Toon posts:

videokaart maakt zeer veel geluid..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Asus Geforce 2 video kaart maakt zeer veel geluid.
Ik neem aan dat dit wordt veroorzaakt door de koeler.

De rest van mn systeem is heel erg stil, ik wordt helemaal gek van dit licht ratelende geluid.!

Kan ik hier iets aan doen??? Andere koeler?
Wat is eventueel een goede STILLE vervanger van dit kaartje?

Verwijderd

Blaas al het stof eens van die fan af, of smeer hem in met naaimachineolie (ff stikkertje eraf halen) en 2-3 druppels erin.
Dat heb ik wel eens geprobeerd, soms helpt het.

Verwijderd

Als je tegen de fan aantikt stopt het geluid dan ook heel even?
Dit probleem heb ik ook gehad met een gforce2.
Het er een nieuwe fan opgezet, weet alleen niet welk merk.
Maar een nieuwe fan maakt zowiezo niet veel geluid, vooral niet als je geen super stille pc hebt.

Wat ook TIJDELIJK kan helpen is het stickertje van de fan afhalen en daaronder in het gaatje een klein beetje olie doen. Maar dit is echt tijdelijk. Vroeg of laat zal deze het toch gaan begeven.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook de koeler vervangen, een zalman HP-50 (ff uit het hoofd) zal je van de problemen afhelpen, maar je zal even moeten afwegen of dat het waard is. Je hebt dan natuurlijk wel een kaartje wat geen geluid maakt.

Ook nog een optie is een overgebleven heatsink van een socket A cooler oid van die grote te gebruiken. Dat heb ik ook gedaan, en bij mij werkte het zonder problemen, echter is overclocken dan niet meer een goed idee.

Als je die Geforce toch al zat bent en je hebt het geld voor een ander videokaartje, moet je even de reviews op internet in duiken op zoek naar een stil kaartje. :)

Ohja >>Videoplanken & Beeldkanonnen :+

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De noisy koeler op mijn AOpen MX440 kaartje heb ik een tijdje terug vervangen door een oud P3 koelelement. Bleek uitstekend te koelen, ook onder zware belasting. Een fannetje op zo'n bejaarde NVidia kaart is echt alleen nodig als je gaat OC-en.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "Zalman ZM80C-HP VGA Heatpipe Cooler" besteld.
Lijkt me inderdaad de stilste oplossing.

Thnx Play!

Verwijderd

Is dat niet een beetje overkill voor een GF2 :+
Pagina: 1