De betere Spyware remover?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16
Ik heb hier op GoT al geprobeerd te zoeken.

Ik wil nu wel eens weten welke spyware remover men gebruikt .
Ik zelf heb een tijd lang Adware gebruikt, maar met een andere scanner kreeg ik de melding dat er nog vanalles erop staat.
De andere scanner die ik gebruikte was Spyware Nuker.

Nu ga ik mij afvragen welke nu beter is voor het scannen naar spyware en dergelijke.

Ik zelf gebruik ook AVG virusscanner erbij voor standaard beveiliging bij downloads.

[ Voor 7% gewijzigd door dCY op 06-01-2004 15:22 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf altijd Ad-aware en Spybot.
Daarmee haal ik volgens mij het meeste wel weg.

Verwijderd

ikzelf gebruik 2 programmas tegenlijkertijd en dat lijkt waterdicht te zijn tot nu toe.

adaware 6.0 plus EN spybot.

klik hier voor spybot

het leuke aan spybot is dat het in nederlands taal gezet kan worden.

als men mij vraagt wat het beste programma is zeg ik altijd die 2 samen. de 1 vind wat de ander niet kan vinden en andersom.....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 15:26 ]

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

Regelmatig gebruik ik Adaware
Af en toe Spybot Search en Destroy
Laatst een keer een ander gebruikt, ben de naam ff kwijt, maar die vond niets extra's, dus maar weer geuninstalled. :)

Gewoon oppassen tijdens het surfen en af en toe scannen, werkt bij mij prima.

beetje opsomtopic dit :?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ad-aware-Spybot-Pest Patrol.

Dan zit je altijd goed :) :+

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik gebruik PestPatrol. Maar ik hoor dat deze voor problemen zorgt bij diverse mensen.

Adaware vindt niet alles en Pestpatrol vind een heleboel meer. (ook niet alles waarschijnlijk)

Bij mij draait het prima. (Op Windows XP)

http://www.hroling.nl

Verwijderd

pest patrol heeft weer als voordeel dat je die als online scanner kan gebruiken zonder hem te installeren.....

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op mijn PC: Geen.
Op computers van klanten: Spybot, Ad Aware en als er echt wat aan de hand is wat door beide programma's niet kan worden opgelost draai ik HijackThis. Over dit laatste programma is een mooie HOWTO geschreven.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:23:
Ik gebruik zelf altijd Ad-aware en Spybot.
Daarmee haal ik volgens mij het meeste wel weg.
Ad-aware alleen blijkt inderdaad niet genoeg te zijn. Laatst de PC van pa weer eens onder handen genomen en na Ad-aware (vers geupdate) vond Spybot S&D toch nog wel het een en ander.

• Bapawe
  • Laatst online: 04-05 21:35
Jammer dat er geen programma bestaat die op de Ad-Aware en de Spybot manier scant.
Ik heb liever een goed programmatje dan meerdere op m'n computer maarja dat zit er nu nog niet in.
Zelf gebruik ik ook de spyware scanner die in System Mechanics 4 Pro. zit maar die werkt voor geen meter.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

@ eigen bak draai ik Firebird, maw: no spyware (iig geen via surfing)
Verder raad ik wel eens hijackthis aan, ad-aware en spybot kunnen het niet meer bijhouden, spybot zeker niet eigenlijk.

Ik zou wel oppassen met onbekende spycleaners, die hebben af en toe nog wel eens de neiging om zelf vreselijk lastige spyware te zijn. :/

Verwijderd

De beste ben je nog altijd zelf, vroegah toen ik nog geen Ad-Aware kende deed ik het altijd zelf met meestal een goed resultaat ;)

Ik heb het idee overigens dat Ad-Aware de laatste tijd een beetje stil is blijven staan. Spybot heeft regelmatig updates en Ad-Aware niet. Ook vind spybot meer al sloopt ie af en toe wel goede dingen(al moet je het zelf selecteren)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:35:
@ eigen bak draai ik Firebird, maw: no spyware (iig geen via surfing)
Verder raad ik wel eens hijackthis aan, ad-aware en spybot kunnen het niet meer bijhouden, spybot zeker niet eigenlijk.
Inderdaad lijken de spycleaners nogal eens behoorlijk achter te lopen.
[hypothese] Dat zou ook wel eens kunnen komen omdat mensen minder bereid zijn te betalen voor een spyware scanner. En bijblijven kost tijd == geld
Maar jij wet beter dan ik in hoeverre dat bij diverse virusscanners ook het geval is :X
[/hypothese]

Wat dat betreft zijn de Eigen Hersens 1.0 toch nog het meest flexibel, met wat hulp van hijackthis. Voor iedereen op GoT zou dat inderdaad genoeg moeten zijn; toch raadt ik anderen afhankelijk van de kennis AdAware en/of Spybot aan. Klikken is voor de meesten toch makkelijker.
Probleem is dan nog wel dat af en toe de boel gesloopt wordt bij het automatisch verwijderen van spyware - denk aan new.net.

Zoals gezegd is het gewoon niet gebruiken van IE al een grote stap in de juiste richting (ja ook Mozilla/Firebird etc heeft veiligheids gaten maar zolang de meeste mensen IE gebruiken zit jij goed aangezien de 'marketing' zich richt op de makkelijke grote markt), dat maakt een spychecker al veel minder nodig.

edit:
En dan zegt Cymen net hetzelfde 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik heb het idee overigens dat Ad-Aware de laatste tijd een beetje stil is blijven staan. Spybot heeft regelmatig updates en Ad-Aware niet. Ook vind spybot meer al sloopt ie af en toe wel goede dingen(al moet je het zelf selecteren)
Ad-Aware heeft in de laatste tijd toch de bovenhand met updates.
Ratio zal wel ongeveer rond de 4-5:1 liggen zelfs.

3-4 updates voor AdAware de laatste tijd per week, iig week dat was het geval tot twee weken geleden, nu niet zo op aan het letten.

Laatste update adware: 6 januari
laatste update spybot: 31 december

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Denk er aan dat je AAW wel moet updaten als je laatste update erg oud is, builds voor 181 worden niet meer geupdate:
Please Note Build 181 is now available! This download is for use with build 181 and higher only. Support is no longer available for previous builds and reference files.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Btje offtopic:

Weet iemand trouwens wat spybot detect met windows media player?
Of heeft niemand hier last van.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:25:
Weet iemand trouwens wat spybot detect met windows media player?
Of heeft niemand hier last van.
je bedoelt de unieke ID van WMP?

Verwijderd

jah die jah!
Ik weet niet of je die moet weghalen of laten staan?!

• Bapawe
Ik heb nu het probleem bij Spybot als ik ga zoeken naar updates en daarna de updates wil downloaden het programma vastloopt.
Dit gebeurd dus alleen als ik het wil downloaden.
Tevens heb ik ook even Mozilla gedownload, werkt goed :p

Verwijderd

Trivian schreef op 06 januari 2004 @ 16:47:
Ik heb nu het probleem bij Spybot als ik ga zoeken naar updates en daarna de updates wil downloaden het programma vastloopt.
Dit gebeurd dus alleen als ik het wil downloaden.
Probeer eens een andere downloadlocatie, dat fixt het voor afaik alle mensen. :)

• Bapawe
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:48:
[...]

Probeer eens een andere downloadlocatie, dat fixt het voor afaik alle mensen. :)
Dit heb ik dus al geprobeerd maar nu doet ie het opeens wel :)

//offtopic
Ik krijg bij Mozilla bij bookmarks een folder niet weg, deze kan ik gewoon niet verwijderen.
Is er toch een manier om deze weg te krijgen?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:27:
jah die jah!
Ik weet niet of je die moet weghalen of laten staan?!
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten :). Je kan het zien als een soort van spyware, elke WMP installatie heeft een unieke ID, en daardoor ben je dus uniek identificeerbaar wanneer je bijv. codecs download of een licentie verkrijgt voor met DRM beveiligd materiaal.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik hoop dat de mods mij deze grote kick vergeven, maar voor de mensen die gaan zoeken op GoT kan het wel handig zijn ;).
Voor mensen die een goede spyware remover zoeken kan men het beste even deze news item op Tnet bekijken: Verschillende spyware-verwijdertools met elkaar vergeleken

[ Voor 12% gewijzigd door lrietveld op 21-06-2004 13:29 . Reden: Typo ]

System Specs

Verwijderd

Zit ik toch goed met me Spysweeper en Ad-aware samen. Had eerst alleen ad-aware, maar die bleek niet goed genoeg, toen had ik hem samen met Spybot S&D geprobeerd en ook Spysweeper, waarvan ik zelf dat dat die het beste werkte, dus nu heb ik Spysweeper en ad-aware. Volgens die test dus een goede keuze..

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag Pest Patrol draaien, omdat ik na het zoeken van een bepaalde crack ff 'wat' spyware in de vorm van toolbars ensow moest verwijderen na een reboot.

Verder gebruik ik af en toe ad-aware pro / spybot / spysweeper is om op al dat tuig te scannen.

Het maakt niet uit met welke scanner ik als eerst scan, ze vinden allemaal wel wat. De een vindt wat de ander weer niet vindt en andersom.

Dus ze hebben allemaal zo hun voor- en nadelen
Pagina: 1