Toon posts:

Internet delen, Wat is de oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na een crash heb ik mijn "host" pc opnieuw geinstalleerd. Alles werkt, alleen nu krijg ik het internet delen dmv ICS niet aan de praat. De vorige keer was het in 5 min gebeurd.

Computer 1 (Host) Win2000 Computer 2 WinXP (client)

Na heel wat dagen *****n, ben ik er nog steeds niet uit.

Alles zou goed moeten staan, dat weet ik vrijwel 100 procent zeker. Ik zie beide computers, maar ik kan vanaf de client niet de gesharede files op de host benaderen, andersom wel.

Ik kan beide pc's pingen heen en terug en ik kan ook het ip adres van mijn provider (netwerkkaart 1 in de host) pingen vanaf de client. Ik heb dus nog steeds geen internet op de client. Ook geprobeerd met sygate maar ik krijg het niet aan de praat.

Daarbij cross-kabel getest, netwerkkaart vervangen, maar geen resultaat. (netwerkkaarten staan beide op 10 MB Full Duplex)

En bij het tabblad sharing van ICS staat boven het vinkje "enable ics etc" een melding die zegt" Local network operation may be momentarily disrupted".

Maar hoe kan hij deze melding geven wanneer ik wel beide pc's kan pingen etc. en op de host wel de gesharede bestanden van de client kan benaderen????

Trouwens als ik met automatische instellingen ga werken dan krijg ik niets aan de praat, dan krijg ik van die private adressen toegewezen 169 XXXXXXXXX. Zit het hier misschien in? (Hoe krijg ik dit eventueel wel goed?)

Ik hoop dat iemand misschien de oplossing weet, een klein vinkje ergens? Zit het hem in een bepaalde service die gedisabled staat of iets, moet het in een bepaalde volgorde?

Mijn dank is zeer zeer groot!

Verwijderd

Stel in ieder geval de client eens in op een vast IP-adres in dezelfde reeks als die van de server. Het adres dat je krijgt (zgn. APIPA-adres) betekent dat hij geen DHCP-sever gevonden heeft om een IP van te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Host Tweede netwerkkaart:

192.168.0.1
255.255.255.0
Default gateway: leeg

DNS leeg

Client:

192.168.0.2
255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1
DNS leeg

Zo stond/staat het nu.

(Met of zonder dns adressen op beide kaarten of alleen op de host werkt het ook niet)

Hoe moet WINS eigenlijk precies staan en het ligt ook niet aan de firewall. Valt me trouwens nu ook op dat de lichtjes op mn Client Netwerkkaart Geel/oranje achtig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:25 ]

Verwijderd

WINS niet gebruiken en bij DNS de IP-adressen van de DNS-servers van je provider instellen.