[ASP.NET] Mail Form

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19
Juist, klinkt erg noobie, misschien klein btje kloppend :) maar ik heb ff snel een email formulier in Dreamweaver gemaakt. werkt allemaal ik kan het naar mezelf toemailen, maar nu is de vraag:

Als ik op submit klik dan wordt er een melding over outlook gegeven dat er een form gemaild wordt, dat wil dus zeggen dat je via je outlook accountje ( gewoon emailaccount dus ) die mail verstuurd naar het emailadres wat in de code van het form beschreven wordt. ik weet dat dit heel anders kan, en dat je gewoon een andere pagina kan laten laden zonder dat hele outlook gedoe. maar hoe, dat is even de vraag, is dit een makkelijk iets?

ik heb bij mijn form tag het volgende
code:
1
<form action="MAILTO:email@hotmail.com" method="post" enctype="text/plain">

maar dat mailto zorgt ervoor dat dat via outlook gaat, wat moet ik veranderen aan die action, een txt document ofzoiets?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

The mythical mailto (c) crisp B)

Alternatief:
Je post naar een php / asp / whatever script en deze doet de form processing op de server

[ Voor 56% gewijzigd door gorgi_19 op 06-01-2004 15:11 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:19
als je een beetje rondzoekt en je een beetje inleest, ben je er zo achter dat je een serverside taal moet gebruiken. Bijvoorbeeld PHP.

• André
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Zoeken op het web naar een mailscript icm PHP of ASP.

• orange.x
  • Laatst online: 14:19
voor de site die we voor school aant maken zijn gebruiken we asp.net
iemand anders maakt de website maar ik ga ff zon cgi script bekijken en zien of dat werkt.

moet ik per see een server hebben of is een mapje in de website met daarin dat script voldoende ?? dus /form.htm is dat ding en dan wordt dat script /cgiscript/script.cgi

zoiets

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je moet een server hebben waarop je scripts kan runnen. Of jij dat nu hebt kunnen we niet vertellen aangezien wij dat niet weten, maar dat is iets dat je zelf uit moet vinden.

Net als de rest van je vragen overigens, we vereisen hier in P&W ietwat meer eigen inzet. Ga bijvoorbeeld eens googlen naar tutorials over PHP of ASP, en hoe het allemaal werkt op een server. Veel succes :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Als je ASP.NET gebruikt, kan je eens kijken naar de MailMessage class.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.