Toon posts:

[HTML/JS] Frame / banner refreshen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een ASP/HTML noob en moet voor school een website bouwen met HTML en ASP. Dit gaat mij tot nu toe aardig af maar zit met een klein probleempje:

Het gaat om deze site: spam
De bovenste banner (in kop.html) wil ik laten veranderen zodra er op een item in mn navigatielijst word geklikt. Als je op 'Motoren' klikt moet de banner waar nu 'Ben van Erp' staat dus worden gewijzigd in de banner 'Motoren'

Ik ben met sessions gaan klooien en heb het zover dat als je op 'motoren' klikt en de HELE pagina refresht dat de banner dan veranderd. Nu heb ik ook iets opgevangen over [onLoad="parent.Main.location='*.htm'] maar hier kan ik verder niets over vinden? is dit wel wat ik zoek? en hoe werkt het dan?

In iedergeval bedankt voor het lezen van de tekst :)

[ Voor 9% gewijzigd door whoami op 06-01-2004 16:42 ]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
als je toch heel de pagina gaat verversen kun je meteen van je frames af stappen en dan word het een stuk makkelijker om je banner te veranderen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is gewoonweg HTML+ een beetje javascript (wat dus in W&G behoort)

dmv van een onload-event kan je dan een stukje javascript aanroepen.

in de pagina dat in de frame geladen wordt plaats je in de body-tag

code:
1
<body onload="parent.frames['Main'].location='pagina.htm'">

in een ander frame in dezelfde frameset dat een name="Main" heeft meegekregen zal dan de 'pagina.html' ingeladen worden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

dit is gewoonweg HTML+ een beetje javascript (wat dus in W&G behoort)
idd

-> W&G dus.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ik vernieuw de pagina door op de knop in de browser te klikken, handmatig dus. Is er dan een manier om dit automatisch, en dus in de code te doen?

Edit: ik zal eerst de oplossing van RM-rf proberen.. tnx!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 16:50 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:48:
Ik vernieuw de pagina door op de knop in de browser te klikken, handmatig dus. Is er dan een manier om dit automatisch, en dus in de code te doen?
mijn oplossing werkt enkel zolang je een frameset gebruikt, dus enkel als je de 'content-frame' ververst met de pagina voor 'motoren' en daarin de onload-attribuut staat.

als je geen frames gebruik en de click op 'motoren' zelf niet echt een refresh betekent, enkel misschien het uitklappen van een menuutje oid. kun ipv de onload-attribuut ook een javascript uitvoeren via een 'onclick' of 'onmousedwon' event van het element waarop je klikt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1