Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Daarnaast kan het ook problemen opleveren als je bijv. de eerste form vergeet af te sluiten. Dan staat de tekst van beide inputs in de post data
Problem Exists Between Chair And Keyboard
Handel de POSTS wel in een ander php scriptje af, anders is de kans op vouten groter...
[ Voor 26% gewijzigd door bouvrie op 06-01-2004 16:01 ]
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
De naam van je variablen kan je het besten kiezen op zo'n manier dat ze zinvol zijn. Als er op 1 pagina 2 forms zijn die gepost kunnen worden, is er niks mis mee op bij allebei bijvoorbeeld het veld "formaction" te hebben oid.
En met goed commenten is alle code leesbaas
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Kletskoek. Ze komen allemaal gewoon als naam=waarde1&naam=waarde2&naam=waarde3 binnen. Allesbehalve convenient dus.Altaphista:
Het kan ook heel handig zijn, met bijvoorbeeld een artikellijst waar je meerdere moet selecteren. Het wordt dan gepost met een , als scheidingsteken. Maar dat wordt lastig als het tekst kan zijn...
Als je echt artikellijsten oid. wilt gebruiken moet je naam[] gebruiken, dan stopt PHP 't voor je in een array.
Verder kan het imho geen enkel kwaad om meerdere velden met dezelfde naam in een pagina te gebruiken, zeker niet als het 2 verschillende forms zijn.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Volgens mij bedoelt de topic starter dit niet.Kletskoek. Ze komen allemaal gewoon als naam=waarde1&naam=waarde2&naam=waarde3 binnen. Allesbehalve convenient dus.
Maar dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <form name="hallo" action="hallo.php"> <input type="" ><input type=submit> </form> met <form name="hallo1" action="hallo.php"> <input type=""><input type=submit> </form> |
Die jij bedoelt is meerdere input types met dezelfde naam definieren. Dit is geen slechte code, aangezien je niet anders kan doen als je een group checkboxen of radiobuttons gebruikt
Ik denk dat als je het echt nodig hebt, je dat gewoon kan doen. Het is niet netjes, maar de code is alleen voor de ontwikkelaar. De bezoekers hebben (bijna) niets met de code te maken, dus die maken het niets uit wat je nou codeert.
let the past be the past.
Lees ajb mijn post en de quote die erbij staat nog een keer.SPee:
Die jij bedoelt is meerdere input types met dezelfde naam definieren. Dit is geen slechte code, aangezien je niet anders kan doen als je een group checkboxen of radiobuttons gebruikt
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 06-01-2004 16:37 ]
Intentionally left blank
Echter, omdat de user de optie heeft om de huidige sessie, of alle sessies van hem af te sluiten, gaat ie naar een nieuwe page eerst, waar ik dus in dat form, wat ie daar moet kiezen, ook weer die kickback in wordt gezet. Echter op deze page, staat bovenin natuurlijk weer datzelfde uitlogknopje, ook met dat "kickback" field.
Dit is natuurlijk een beetje krom redeneren, ik ga ervanuit dat mn HTML correct in elkaar steekt. Verder, gebruik ik een PHP-functie om mijn form te genereren, dus incorrect afsluiten is er sowieso niet bij.Daarnaast kan het ook problemen opleveren als je bijv. de eerste form vergeet af te sluiten. Dan staat de tekst van beide inputs in de post data
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Hmz, goed dat ik dat weet, ik zag er ook nooit echt het nut van, van die namescrisp schreef op 06 januari 2004 @ 16:35:
Het heeft absoluut geen zin je form een name attribuut te geven - die wordt toch niet meegestuurd in je request. Sterker nog: in XHTML is het name attribuut voor het form-element niet eens meer geldig. Als het je gaat om het met JS kunnen aanspreken van een form, dan geef je je form een id...
Whehe, over krom redeneren gesprokenGrijze Vos:
Verder, gebruik ik een PHP-functie om mijn form te genereren, dus incorrect afsluiten is er sowieso niet bij.
1
2
3
4
5
6
7
8
| function greyFoxForm ( $values ) { echo '<form>'; echo '<label for="ff_name">Name: </label>'; printf ( '<input type="text" id="ff_name" name="name" value="%s" />', htmlentities ( $values [ 'name' ] ) ); } |

~ Gottfried Leibniz
je krijgt iets als
1
2
3
4
| $data[0] = form_input(name, value, bla, bla); $data[1] = form_submit("text", bla, bla); print_content_form($data); |
Die functie doet vervolgens <form> en </form> ervoor en erachter zetten. Ik redeneerde niet krom, ik deed het misschien niet genoeg uitleggen