Ik ben van plan om binnenkort een eigen pc te bouwen en vroeg mij af of alle moederborden in elke behuizing past? Kan iemand mij hier meer info over geven?
Niet alles past in alles natuurlijk, maar bij de meeste moederborden en kasten (daar heb je het meest mee te maken qua grootte) staan maten. Kijk dus eens wat rond op computerwinkel-sites en let op de maten.
Over het algemeen past een atx-moederbord in een midi-tower en groter. Mini-towers kunnen aparte mobo's (mini-atx) vergen
Over het algemeen past een atx-moederbord in een midi-tower en groter. Mini-towers kunnen aparte mobo's (mini-atx) vergen
Zon beetje alle kasten zijn ATX,
en alle moederborden zijn ATX
ATX is een standaard voor de grootte.
Je mag er wel vanuit gaan dat het past
en alle moederborden zijn ATX
ATX is een standaard voor de grootte.
Je mag er wel vanuit gaan dat het past
Mini-atx kan ook in een bigtowergwystyl schreef op 06 januari 2004 @ 16:42:
Niet alles past in alles natuurlijk, maar bij de meeste moederborden en kasten (daar heb je het meest mee te maken qua grootte) staan maten. Kijk dus eens wat rond op computerwinkel-sites en let op de maten.
Voor jou gevonden :)
Lijkt me handig om door te lezen, de volgende keer zelf zoeken he
Welkom op tweakers
Lijkt me handig om door te lezen, de volgende keer zelf zoeken he
Welkom op tweakers
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Verwijderd
| Past het mobo in die kast? | |||||
| mobo / kast > | mini-ITX | u-ATX | ATX | WTX | BTX |
| mini-ITX | Ja | Ja | Ja | Ja | Nee |
| u-ATX | Nee | Ja | Ja | Ja | Nee |
| ATX | Nee | Nee | Ja | Ja | Nee |
| WTX | Nee | Nee | Ja | Ja | Nee |
| BTX | Nee | Nee | Nee | Nee | Ja |
Het één en ander is ook een logisch gevolg van de maten van mobo en positionering van backpanel. Zo kan je bijvoorbeeld in een Bigtower-AT zelfs ook de meest uiteenlopende bordjes kwijt, mits je maar een zaag ter hand wilt nemen
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:03 ]
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:50:
mobo / kast > mini-ITX u-ATX ATX WTX * WFvN mini-ITX Ja Ja Ja Ja Nee u-ATX Nee Ja Ja Ja Nee ATX Nee Nee Ja Ja Nee WTX Nee Nee Ja Ja Nee * WFvN Nee Nee Nee Ja * WFvN
Verwijderd
Corrected 
offtopic:
blijft altijd rommelen zo'n tabel
blijft altijd rommelen zo'n tabel
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:56 ]
Verwijderd in "Past moederbord?" zegt alles
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()