Vastlopers en BSOD

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Ik heb op mn pc al een jaar lang veel vastlopers, in de tussentijd heb ik eigenlijk alle onderdelen wel vervangen en weet ik bijna zeker dat het aan het moederboard of de processorwarmte moet liggen. De processor wordt onstabiel als deze op of de boven de 60 graden zit. Eerst maakte de pc een reboot, nadat ik dat uigezet heb in windows XP krijg ik een BSOD. Nu lees ik wat coolertestjes door en zie dat 60 graden helemaal geen rare temperatuur is.

Ik heb eerder geprobeerd de cooler te vervangen door een termaltake orb, hierbij brak er een hoekje van mn processorcore af en moest ik deze vervangen. Nieuwe proc geeft nog steeds herzelfde probleem

IK heb een pc met Abit KR7A-raid moederbord, (inmiddels na 1700+) een athlon XP 1900+, 512 mb ddr-2100, WB 80 hb 8mb cache HD, Creative blaster cinema (gf2mx400), sblive 1024 en een realtek netwerkkaartje.

De PC heeft een 300 watt voeding en er zit een standaard coolermaster coolertje op die ik bij de set (MB+proc+cooler) kreeg

Waar kan het aan liggen en moet de proc temp echt onder de 60 blijven (geloof dat alarm voor te hoge temp in bios max op 60 kan)

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:56
Het kan ook aan je voeding liggen ...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 09:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geaard stopcontact?

This footer is intentionally left blank

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waar kan het aan liggen en moet de proc temp echt onder de 60 blijven
Vertrouw niet zondermeer op de waarden die door ic's op het mobo worden uitgelezen. Heb het meerdere keren meegemaakt dat een volstrekt normale P4 idle een temperatuur rapporteerde van 68 graden, terwijl je toch met zekerheid kon vaststellen dat dat van geen kanten klopte...