Hosting afgesloten door plaatje

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 19:49

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik ben al zowat 3 jaar klant bij www.linuxwebhost.com met meerdere domeinen.

een uur geleden kreeg ik volgende leuke mail:
Dear Client,

We have deleted the account, how2.be, because it violated our AUP. The
account had references to a rootkit in its home directory. It also had other
numerous files that referenced specious things.

Please do not hesitate to contact us if you have any questions.

Sincerely,

Kathy

Technical Support
Het enige dat op mijn account stond dat wat met een rootkit te maken heeft is een PLAATJE (rootkit.png) dat ik geupload heb naar aanleiding van volgende thread:

[rml][ bestandje] WTF is yvikit.vlr?[/rml]

Het is gewoon een screenshot van men process list van men eigen PC (Windows XP) !

Ik heb een mail teruggestuurd en hun gek verklaard! Dit kan toch zomaar niet! Als ik iets terrorists.jpg noem sturen ze de FBI op me af ofzo?

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 23:31
Wow qua prijs word je daar ook al grofweg genept.
Mischien kun je maar beter op http://www.webhostingtalk.com
een betrouwbaar hostingboertje zoeken :)

[ Voor 60% gewijzigd door Frash op 06-01-2004 17:12 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dit is denk ik geen vraag he ;)?

Ja het is een erg gehaaste afsluiting, imho ook niet netjes om het account meteen compleet te verwijderen.
Is alleen niks aan te doen op dit moment ben ik bang, behalve reactie afwachten.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 22:47

Brons

Fail!

Mja gewoon email sturen en een vergoeding vragen voor de tijd die je offline bent geweest.
En gewoon zoveel mogelijk beginnen te verhuizen naar een andere hoster, want dit kan gewoon niet!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Meestal overleggen ze wel effe met je voordat ze je afsluiten.... dit is wel heel erg 8)7

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Frash schreef op 06 januari 2004 @ 17:06:
Wow qua prijs word je daar ook al grofweg 'genaait'.
Onzin, met de prijs is niks mis.

Wat betreft zo'n overhaaste afsluiting, daar is van alles mis. Dat is wel heel erg kort door de bocht en ik zou ernstig afwegen of je wel zaken wilt blijven doen met een bedrijf waar je meerdere pakketten afneemt en je zo'n belachelijke behandeling krijgt.

• Frash
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:09:
[...]

Onzin, met de prijs is niks mis.
Linux 100 MB
5 GB transfer
15 Dollar

In geen 15 jaar |:(

http://www.surfspeedyhosting.com/uplan2.htm
Deze prijskrakert heeft het tienvoudige voor minder dan de helft van de prijs en zo zijn er vele, zie Webhostingtalk.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb het reeds meegemaakt met hun. Ik had een script genaamd "telnet.cgi". De bedoeling was om contact te leggen met een sms-server via telnet. Ik kwam er al snel achter dat dat niet lukte en liet het script gewoon staan.

De dag erna was mijn account "suspended" ! Ik begrijp dat je niet mag gaan telnetten NAAR hun. Maar staat niks in hun AUP over telnetten naar buiten toe VANAF hun.

Ze hebben gewoon een script dat scant op namen zoals "hack, telnet, rootkit, ..."

Verwijderd

Frash schreef op 06 januari 2004 @ 17:15:
[...]

Linux 100 MB
5 GB transfer
15 Dollar

In geen 15 jaar |:(

http://www.surfspeedyhosting.com/uplan2.htm
Deze prijskrakert heeft het tienvoudige voor minder dan de helft van de prijs en zo zijn er vele, zie Webhostingtalk.
Dat je het voor minder kan krijgen wil niet zeggen dat je bij de duurdere genept word. Waarom is een philips tv duurder dan een onbekend merk tv? Niet omdat philips je nept hoor. Prijs zit in verbindingen, apparatuur, service. Iedere halve gek kan resellen van een rackshack-alike server en zo voor een dubbeltje iets aanbieden. En ik kan je verzekeren dat je dan 100x meer word genept terwijl je heel wat minder betaald.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:21 ]

• Frash
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:19:
[...]

Dat je het voor minder kan krijgen wil niet zeggen dat je bij de duurdere genept word. Waarom is een philips tv duurder dan een onbekend merk tv? Niet omdat philips je nept hoor.
Daar ben ik het mee eens. Ik zal het herformuleren: Het kan veel goedkoper dan dat. Anyways back ontopic :)

Verwijderd

wow dit is wel extreem, iemand zomaar afsluiten, zonder overleg..... en bovendien voor niks eigenlijk!!

Ik mag toch hopen dat dit even recht gezet word.............

Verwijderd

WhiteDog schreef op 06 januari 2004 @ 17:16:
Ze hebben gewoon een script dat scant op namen zoals "hack, telnet, rootkit, ..."
Dat is niet zo vreemd, dat hebben veel meer webhosters. Het is wel zeer dubieus dat je zomaar word afgesloten omdat je een bestandje hebt met die naam. Zo vreemd is het gebruik van woorden als hack in filenames helemaal niet.

• IceStorm

IceStorm

Als je het al een keer hebt meegemaakt, wat was toen de 'oplossing'?

En daarnaast ga ik met DeLaNo mee, als dit de 2de keer al is, wordt het dan niet eens tijd om te verhuizen?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
IceStorm schreef op 06 januari 2004 @ 17:26:
Als je het al een keer hebt meegemaakt, wat was toen de 'oplossing'?

En daarnaast ga ik met DeLaNo mee, als dit de 2de keer al is, wordt het dan niet eens tijd om te verhuizen?
Een goede host vinden is niet makkelijk. Het gaat altijd "goed" tot er is een probleem is! zo heb ik al vele verhalen gehoord...

Vorige keer was ik "supsended" (was op een andere account) en na een week heen-en-weer gemail werd mijn account weer geactiveerd. Toen kon ik het nog begrijpen (het was een cgi-script).

Maar mensen afsluiten vanwege de filename van een plaatje is gewoon absurd.

Ze hebben trouwens mijn hoofd-account afgesloten. Ik kan dus nu zelfs mijn andere accounts net meer afsluiten laat staan mijn VISA-info veranderen ofzo...

[ Voor 13% gewijzigd door WhiteDog op 06-01-2004 17:36 ]

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 22:21
Kijk anders eens bij Networking4all

http://www.networking4all.com/doc/nl/hosting/pakketten+basic

Ze zijn niet duur en je heb gewoon een goede server voor je site.

[ Voor 24% gewijzigd door dreambofh op 06-01-2004 17:38 ]

Verwijderd

Graag niet overal met die link gaan gooien, daar gaat deze thread echt niet over.

[ Voor 83% gewijzigd door intoxicated op 06-01-2004 17:43 ]

Verwijderd

Gaan we nu allemaal reclame maken voor een andere host? Alsof dat iets oplost aan het probleem van de TS |:(

• IceStorm

IceStorm

WhiteDog schreef op 06 januari 2004 @ 17:34:
Een goede host vinden is niet makkelijk. Het gaat altijd "goed" tot er is een probleem is! zo heb ik al vele verhalen gehoord...
Ok dat ben ik met je eens, verhuizen is niet iets wat je 'zomaar' doet (zeker niet met meerdere domeinen.

Maar de behandeling die je nu krijgt zouden voor mij persoonlijk echt te ver gaan. Het 'suspended' verhaal kan ik nog een beetje begrijpen (ok het blijft niet netjes maar cgi lijkt al gauw 'eng'). Maar het is gewoon schandalig om compleet geblokkeerd te worden zonder enige vorm van overleg.

Als bedrijf hoef je hier ook niet blij mee te zijn, is nou niet echt dat je zegt 'goede reclame'.

s_broekhoven, ik denk dat WhiteDog prima in staat is om zelf te bepalen wat een goede hoster is voor hem ;).

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Jullie mogen gerust reklame maken voor jullie host. Ik zoek echter wel een host in België waar ik met overschrijving kan betalen (eindelijk van het VISA gedoe af).

Eisen:
10-15 eur per maand, 100 Mb webspace, 5 Gb transfer, onbeperkte subdomainen en belangrijk: OVERLEG bij problemen.

Verwijderd

Graag niet overal met die link gaan gooien, daar gaat deze thread echt niet over.
Overal, overal... Dat valt toch wel mee... Dit is de eerste keer dat ik die link plaats hoor... Bovendien gaat deze thread over een slechte ervaring met een host, en dus kan ik helpen door een andere host aan te geven...
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:39:
Gaan we nu allemaal reclame maken voor een andere host? Alsof dat iets oplost aan het probleem van de TS |:(
Ik weet niet wat "TS" hier is, maar tuurlijk lost het het probleem op van WhiteDog (en anderen) die blijkbaar bij de verkeerde host zitten...

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:50:
[...]

Overal, overal... Dat valt toch wel mee... Dit is de eerste keer dat ik die link plaats hoor... Bovendien gaat deze thread over een slechte ervaring met een host, en dus kan ik helpen door een andere host aan te geven...

[...]

Ik weet niet wat "TS" hier is, maar tuurlijk lost het het probleem op van WhiteDog (en anderen) die blijkbaar bij de verkeerde host zitten...
TS = Topicstarter (ik dus :P)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:50:
Ter info:
TS staat voor Topic Starter in dit geval dus WhiteDog.

(Niet dat ik me verder wil bemoeien in deze discussie)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

offtopic:
Ch!pY-J heeft 'n beetje lag. WhiteDog legde 't 22 minuten voor jouw topic ook al uit ;) Maar nu is 't idd compleet duidelijk

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:28:
offtopic:
Ch!pY-J heeft 'n beetje lag. WhiteDog legde 't 22 minuten voor jouw topic ook al uit ;) Maar nu is 't idd compleet duidelijk
offtopic:
:) Ken gebeuren :) was ff het andere topic aan het doorlezen, en had geen page refresh gedaan voor het posten...

Ik was net een heel verhaal aan het typen, maar door een foutje van mijn kant werd het gedelete :(

Ik ben niet helemaal bekend met de wetgeving in België, maar als een Nederlandse provider dit me zou flikken zou ik het volgende doen:

Vriendelijk mailtje sturen met de vraag waarom je precies ben afgesloten. Vragen, omdat je geen kwaad in je bloed hebt, ofdat je website zo snel mogelijk weer in oorspronkelijke staat online gezet kan worden.

In een volgend mailtje moeten ze uitgeleggen om welke bestanden/teksten het gaat. Daarop verstuur je een reply dat jij een probleem had en dat je daar een oplossing voor zocht. Dat een veel gebruikte hacker taal is en dat je daardoor bent afgesloten kan je toch ook weinig aan doen! Stel je maar voor, een webfilter instellen opdat o.a. de woorden sex geblocked worden werkt absoluut niet voor kinderen. Als deze interesse hebben/krijgen of een spreekbeurt moeten doen, kunnen ze absoluut niet fatsoenlijk informatie zoeken via internet. Zolang jij belooft aan je hoster geen kwaad in het bloed te hebben, mag hij je niet afsluiten. Mocht het een tijdje duren voordat je weer online komt kan je vervolgens ook een schade vergoeding eisen, voor de abo kosten van de dagen dat je offline bent geweest en eventuele misgelopen inkomsten. Maar waarschijnlijk hebben ze zich tegen het laatste wel ingedekt.

Sterkte!

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 06-01-2004 18:42 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Eindelijk reactie!
Dear Dawn,

There are files/executables called rootkit that can allow root access to
servers and can allow serious damage to our servers. The name of the file
set off serious alarms to our system administrators. If you will remove
this file, we will unsuspend your account.

Please let me know and I will unsuspend the account for you to remove the
file.

Thank you,

Kathy

Technical Support
Ik kan ze enigzins begrijpen, maar als ik een rootkit ga installen om hun server te hacken ga ik het echt niet rootkit noemen :X

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Mijn website is ondertussen volledig gerestored. Weliswaar 6 uur later...

Ik blijf nog wel een tijdje bij ze, maar voor nieuwe projecten kijk ik toch uit naar iets anders :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13
En dan nog blijft het een onzinnig antwoord. Zelfs al was het een linux executable met de extensie .jpg, ze hadden die scanner moeten uitbreiden met MIME- support, zodat je niet onterecht plaatjes aanmerkt als executable. De manier waarop zij hiermee omgaan komt in mijn ogen niet echt professioneel over.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
WhiteDog schreef op 06 januari 2004 @ 19:16:
Ik kan ze enigzins begrijpen, maar als ik een rootkit ga installen om hun server te hacken ga ik het echt niet rootkit noemen :X
ROFL!! :D

Vind het een beetje belachelijk allemaal (serious alarms haha). Ik zou denk ik toch maar het advies opvolgen wat hier gegeven wordt en rustig aan je domeinen verplaatsen naar een andere provider. Ervaringen lezen van andere mensen met betrekking tot providers zijn zeer waardevol :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ze de server goed voor elkaar hebben doet een rootkit zowieso helemaal geen kwaad. Zegt iets over het niveau van de provider.

Toch maar eens rondkijken voor een ander.
Pagina: 1