Toon posts:

Video op dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb erg veel gezocht op alle fora die er bestaan over video etc maar kan het gewenste niet vinden. Ik heb speciaal een 3200+, 512 2ns ram, WinFast TV2000 XP Deluxe en 240 gb sata raid 0 gekocht voor dit project. Ik wil al mijn oude VHS banden die sterk verminderen snel nog op DVD zetten voordat ze weg zijn.Dat ik op kwaliteit moet inleveren is een feit. Ik heb erg veel uitgezocht over codecs en dergelijke en ik moet de divx codec gebruiken. Daar heb ik rekening mee gehouden met de aankoop van de tv kaart, deze kan namelijk real time videobeelden omzetten naar divx.
Nu komt het probleem, als ik de videobeelden en televisiebeelden bekijken met het bijgeleverde snertprogramma winfast tv, dan zie ik een mooi beeld, echter wanneer ik begin met opnemen komen er plotseling allemaal strepen in beeld. De video staat bovenop de computer, coax kabel is 1 meter lang, connectors zijn afgeschermt. De televisiesignalen komen rechtstreeks uit de versterker, max 5 m. Hier kan het dus niet aan liggen. Ik dacht eerst namelijk dat wanneer je begint op te nemen, dat je dan extra signaal trekt op een 1 of andere manier, maar daar kan het bijna niet aan liggen. Dit is de 2e videorecorder die ik gebruik, beide waren/zijn goed dus daar ligt het ook niet aan.
Heeft iemand nog ideeen/suggesties wat ik nog kan proberen? Ik wil eigenlijk ook wel eens een andere programma gebruiken om op te nemen. Wie weet van een soortgelijk programma? BvD !!!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Bedoel je met strepen, echt random strepen, willekeurig dus: Dat is vaak een probleem van verschillende dingen: drivers, video settings, pci-delay's... noem maar op. Vaak zijn het de drivers van de TV-kaart, videokaart of chipset. Probeer dat dus als eerste. BTW, je kaart kan dan echt geen hardware DivX doen hoor, de CPU moet al het werk doen, maar dat mag met de 3200+ geen probleem zijn.

Of bedoel je het interlace effect? Als het dat is dan moet je maar ff de search gebruiken, is meer dan genoeg over te vinden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je bedoelt niet gewoon een soort kopieerbeveiliging die aanslaat, zoals Macrovision?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die strepen kunnen gewoon de strepen van de interlacing zijn. En anders een intereferentie in het signaal. Kan het zijn dat als je opneemt dat je dan het ingaande signaal toevallig ook weer naar buiten stuurt?

En als ik een tip mag geven (ik zet dagelijks VHS naar DVD om, grote collectie ;) ): forget zo'n videokaart en neem een goede externe encoder, zoals een Canopus ADVC-100. Die levert gewoon DV signaal over Firewire. Nooit problemen, en je hoeft ook die "snertsoftware" niet te gebruiken, want alles wat DV slikt is te gebruiken, zoals Scenalyzer, Pinnacle Studio of Premiere. Oh ja, en dan hoef je ook niet op kwaliteit in te leveren. Ik weet niet waar je dat idee vandaan hebt? Ik zie dat je zowel DVD als DivX roept. Dat gaat bij mij niet samen. Wil je nou DVD's maken, of DivX?? :?

edit: ik zie dat je in Groningen woont. Jammer, da's ver weg, anders had je wel even bij me kunnen kijken hoe ik het doe. (midden nederland)

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 06-01-2004 17:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn echt van die gare random strepen, net of draai een een oude videoband af. interlacing is het probleem niet. De drivers had ik net geupdate van de winfast tv kaart, en realtime in divx omzetten gaat idd via de proc en het programma en heeft niks met de kaart zelf te maken. Ik had gehoopt dat iemand een andere soortgelijk programma wist waarmee je ook kan opnemen in divx, want dan hoef ik niet eerst in raw data op te namen, gb per 10 sec ofzo, dat scheelt weer ruimteen veel tijd. BvD

Ps, ik wil dvd's volzetten met de videobanden in divx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:24 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer VirtualDub eens. Daarmee kan je ook realtime opnemen, mits je CPU het aankan. Maar ik weet niet of Vdub je USB input accepteerd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

voodooless

Sound is no voodoo!

ah, geen interlace probleem dus... Nu kan het idd nog macrovision zijn, maar kan ik me niet voorstellen. De PC kopieert macrovision gewoon mee. Ik heb vroeger met mijn Hauppauge TV kaart ook wel eens strepen gehad. Dat lag dan meestal aan de overlay instellingen van het capture programma, maar ook wel eens aan de TV kaart drivers of de chipset drivers. Probeer ook eens andere software (Vdub ofzo), en lagere resoluties.
Microkid schreef op 06 januari 2004 @ 19:12:
Probeer VirtualDub eens. Daarmee kan je ook realtime opnemen, mits je CPU het aankan. Maar ik weet niet of Vdub je USB input accepteerd.
USB? Het ding is toch gewoon PCI?

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 06-01-2004 19:13 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ja, coax aansluiting op PCI kaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:20:
ja, coax aansluiting op PCI kaart
En waarom maak je in hemelsnaam gebruik van de coax aansluiting?
Je TV-Kaart heeft ook gewoon een composiet-ingang hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/multimedia/winfast_tv2000xp_deluxe_2s.jpg

Is dat zwarte gat composiet?, ik dacht dat composiet een gewone gele tulpstekker is. Misschien kan ik het beter met scart en dat zwarte gat doen ja.

Ik krijg met virtualdub geen videobeeld ervoor, wie kan me helpen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:30:
[afbeelding]

Is dat zwarte gat composiet?, ik dacht dat composiet een gewone gele tulpstekker is. Misschien kan ik het beter met scart en dat zwarte gat doen ja.

Ik krijg met virtualdub geen videobeeld ervoor, wie kan me helpen?
Dat zwarte gat is S-Video. Met een verloopstukje kan je daar Composiet (geel) op aansluiten als je wilt maar maak sowieso gebruik van dat zwarte gat (Of je voor S-Video of voor composiet kiest maakt niet uit)

In vitualdub hoort je tvkaart perfect te werken maar je moet er wel even aan denken de goede input te kiezen van je tv-kaart.
Als je het signaal op de coax gooit zie je in virtualdub natuurlijk niets wanneer je die op s-video hebt ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk, s-video heeft dus een mini din stekker nodig. Ik ga meteen een scart>minidin stekker bestellen. Bedankt voor jullie hulp !!!! Als er problemen komen post ik hier wel weer. :)

Correctie: De ingang die op de tvkaart zit is een mini din aansluiting. Met de verdeelstukje dat bij de tv kaart zat kun je naar tulp (composiet) en naar s-video verbinden. Gaat er ook geluid door s-videostekker of moet ik dat ff apart erbij doen? BvD!!!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:43:
Ja tuurlijk, s-video heeft dus een mini din stekker nodig. Ik ga meteen een scart>minidin stekker bestellen. Bedankt voor jullie hulp !!!! Als er problemen komen post ik hier wel weer. :)

Correctie: De ingang die op de tvkaart zit is een mini din aansluiting. Met de verdeelstukje dat bij de tv kaart zat kun je naar tulp (composiet) en naar s-video verbinden. Gaat er ook geluid door s-videostekker of moet ik dat ff apart erbij doen? BvD!!!
Geluid moet je apart op je geluidskaart aansluiten.

Wel humor trouwens dat je nu pas achter de aanwezigheid van de s-video aansluiting en het verloopstekkertje komt :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist wel dat dat erop zat, maar ik wist niet dat het beter was dan coax :P Bedankt !!

Ps. S-video is een stapje beter dan composiet, hierbij wordt de kleuren informatie gescheiden van het contrast doorgegeven.
Het resultaat is dat de beeldkwaliteit omhoog gaat, de kleuren zijn iets mooier en het beeld is scherper.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook wel aardig om te weten dat wanneer je s-video gebruikt ,het alleen werkt als het signaal naar de scart gaat, en niet als het signaal door de scart naar s-video gaat. Dus computer op tv werkt wel, maar iets op de computer aansluiten werkt niet. Scart gebruikt RGB en heeft geen pennetjes voor het gescheiden kleurensignaal van s-video. Zwart wit beeld dus.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Als je een DV of D8 camcorder hebt is het handig even na te kijken of de ANALOGE ingangen ingeschakeld zijn. Als dat het geval is kan je erg makkelijk je VHS video's via die ingang op een DV/D8 tape zetten en dat mbv de gangbare videobewerkingsprogramma's het zaakje op je PC zetten.

De VHS video's die ik op deze manier 'capture' hebben een prima kwaliteit, alhoewel het resultaat nooit beter dan VHS zal worden.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1