256 MS SDRAM op een A-Open AX6B mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn mobo moeten er ook 256 mb bankjes in een A-Open AX6B mobo kunnen, maar alleen als ze bepaalde specificaties hebben(hangt van aantal chipjes op de bankjes).

Heeft iemand dat ook ooit voor elkaar gekregen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op de AX6B zit als ik me niet vergis een 440BX chipset. Deze ondersteunt idd alleen 256Mb streepjes als ze double sided zijn. Er zijn hierover al veel topics geweest, dus doe ff een (GoT/Google) search op 440BX + memory ofzo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb hier een bak draaien (asus p2bds) met 4x 256MB erop. Als je zorgt dat het iig dubblesided is en zorgt dat de chips niet te groot zijn (weet effe niet wat de BX max ondersteund) kan het makkelijk.

Verwijderd

Voor de BX chipset:

128MB latje:
> uitvoering met 64Mbit chips: 16 chips/lat. > uitvoering met 128Mbit chips: 8 chips/lat. Afhankelijk van welke versie je precies hebt van de chipset. (C1 stepping)

256MB latje:
> uitvoering met 64Mbit: 32 chips/lat.
> uitvoering met 128Mbit: 16 chips/lat. Wederom afhankelijk

512MB: no go: de chipset kan zulke latjes niet adresseren. (tenzij latjes met 32 x 128Mbit chips bestaan?)

Maximum geheugen dat je kunt installeren = 1GB (als je over 4 sleuven beschikt)

Een bijkomend iets waarop je moet letten, is dat de chips zelf werken met 8 datalijnen en geen 4. Dit wordt meestal vermeld op een stickertje op de latten, of uit de benaming die op de chips staan.

Je moet helemaal niet zien of het doublesided is, want de BX heeft ondersteuning voor 8 banken voor 4 sleuven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 14:43 ]

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 17:13
Hmmz op een AX6B zitten 4 sleuven, dus 4*256= 1 gig is dan idd het maximum.

maar mijn mobo gaf al wat foutmeldingen toen ik 2*128 +2*64 random door elkaar had zitten, toen detecteerde hij niet al het geheugen. Met 256 mb bankjes gaat hij dus waarschijnlijk ook kritisch zijn... in bv de tweakers memory configurator komt de ax6b niet voor, dus ik vroeg me af of er gebruikers waren die er zelf ervaring mee hadden...

edit: ok het aantal datalijnen is dus bepalend?

[ Voor 18% gewijzigd door Dijkhuis op 06-01-2004 14:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoeveelheid datalijnen is een sine qua non (te weinig en de i440BX herkent gewonn niets), als niet alles herkend wordt ligt dat eerder aan de chip dichtheden. Lees onder meer dit verhaal:

http://gathering.tweakers...ssage/17919688#maximumram

(met ervaringen heeft het weinig te maken, je moet gewoon specs bij elkaar zoeken die werken, dus max 128Mb per chip (256MB per DIMM, let op hoofdletters), dan komt het goed)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.