Ik heb onlangs een nieuwe Debian mailserver thuis geinstalleerd, de oude moet namelijk de deur uit. De configuratie is nagenoeg gelijk aan de oude server.
Ook de gebruikte pakketen zijn hetzelfde gebleven.
Het probleem is dat ook wanneer er geen pc's in mijn netwerk aan staan thuis, er erg veel mail verstuurd wordt over mijn mail server. Dit kwam in tegen in /var/log/mail.info.
Het gevolg dat ik nu geen helemaal geen e-mail meer mag versturen vanaf mijn IP adres, omdat deze is geblokeerd door Chello. Ik heb natuurlijk gecontroleerd of open relaying aan staat, maar dit is niet het geval. Dit heb ik getest door
Het versturen van e-mail gaat ook door wanneer alle pc’s aangesloten op het netwerk uitgeschakeld zijn. Dus dit is het probleem niet, maar wat dan wel?
Ook de gebruikte pakketen zijn hetzelfde gebleven.
Het probleem is dat ook wanneer er geen pc's in mijn netwerk aan staan thuis, er erg veel mail verstuurd wordt over mijn mail server. Dit kwam in tegen in /var/log/mail.info.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Jan 6 16:28:41 server postfix/smtp[2839]: E9F5743082: to=<jure@adnet.aust.com>, relay=mail.chello.nl[213.46.243.2], delay=4, status=bounced (host mail.chello.nl[213.46.243.2] said: 551 Mail from your IP address is currently blocked based on RBL listing) Jan 6 16:28:41 server postfix/smtp[2849]: 0D07143077: to=<junior1@adnet.aust.com>, relay=mail.chello.nl[213.46.243.2], delay=3, status=bounced (host mail.chello.nl[213.46.243.2] said: 551 Mail from your IP address is currently blocked based on RBL listing) |
Het gevolg dat ik nu geen helemaal geen e-mail meer mag versturen vanaf mijn IP adres, omdat deze is geblokeerd door Chello. Ik heb natuurlijk gecontroleerd of open relaying aan staat, maar dit is niet het geval. Dit heb ik getest door
code:
te doen, ik krijg dan netjes:1
| telnet relay-test.mail-abuse.org |
code:
. 1
| <nobody@mail-abuse.org>: Recipient address rejected: Relay access denied |
Het versturen van e-mail gaat ook door wanneer alle pc’s aangesloten op het netwerk uitgeschakeld zijn. Dus dit is het probleem niet, maar wat dan wel?
[ Voor 7% gewijzigd door moto-moi op 06-01-2004 17:33 . Reden: ben geblocked ]