[Bat/kix script] Userrechten uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Ik ben bezig met een inlog script,
Nu moet deze een aantal dingen toekennen enz.

Nu heb ik daarvoor een commando nodig zoals %username% maar dan om de rechten uit te lezen, dus
(achter de = is de uitkomst)
%username% = Powermage
%userrights% = Administrator

Nu werkt userrights niet, maar wie weet welk commando je daar wel voor nodig hebt ?

Edit 2: We praten over win 2000 en XP

[sorry, titel stukje vergeten, had moeten zijn "[Bat file] Userrights uitlezen"]

[ Voor 17% gewijzigd door Powermage op 06-01-2004 16:28 . Reden: Titel message toegevoegd ]

Join the club

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19
www.kixtart.org. Kijk hier even naar. Kan je ietsje meer mee als een bat file.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welke Windows (server) versie praten we over :?

[ Voor 12% gewijzigd door aReaRe op 06-01-2004 16:32 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Powermage
Ja, die bat file die moet dus een kix aansturen :)

Join the club

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Misschien handig om OS ook te vermelden?

• Archie_T
Powermage schreef op 06 januari 2004 @ 16:28:
Ja, die bat file die moet dus een kix aansturen :)
Leg even precies uit wat je wilt. Je kan toch ook één kixscript maken?
Bijvoorbeeld wat wil je precies met het script, welke windows moet het op draaien?

• Powermage
Het zijn 3 bestanden.

de .bat
de .kix
en een .ini

De bat bepaald welke gebruiker het is, en moet dus bepalen onder welke groep die valt (users, admins, super users)

De kix die doet een hoop taken, hij kent de mappen toe, zet de klok goed en meer van dat soort dingen. en de mappen kent hij toe aan de hand van de uitkomst in het bat filetje (admin, super, user)

en de .ini bevat informatie welke groep users wat voor mapped network drives krijgt.

dus
[Administrators]
Drive1="Z:, \\server\Administrators$, Administrators"

Nu kan je via %username% wel voor elke user zo een regel aanmaken als hierboven staat, maar aangezien er maar 3 uitzonderingen zullen zijn, en bijvoorbeeld een groep users altijd dezelfde mappen heeft is het een giga omweg om voor iedereen alles met de hand te doen,

dus vandaar wilde ik de rechten uitlezen (normale users hoeven niks extra's) alleen admins of super users hoeven meer te hebben...

Het moet dus werken op 2000 en XP

Maar ik vroeg me dus af of er een soort gelijk commando was als %username% of %userprofile% maar dan die de userrights liet zien. oftwel:

%username% = Powermage
%userrights% = Administrator

en nee %userrights% werkt niet :(

[ Voor 15% gewijzigd door Powermage op 06-01-2004 16:42 . Reden: wat toegevoegd ]

Join the club

• Archie_T
Powermage schreef op 06 januari 2004 @ 16:40:
en de .ini bevat informatie welke groep users wat voor mapped network drives krijgt.

dus
[Administrators]
Drive1="Z:, serverAdministrators$, Administrators"

Nu kan je via %username% wel voor elke user zo een regel aanmaken als hierboven staat, maar aangezien er maar 3 uitzonderingen zullen zijn, en bijvoorbeeld een groep users altijd dezelfde mappen heeft is het een giga omweg om voor iedereen alles met de hand te doen,
Kixscriptje:
code:
1
2
3
if ingroup ("VUL HIER DE GOEDE GROEP IN")
 Drivemapping
endif

Maar je kan dus ook met readline even de ini uitlezen en deze weer gebruiken in het script, dit is dus een voorzetje van mij. Ik neem aan dat je hier verder mee kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Archie_T op 06-01-2004 16:45 ]

Verwijderd

Vervang de .bat gewoon door een .kix, je kunt vanuit kiXtart wel rechten uitlezen en je kunt ook andere files aanroepen. Probleem opgelost.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit, en een schopje naar Software Algemeen

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• Powermage
Wat ik dan in kix moet hebben is een command waarmee je opvraagt in welke AD groep iemand zit. (admin, users)

Als ik dat heb kan het script het verder.

(met ingroup lukt dat niet)

[ Voor 21% gewijzigd door Powermage op 06-01-2004 17:07 ]

Join the club

• Archie_T
Powermage schreef op 06 januari 2004 @ 17:06:
Wat ik dan in kix moet hebben is een command waarmee je opvraagt in welke AD groep iemand zit. (admin, users)

Als ik dat heb kan het script het verder.

(met ingroup lukt dat niet)
Wat lukt niet met ingroup? Geef je wel domain\groupname op? Hier werkt het namelijk wel met een AD. Post anders je script even.
Pagina: 1