Toon posts:

start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier daarnet een probleem met de pc. Was gewoon een beetje aan het surfen en wiamp stond op met online radio van shoutcast. Plots crashte de pc en begonnen de boxen te fluiten. Bij een restart startte het beeldscherm niet op en het toetsenbord reageerde ook niet ( num lock )
Na wat wachten ed en de oude videokaart er terug in gezet te hebben, allemaal zonder enig resultaat zette ik de nieuwe videokaart er terug in en alles werkte perfect. Windows heeft zelf niet vermeld dat hij een zware fout gehad heeft. Ik heb dit probleem van het niet aansuren van het beeldscherm al meerdere malen gehad, maar niet frequent. Na een aantal keer proberen start hij altijd terug op.

Kan iemand mij vertellen waaraan dit kan liggen?

pc:
medion moederbord
P3 667
radeon 9600
maxtor 80gig
1gig RAM
...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 14:45

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik ga al bijna aan een oververhitte processor denken. Ook omdat direct opstarten niet lukt en na een tijdje (processor afgekoeld) wel weer.

Installeer Motherboard Monitor of een ander programma waar je de CPU temp mee kunt bekijken eens.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet neit op dat gaat lukken die CPU temp meten. Ik heb og eens zo een progje gehad, en dat bleef altijd op dezelfde temp staan. full load of pas opgestart.....

Ik denk niet dat het aan een oververhitte cpu ligt. Ik zit nu al een ganse tijd online en hij doet normaal. gisteren was het ook nadat ik winamp opgezet heb en na een reboot (een aantal voordat het scherm weer wou) heb ik winamp terug opgezet n de ganse avond geen last gehad...
Daarnet was het weer 5-10 min na het opstarten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb motherboard monitor erop gezet, maar hij vindt nix van sensoren die iets geven...

Ik denk nu dat het probleem ligt bij het beluisteren van streaming audio via het net (weet niet of het probleem zich ook voordoet bij gewoon muziek beluisteren) Ik heb het nu al 2 maal gehad bij het beluisteren van shoutcast via winamp en 1 keer als ik aan het praten was met iem. via msn.

Elke keer hetzelfde, het beeldscherm geeft geen kik bij het opstarten. Ook geeft de pc geen 'piep' zoals normaal...

Nog iemand ideeen?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 13:53:
Ik heb motherboard monitor erop gezet, maar hij vindt nix van sensoren die iets geven...

Ik denk nu dat het probleem ligt bij het beluisteren van streaming audio via het net (weet niet of het probleem zich ook voordoet bij gewoon muziek beluisteren) Ik heb het nu al 2 maal gehad bij het beluisteren van shoutcast via winamp en 1 keer als ik aan het praten was met iem. via msn.

Elke keer hetzelfde, het beeldscherm geeft geen kik bij het opstarten. Ook geeft de pc geen 'piep' zoals normaal...

Nog iemand ideeen?
Die sensoren moet je zelf aangeven. Probeer anders eens Speedfan te installeren, is ook een temp progje :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:45
Help

Heb je denk ik veel aan ;)

Als je nog steeds met die 200w voeding draait dan denk ik dat het daar aan ligt. Maar probeer anders eens een andere geluidskaart, aangezien je zelf aan audiostreams denkt.

Je voltages en temps kun je ook makkelijk in de bios terugvinden natuurlijk. Nog lekker betrouwbaar ook!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt blijkbaar niet aan de audio want hij heeft hjet ondertss 2 maal gedaan binnen de 10 min na het opstarten en als er nix van audio op stond...

Voeding lijkt me sterk aangezien hij het maanden goed gedaan heeft met de 200W...

De geluidskaart is onboard...

Verwijderd

Topicstarter
ff een update op het probje...
Daarnet wou hij zelfs niet opstarten de 1e keer als ik hem opzette vanmorgen, en gisterenavond had ik hem gewoon kunnen afzetten.
het is dus duidelijk enkel de bios, maar is het mogelijk dat een probleem in de bios de crashes in wondwos veroorzaakt? en hoe kan zo'n probleem daar plots ontstaan (ben er niet meer ingeweest sinds..... lang)
Of hoe zou een hardwareconflict plots kunnen ontstaan? En hoe kom ik erachter wat juist moeilijk doet?
Pagina: 1