik me eigen eraan ergert,wie weet wat het probleem kan zijn...ik heb nu al zoveel geprobeerd.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Wat is het exacte type-nummer van je switch ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Flex
mvdejong schreef op 07 januari 2004 @ 09:44:
Wat is het exacte type-nummer van je switch ?
3Com 3C16791 OfficeConnect Dual Speed Switch 8 Plus, 8x RJ45 10/100
De netwerkaartjes die ik geprobeerd heb zijn 3comC905TX

[ Voor 7% gewijzigd door Flex op 07-01-2004 09:48 ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het enige waar ik nu nog aan kan denken is de bekabeling.
De switch is auto-sensing voor zowel snelheid, dupliciteit als straight/cross-over, leuke features maar een matige kabel kan het volkomen verwarren. Heb je ze zelf gemaakt of zijn ze off-the-shelf ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Flex
mvdejong schreef op 07 januari 2004 @ 13:02:
Het enige waar ik nu nog aan kan denken is de bekabeling.
De switch is auto-sensing voor zowel snelheid, dupliciteit als straight/cross-over, leuke features maar een matige kabel kan het volkomen verwarren. Heb je ze zelf gemaakt of zijn ze off-the-shelf ?
Kabels zijn allemaal kant en klaar gekocht CAT 5E kabels.

Verwijderd

Is het niet een optie om een andere hub of switch te proberen want volgens mij heb je voor de rest alles al uitgesloten?!

• Flex
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 13:16:
Is het niet een optie om een andere hub of switch te proberen want volgens mij heb je voor de rest alles al uitgesloten?!
Maar de server wil wel gewoon 100mbit lopen want hij begint gewoon met 5mb/s maar wordt binnen 10 seconden afgeremd naar 1mb/s dus de switch kan niet kapot zijn.
Ik kan hem wel een keer meenemen naar een maat van me om te testen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Flex schreef op 07 januari 2004 @ 13:10:
[...]

Kabels zijn allemaal kant en klaar gekocht CAT 5E kabels.
OK, kabels moeten dan wel goed zijn.
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 13:16:
Ook een idee:
Heb je al eens getest met een cross cable tussen die pc en de server? (zonder switch en alle andere spullen dus)
Kijk dan eens met welke snelheid je een bestand kan kopieëren tussen beide pc's.

Dit mag in principe niet uitmaken, maar is gewoon voor de zekerheid, om het probleem te isoleren.

{signature}

• Flex
Oke,heb effe 2 pc,s aan elkaar gehangen.
Het is wat sneller met een crosscable tussen 2 pc's 2mb/s.
Heb nu een crosscable gebruikt om de gamepc aan de switch te hangen en nu is iig het internet gewoon 512kb(op 100mbit) met uploaden dus dat probleem is weg.
Aangezien de switch autosensing heeft kan ik gewoon een crosscable blijven gebruiken toch?

Het interne netwerk blijft tussen de 500kb en 1,5 mb/s lopen sneller wil het niet.

offtopic:
het helpt wel als je crosspost ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Flex schreef op 07 januari 2004 @ 13:58:
Oke,heb effe 2 pc,s aan elkaar gehangen.
Het is wat sneller met een crosscable tussen 2 pc's 2mb/s.
Heb nu een crosscable gebruikt om de gamepc aan de switch te hangen en nu is iig het internet gewoon 512kb(op 100mbit) met uploaden dus dat probleem is weg.
Aangezien de switch autosensing heeft kan ik gewoon een crosscable blijven gebruiken toch?

Het interne netwerk blijft tussen de 500kb en 1,5 mb/s lopen sneller wil het niet.
Ja, maar als je cross op die auto MDI-I/MDI-X switch doet, dan zou het eigenlijk 0,0 verschil mogen zijn met een straight kabel. Heel vreemd.
offtopic:
ja, je bent een spammert ;)

{signature}

• Flex
Ik ben nu een image aan het branden over het netwerk en nu gaat ie met 5mb/s :D
Is er misschien een patch/instelling in het reg,die de netwerksnelheden omhoog trekt in XP?
Ik zie weer een beetje licht in de duisternis......1 probleem is al verholpen door de straight te verwisselen door een cross via de switch.
En idd Voutloos het mag niets uitmaken kwa kabel....misschien moet ik bij een IT vriend eens een paar knappe kabels gaan regelen :P
Pagina: 1