Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Hoax?] Spelcomputer voor PC-Games

Pagina: 1
Acties:

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:31
Dinsdag, 6 januari 2004 - Het bedrijf Disc komt donderdag met een spelcomputer waarmee gewone pc-spellen op de televisie kunnen worden gespeeld.
De Discover, zoals het apparaat heet, wordt donderdag tijdens de tweede dag van de Consumer Electronics Show getoond. Het is een product van Disc (Digital Interactive System Corporation), een alliantie van dvd-spelerfabrikant Apex Digital en gamesfabrikant Alienware.

"Het succes van een spelcomputer is afhankelijk van hoeveel spellen erop te spelen zijn", aldus Avi DorEl, president van Disc. "Nu heeft zelfs de marktleider een gelimiteerd aantal titels vergeleken met de duizenden spelletjes die op de Discover gespeeld kunnen worden."

De Discover draait op Windows XP Embedded die zo goed als direct kan opstarten. De machine gaat draaien op VIA's S3 DeltaChrome videochip, terwijl de VIA 5.1 Vinyl-chip het geluid moet gaan verzorgen. Een netwerkkaart en modem zijn ingebouwd evenals een harde schijf van 40 GB.

Het apparaat zal vanaf januari of februari in de winkels te koop zijn voor prijzen tussen de 299 en 399 dollar. Wat het apparaat in Europa gaat kosten, is niet bekend.
Afbeeldingslocatie: http://www.discoverconsole.com/images/DISCmenu_r2_c8.jpg

Link naar de homepage

Tja, het lijkt serieus bedoelt, maar wat moet je ermee ? PC games horen op een PC en hoe gaan ze het oplossen met Keyboard/Muis ed. ? En dan de videokaart, dat is ook niet bepaald high-end niveau lijkt me.

// Artikel op HardOCP.com

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 06-01-2004 16:18 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Verwijderd

Zie ook het bericht op de T.net frontpage

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 27-11 16:52
Lijkt me ook niet echt handig, spellen zullen dus eerst wel geinstalleerd moeten worden op de hd en daarna opgestart. Als het op windows xp draait moet er natuurlijk een beetje onderhoud zijn (of misschien hebben ze daarvoor een tooltje), de internetverbinding moet beveiligd worden! ect.ect. Plus dat de resolutie ineens veel lager wordt (en dus text en menus onleesbaar worden en spellen voor de pc vaak afgestemd zijn op een keyboard/muis combi. En muizen op de bank lijkt me niet echt prettig :)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:01
Het lijkt me ook niet dat dit zal aanslaan. De meeste pc games zijn irritant om te spelen zonder muis/keyboard, en daarnaast is het een kleine moeite om je pc aan te sluiten op je televisie. Daarnaast heeft dit niet de voordelen van een console, namelijk dat je niet hoeft te upgraden. De pc's blijven beter worden, en dus zullen de games meer gaan eisen, waardoor je ook dit ding moet upgraden. De enige reden die ik zie om het te kopen, is om een goedkope pc te hebben. :+

Ik denk dat dit niet echt geweldig zal gaan verkopen. ;)

There is no magic.

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Eerst de Phantom en nu dit? :?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
goedkope pc :P windows embedded eraf, ander os erop en je hebt een goedkope pc. ik weet niet hoe het precies gaat werken, maar ik neem aan dat het ding een gewoon een bios heeft :? Of krijg je meer het xbox idee, t zijn pc onderedelen maar alles is afgedekt, verder ben ik benieuwd naar de controller aangezien tobo en muis me het makkelijkst lijkt :? en hoe gaan spellen opstaren, een bureaublad met een rij snelkoppelingen :?

/edit
filmpje ff bekeken, je hebt gewoon een muis en tobo.
Die install ziet er btw erg onrealistisch uit :? hoe weet de pc nou wat ie moet hebben, maargoed zal wel, ik weet niet wat dit gaat worden maar mij lijkt t persoonlijk niets :)

[ Voor 23% gewijzigd door Sv3n op 06-01-2004 17:15 ]

Last.fm
Films!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 16:48

Elroy

Zelda!!!

Hier is een filmpje over hoe de console te werk gaat.
Je moet eerst het spel installeren op de HD (wat volgens hun automatisch gaat) en vervolgens kan je het spel spelen.

Ze zitten in het filmpje wel op te scheppen, hoe mooi het wel niet is, maar dan heb je wel een HDTV nodig 8)7

Specs Computer

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:50
Nee dit lijkt me helemaal geen markaanbod te hebben te hebben,
Want tegenwordig koop je voor een 400 Euro toch al een aardige pc.

En als het wel op de markt komt dan zal het zeker niet hier komen te staat ...

Ik zoek dan wel een PC Emulator voor PC games te spelen op mijn PC :) 8)7

Nee laat maar, ik heb het wel gezien .. ik blijf maar bij mn eigen pc.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 10:55
is dit niet dat ding van VIA en Apex? Dat lijkt er wel erg op.

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:29

Hakker

a.k.a The Dude

Ach je kan nog altijd je hoop zetten op de Phantom :+
Ook al is de trailer errug bruut je koopt daar tenslotte nog niets voor :)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

Ja, dit is hem. Volgens mij is dit geen hoax: Het is gewoon een aangepaste Windows XP met een x86 CPU. Eigenlijk niets bijzonders aan, maar misschien slaat het toch wel aan. Niet iedereen heeft een echte game PC, en icm DivX/XviD (ik gok iig dat hij dat heeft) en DVD speler voor zo'n prijs(je) kan het best aantrekkelijk zijn.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Eigenlijk is dit gewoon een xbox opvolger (de xbox krijgt nu ook al een stortvloed van gepoorte pc games)
Zakelijk is het slim. je kan een pc game zo overzetten naar een console en er de volle mep voor vragen.

This space is occupied

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dus ook veel slimmer dit want dan hoeven ze voortaan niet meer te porten naar de xbox en kunnen ze dat extra geld stoppen in het ontwikkelen van betere spellen. ALLEMAAL VOOR DE PC :*) :9~ :9~

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43
Als dit goed uitpakt dan kan dit echt wel een hit worden...

Kunnen ze niet beter een manier vinden zodat PC games vanaf de cd worden afgespeelt ipv een HDD want dat lijkt me een beetje onhandig :S

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Tussen de $300 en de $400 betekent hier dus al snel tussen de €400 en de €500 en daar kan je, zoals Blackhole al zei, toch een vrij redelijk systeem voor kopen, of in ieder geval lekker upgraden.

En wat heb je eraan als je je PC spellen op een console/TV kan spelen? Je zit er misschien wat relaxter bij, maar als je met toetsenbord en muis moet gaan kloten voor je TV is dat niet echt ideaal. En PC spellen worden alsmaar zwaarder, gaat dit ding zichzelf dan overclocken om de spellen alsnog goed te kunnen draaien ofzo :?

The devil is in the details.

• Wom
December schreef op 06 januari 2004 @ 18:52:
Tussen de $300 en de $400 betekent hier dus al snel tussen de €400 en de €500 en daar kan je, zoals Blackhole al zei, toch een vrij redelijk systeem voor kopen, of in ieder geval lekker upgraden.
Een euro dit ongeveer $1,25, dus dan zou het op een lagere prijs in euro's moeten komen normaal gezien. Waarom verwacht je dan een hogere verkoopprijs ? Ik kan me zo 1-2-3 geen kosten bedenken die zo'n groot verschil gaan maken.

Maargoed, ook ik denk dat dit niet gaat aanslaan, gewoon omdat er al veel te veel simpele problemen bij zijn. Wel opvallend dat Gamespy verantwoordelijk is voor het online gedeelte. Krijgen het nog druk, want die zijn volgens mij ook bezig voor de Gamecube het online gedeelte te realiseren.

• Hahn
AudiRS4 schreef op 06 januari 2004 @ 18:57:
[...]

Een euro dit ongeveer $1,25, dus dan zou het op een lagere prijs in euro's moeten komen normaal gezien. Waarom verwacht je dan een hogere verkoopprijs ? Ik kan me zo 1-2-3 geen kosten bedenken die zo'n groot verschil gaan maken.
Ik weet de huidige koers wel hoor, maar noem jij maar eens drie producten die in Europa minder hebben gekost/kosten dan in Amerika. Veel plezier met zoeken :)

Verwijderd

Vrij kansloos imho net zoals de Phantom. Leuk als goedkope PC als mediastation bij je TV maar meer dan dat ook niet.

1. PC's zijn populair onder de consumenten omdat je ze kan upgraden
2. PC's zijn niet populair bij gamedevelopers omdat je 50.000.000 verschillende configuraties kan hebben

Dit ding heeft vaste hardware dus vervalt punt 2, maar ook punt 1. Gaan ze punt 1 aanpassen heb je punt 2 ook weer.

1. PC's zijn niet populair bij gamepublishers door het hoge copy-gehalte (en het gemak ervan)
2. PC's zijn populair bij gamers vanwege het makkelijke kopiëren

Door punt 2 zou dit ding dus wel een markt hebben, maar door punt 1 zal niemand er (speciaal) spellen voor gaan maken.

Ik zie het nut niet in van PC's als gameconsole of andersom. Het zijn twee aparte dingen. Ik ga toch ook geen tosti-ijzer in een haarfohn proppen omdat ik ze allebei toch al gebruik :?

• Wom
December schreef op 06 januari 2004 @ 19:00:
[...]
Ik weet de huidige koers wel hoor, maar noem jij maar eens drie producten die in Europa minder hebben gekost/kosten dan in Amerika. Veel plezier met zoeken :)
3 producten is niet zo lastig, maar 3 electronica producten gemaakt in de VS wordt inderdaad lastig. Maar als je het vergelijkt met de huidige consoles denk ik dat het toch niet zo'n probleem mag zijn dat de prijs overal gelijk zal zijn. In ieder geval niet in verschillen van 100 tot 200 dollar.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Sorry dat ik een beetje spuit 11 ben, maar voor 399,- koop je al best een aardige game-pc. Alleen moet er dan nog wel een beeldscherm bij, maar dat is sowieso beter te lezen dan een televisiescherm.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

greatgonzo

schit-te-rend!

Als ik nu vanuit mijn relaxte stoel wil gamen, heb ik echt niet zo'n kastje nodig.

Men neme:

a) Een goede videokaart met een goede tv-out, zo instellen dat hij games afspeelt op de tv
b) een goede S-video kabel
c) draadloos bureau setje (muis/toetsenbord/evt gamepad)

a) heeft bijna elke moderne kaart wel
b) kost nog geen €20
c) als setje een keer €100

Kun je vanuit je luie stoel gamen/films kijken voor nog geen €120 en je kan het zo vaak upgraden als je wil

edit: als je een nieuwe pc wil kopen, speciaal voor dit doel dan is het misschien wat, maar toch zou ik het toch op mijn manier doen, als je wil internetten/tekstverwerken doe je dit toch liever achter een beeldscherm dan achter je tv)

[ Voor 21% gewijzigd door greatgonzo op 06-01-2004 19:17 ]

• Hahn
AudiRS4 schreef op 06 januari 2004 @ 19:06:
[...]

3 producten is niet zo lastig, maar 3 electronica producten gemaakt in de VS wordt inderdaad lastig. Maar als je het vergelijkt met de huidige consoles denk ik dat het toch niet zo'n probleem mag zijn dat de prijs overal gelijk zal zijn. In ieder geval niet in verschillen van 100 tot 200 dollar.
Bij nieuwe, wat duurdere producten is het verschil anders al snel zo groot. En het is natuurlijk ook erg relatief hoe je naar dat verschil kijkt, een verschil van 100 dollar op iets wat 200 dollar kost is veel, maar datzelfde verschil op iets wat 800 dollar kost is al een stuk minder :)

Ik zou er in ieder geval niet op rekenen dat als dit ding in Amerika $400 gaat kosten dat ie in NL voor minder dan €450/€500 af te halen valt, zonder dat je het gaat importeren :)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:19
hmm, die setup gaat wel erg snel (beetje fake naar mijn mening)

en als ik het zo zie, is het een saaie groene achtergrond, ik zat toch meer te denken aan iets anders :P . en die cd/dvd tray zag er wel erg brak uit :r

imo maybe een snel product, maar de design en stevigheid is ie niks :r

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:04:
Vrij kansloos imho net zoals de Phantom.
Al was het maar omdat de Phantom niks anders gebleken is dan een slim trucje om geld los te peuteren bij investeerders. Volgens mij was dhr. Roberts er inmiddels met het geld ($27 miljoen) vandoor.

Maar dat terzijde, idd lijkt het mij sterk dat VIA een net zo sterke adem heeft als Microsoft. Als je ziet wat voor financieel slagveld Microsoft heeft achtergelaten in de strijd om een plekje naast Nintendo en Sony, lijkt me dat VIA weinig kans heeft.

Natuurlijk is het makkelijk om het 'trucje' van Microsoft na te apen en gewoon een console te bouwen van bestaande hardware, maar het is niet het technische aspect wat de XBox uiteindelijk een succes heeft gemaakt, maar de eindeloze marketingsalvo's en prijsverlagingsbombardementen. Microsoft kan zich zoiets veroorloven omdat ze een lange financiele adem hebben en best een jaartje verlies kunnen lijden op een product als het daarna winstgevend wordt. Kan VIA dat ook? Hm.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hier een deel van hun FAQ:

What is "Drop and Play" technology?
"Drop & Play" is a patented mechanism that allows a DISCover® console to emulate the behavior of a videogame console. DISCover® accomplishes this by recognizing a PC title and automatically installing and playing the game. No other home entertainment system can play all the games and interactive multimedia titles available for a PC while requiring no computer knowledge to operate.

De reden dat de spellen dus zo installeren als in de video, is omdat het systeem het spel kent, en weet wat het moet doen om de installatie af te ronden. Ik neem aan dat je via het internet af en toe een update kan doen voor de nieuw uitgekomen spellen. Vraag blijft echter wat je moet doen als de game niet herkend wordt.

EDIT

Ja dus:

How Are The Scripts Updated?
Each time a new PC game is launched or about to be launched, your DISCover® console will use an Internet or phone connection to pull down the new script/s. It's a bit like the TiVo® model.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 07-01-2004 09:14 ]

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
AudiRS4 schreef op 06 januari 2004 @ 18:57:
[...]

.........
1) Koers blijft niet altijd rond de 1,25 , men calculeert altijd 1 op 1
(anders krijg je te grote verschillen / risico's)
2) De prijs in dollars is exclusief 19% BTW ..doe er dus maar 19% bij optellen
3) Eventuele importkosten (@ game computers zitten die helaas) :'(
4) Marge voor de importeur erbij (maker = importeur, maar in europe dus niet)

..dan kom je wel aan zo'n bedrag (helaas, maar logisch)

[ Voor 3% gewijzigd door HappyFun op 07-01-2004 09:17 ]

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

AntiPasta schreef op 06 januari 2004 @ 17:46:
is dit niet dat ding van VIA en Apex? Dat lijkt er wel erg op.
Vroeg ik me ook al af zie hier: http://www.nu.nl/news.jsp?n=255708&c=55
(en vergelijk uiterlijk van het apparaat)

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
HappyFun schreef op 07 januari 2004 @ 09:17:
[...]

1) Koers blijft niet altijd rond de 1,25 , men calculeert altijd 1 op 1
(anders krijg je te grote verschillen / risico's)
2) De prijs in dollars is exclusief 19% BTW ..doe er dus maar 19% bij optellen
3) Eventuele importkosten (@ game computers zitten die helaas) :'(
4) Marge voor de importeur erbij (maker = importeur, maar in europe dus niet)

..dan kom je wel aan zo'n bedrag (helaas, maar logisch)
Bladieblaat. Hoezo men calculeert altijd 1 op 1. Ik tenminste niet als ik morgen spullen importeer uit de VS. Dan deel ik fijn door 1,25, immers, dat is wat er van mijn rekening wordt afgetrokken. Risico loop je pas als je grote voorraden inkoopt. Wat je zegt over BTW snijdt al helemaal geen hout. Als ik als particulier inkoop bij een retailer uit de VS heb ik helemaal niets met BTW te maken.

Enige probleem waar je tegenaan kan lopen zijn invoerkosten en verzendkosten, verder niet.

Heusinkveld Engineering

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Probleem als je het niet 1 op 1 doet is dat je elke dag de prijzen in de winkels moet aanpassen. Vandaag kosten een Xbox 150,- morgen 100,- en overmorgen weer 180,-. Op die manier blijf je bezig. De dollar staat nu laag. Als hij dit nog een tijd blijft, zullen de prijzen echt wel dalen, maar korte termijn acties kosten waarschijnlijk teveel geld.
Pagina: 1