Toon posts:

diskette kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kapotte diskette met belangrijke gegevens op (in excel bestand)

tijdens kopiëren van bestand naar diskette gebeurde er de eerste keer niets, de tweede keer ging het van zelf en leek er niets aan de hand tot ik deze diskette terug probeerde te openen.
Kan de diskette dus niet lezen en vraagt om te formatteren :(

de back up die ik gemaakt heb is van 2 december |:(

kent er iemand goede recovery tools of hoe ik toch aan deze gegevens zou kunnen geraken ? :?

tnx.

Verwijderd

probeer hem eens in een andere pc :)

ik denk dat het eerder aan je diskette station ligt dan aan je diskette. Je zou even een andere diskette kunnen uitproberen

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 15:02 ]

Verwijderd

Windows schijfopruiming of defragmentatie al geprobeerd? Niet dat ik er veel vertrouwen in heb, maar je kan het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem al op 4 pc's geprobeerd ook op de pc waar ik laatst een ander bestand gekopieerd heb.
allemaal negatief :'(

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:01:
Windows schijfopruiming of defragmentatie al geprobeerd? Niet dat ik er veel vertrouwen in heb, maar je kan het proberen
Wat heeft dit ermee te maken dat je een diskette niet kan lezen. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:01:
defragmentatie van een diskette :?

En schijfopruiming kan natuurlijk ook nooit als je diskette niet gelezen kan worden.

hoe krijg ik mijn verloren data terug

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
defragmenting optie is niet beschikbaar (op nt4 bak) en schijfcontrole begint maar stopt plots en geeft geen resultaat

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pak een 2e diskette waarvan je weet dat ie goed is. Open een dosbox, en geef dan het commando:

DISKCOPY A: A:

Heeft bij mij vroeger een x aantal defecte diskettes toch nog kunnen redden.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 22:14

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik denk dat je je data gewoon kwijt bent
In de meeste gevallen (bij mij dan) kan ik de data niet recoveren.

Je kunt het beste verder gaan met de back-up die je had gemaakt

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 19:51
Ik weet niet hoe lang geleden je de kopie hebt gemaakt maar misschien staat er nog een temp. backup van de sheet op de PC waar je hem op hebt gemaakt.

Of misschien een undel achtig programma (hoe heet dat tegenwoordig?)

Ik heb daar denk ik meer vertrouwen in dan een beschadigde flop ..

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Easy recovery Pro is een goed programma wat daar wel weg mee kan. Helaas prijzig, maar misschien ken je iemand die het heeft. Of proberen bij een pc boertje die echt van knutselen houd (zoals ik..)

Verwijderd

Topicstarter
heb finalrecovery pro geprobeerd maar die kan de diskette natuurlijk niet lezen 8)7

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:16:
heb finalrecovery pro geprobeerd maar die kan de diskette natuurlijk niet lezen 8)7
Zo makkelijk zal het natuurlijk niet gaan. Zou lachen zijn als een programma zo ineens het venster met bestanden geeft.

Er zal naar de ruwe sectoren gezocht moeten worden, en kijken of die informatie tesamen weer een bestand vormen. Hier zal de software wel even zoet mee zijn, dus denk niet dat je PC vast zit. Laat hem maar lekker knorren. Meestal zit zoiets onder advanced recovery oid

Verwijderd

Topicstarter
heb al een deel kunnen recoveren met diskcopy a: a:
in ieder geval al een stap verder, nu met recovery tool bestand proberen te herstellen. :9

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55
Beetje offtopic misschien maardit soort shit is voor mij een reden om gewoon géén diskdrive meer in te bouwen in mijn binnenkort nieuwe pc. Diskettes/diskdrives hebben:

-1- (te) weinig opslagruimte
-2- gaan snel kapot
-3- zijn langzaam
-4- maken veel herrie ook!

Lang leve de usb-stick en de cd-r(w)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

De meeste diskettes hebben te weinig opslagruimte, maar er zijn ook diskettes met opslag van 200mb.

Maar ik vind ook lang leve de usb-stick en de cd-r(w)
heb zelf mp3 Spelertje met usb aansluiting met opslag van 128mb. werkt prima en je hebt nog muziek ook.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:04:
[...]

defragmentatie van een diskette :?

En schijfopruiming kan natuurlijk ook nooit als je diskette niet gelezen kan worden.

hoe krijg ik mijn verloren data terug
Dit lijkt me de meest nuttige tip om nog iets van je bestand terug te vinden.
Belangrijke data op 1 enkele diskette opslaan is b.t.w. "not done". Hoeveel mensen hier al in de stress hebben gezeten vanwege een rotte diskette.... Vaak is er nog wel wat te recoveren, maar de baas is natuurlijk ook niet blij, als je per maand een x aantal uur aan het recoveren van data van rotte diskettes spendeert.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55
Zerora schreef op 07 januari 2004 @ 11:53:
De meeste diskettes hebben te weinig opslagruimte, maar er zijn ook diskettes met opslag van 200mb.
Ja, maar hoeveel mensen ken jij die een diskdrive hebben die die schijfjes aankan? (Ik ken overigens alleen de ls-120 schijfjes met 120MB opslagruimte) Iedereen heeft een usb poort en/of een cdrom speler. Maar die mp3-usb-sticks zijn inderdaad een uitkomst! :)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[google=GetDataBack]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

kijk hier eens:

http://download.com.com/3...ile+recovering&tg=dl-2001

Misschien dat er iets tussen staat dat je kunt gebruiken.

Pagina: 1