[ASP/MS-SQL] Chatbox op MS-SQL met moderators

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik ben bezig momenteel een portal op zetten wat deze week in de lucht zal komen voor een school. Portal heeft onder meer meer dan 60 forums nu, chat moet daar ook bij komen, nu zit dat wel ingebouwd maar is op MS-Access gebasseerd wat ik dus niet wil.
We praten over 1000-1500 gebruikers (ruime schaling) wat een stijgend aantal gebruikers zal zijn hopelijk :D dat is nog een kwestie van kijken of het of allemaal gaat doen wat de bedoeling is maar dat terzijde.

Het platform is een Windows 2000 server IIS.
Geinstalleerd is tevens op de server Apache en PHP dit vanwege een andere webapplicatie die niet draait onder IIS.
Databaseserver is Microsoft SQL 2000

Het portal echter wel. Nu ben ik eigenlijk op zoek en heb natuurlijk al op googletje en op GoT gezocht maar niet echt wat bruikbaars gevonden. Het is voor een school en is voor leerlingen dus ben ik op zoek naar een gratis Chatbox met beheerfuncties zoals kick, ban, floodfilter(niet vereist), badword filter(niet vereist maar misschien wel nodig ;),
Ook zou het handig zijn als je super admins en modjes kan toewijzen in de chatbox.

De chatters zouden de gebruikelijke "chattools" moeten hebben zoals smilies, prive chat, negeer, evt. kleur en van tekst.

De uiteindelijk applicatie komt in de ASP portal te staan. Dit kan met een popup gaan gebeuren of met een nieuwe pagina wat dus PHP ook toelaat. De PHP zal dan denk ik gaan draaien onder IIS.

Wie kan me helpen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En wat is nu je feitelijke programmeerprobleem?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Movinghead
Het probleem is er niet, ik ben op zoek naar een complete app wellis waar gratis met als het kan bovenstaande functies. En aangezien op google niks te vinden is en op got ook niet al te veel dan maar een vraag stellen.

Het is geen script request maar misschien dat hier de webdesigner dergelijke apps weten die mij kunnen helpen..

[ Voor 21% gewijzigd door Movinghead op 06-01-2004 17:28 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:32

Gerco

Professional Newbie

Movinghead schreef op 06 januari 2004 @ 17:26:
Het is geen script request maar misschien dat hier de webdesigner dergelijke apps weten die mij kunnen helpen..
Je vraagt om een volledige app en het is geen scriptrequest, kun je dat misschien enigszins toelichten, want dat snap ik niet :?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Movinghead
Ik hoef van jullie geen script te hebben. Maar nogmaals ik kan op google niks vinden dus een beetje hulp is welkom linkje, of naam van een programma wat gratis is.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
http://198.66.209.72/shoutbox/order.asp ??? ziet er niet duur uit...

en nee, ik ben daar niet aan verbonden

en oke, dit is dan misschien wel geen scriptrequest, maar toch zeker een vraag die met een beetje zoeken kan worden opgelost

http://www.google.com/sea...sp&btnG=Google+zoeken&lr=

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Dat is gewoon een scriptrequest (of program-request, zo je het wil), en deze zijn niet toegestaan hier.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.