Toon posts:

Ftp directory intern beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 prof. computer met daar op serv-u FTp server.

Nu wil ik graag dat mensen van buiten af kunnen inloggen op deze ftp server en dan bestanden kunnen downloaden en uploaden.

Maar nu komt het probleem ik wil dat degene die op deze pc aan werk is niet in deze directory kan komen. Dus dat je alleen met een bepaalde username er op mag komen. Nu weet ik dat je met windows directories intern kunt beveiligen. Maar als ik dan ingelogt ben met een username die niet bij deze directory mag komen kan ik met ftp van buiten af ook niet in deze directory komen

weet iemand hoe je dat wel voor elkaar krijgt.

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Blijkbaar heb je Serv-U dan onder de ingelogde gebruikersnaam draaien... Laat 'em draaien onder een system of ander account die altijd toegang heeft tot die map...

denk ik

Verwijderd

je kan de map met rechten afschermen.. maar als er lokale admins op de PC werken dan kunnen die altijd in die map komen..

Juist IceM heeft je oplossing

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 16:38 ]

Verwijderd

Je kunt dit soort beveiligingen enkel realiseren als je partitie NTFS is. Draai je NTFS?

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:35
[Onder Administrator login:]

ServuDaemon.exe /install
.....
net start serv-u

Nu loopt hij onder System, en is hij niet meer afhankelijk van de user rechten.

...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
heb je [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml] al gezien en gelezen? :)

gewoon Serv-U draaien onder een user die wel mag schrijven, of als service, en de persoon normaal laten inloggen onder een andere username :)

[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 06-01-2004 17:53 ]

Pagina: 1