Ik heb een disconnected recordset. Voor ieder record in die set worden een aantal input velden (drop down, checkbox, radio, text) getoond. Deze moet ik straks allemaal apart kunnen benaderen in javascript. Oftewel, iedere input moet zijn eigen name & id krijgen. Nu wil ik hiervoor een id aan ieder record toevoegen, zodat ik deze aan alle id's en names kan toevoegen.
Mijn recordset heb ik als volgt gedefinieerd:
Hoe maak ik van ID een auto increment veld in de disconnected recordset? Ik kan natuurlijk wel een stukkie code erbij schrijven die de records aan de recordset toevoegd telt, maar een auto increment vind ik een elegantere oplossing.
Volgens MSDN moet het volgende werken, maar daar heb ik tot nog toe geen succes mee gehad:
Mijn recordset heb ik als volgt gedefinieerd:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| dim rsColumns set rsColumns = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") rsColumns.CursorType = adOpenDynamic rsColumns.CursorLocation = adUseClient rsColumns.LockType = adLockOptimistic rsColumns.Fields.Append "ID" , adInteger rsColumns.Fields.Append "Kolom" , adVarChar, 255 rsColumns.Fields.Append "KolomTonen_janee" , adBoolean rsColumns.Fields.Append "Omschrijving" , adVarChar, 255 rsColumns.Open 'testdata. De array moet nog met echte waarden worden gevuld rsColumns.AddNew rsColumns("Kolom") = "Onderwerp" rsColumns("KolomTonen_janee") = true rsColumns("Omschrijving") = "Titel" |
Hoe maak ik van ID een auto increment veld in de disconnected recordset? Ik kan natuurlijk wel een stukkie code erbij schrijven die de records aan de recordset toevoegd telt, maar een auto increment vind ik een elegantere oplossing.
Volgens MSDN moet het volgende werken, maar daar heb ik tot nog toe geen succes mee gehad:
ASP:
1
| rsColumns.Fields("ID").Properties("AutoIncrement") = true |
Problem Exists Between Chair And Keyboard