SA password recoveren door sniffen ?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 16:23
(jarig!)
Ik heb hier een SQL 7 server waar ik het SA wachtwoord van kwijt ben. |:( |:( |:( De server host een Database voor Compaq Insight Manager 7 en hier staat het password dus in.

Ik zou alleen niet meer weten wat het was en heb nu zo ongeveer alles wel geprobeert. Hoe kan ik het recoveren.? Ik heb al geprobeerd om het met password spy te proberen dit omdat het password als sterretjes in de config van cim staat. alleen dit werkt niet.

Is het daarom mogelijk om het password te sniffen ? Zowel de database als de applicatie draaien op dezelfde server.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
ik heb hier een windowsprogrammaatje die alle sterretjes op je scherm weer omzet in leesbare tekens. Ik gebruik het vaak als klanten hun internet en email wachtwoord kwijt zijn en er een bijvoorbeeld een nieuwe windows op moet.

Ook sterretjes in wachtwoordvelden van Internet Explorer convert ie.

Ik weet niet precies op wat voor besturingssysteem jouw database draait, maar als dit windows is moet je maar even een mailtje sturen aan

*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door momania op 06-01-2004 14:19 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Let even op dat het van mij wel mag als het om een password reset gaat.
Passwords achterhalen zijn niet toegestaan volgens onze policy.

[edit]
En we zijn geen uitwissel forum.... let daar op aub.

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 06-01-2004 14:18 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 16:23
(jarig!)
Het is de bedoeling om het te resetten dan wel te recoveren.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28

momania

iPhone 30! Bam!

raymonvdm schreef op 06 januari 2004 @ 14:18:
Het is de bedoeling om het te resetten dan wel te recoveren.
Tools om offline te resetten zijn geen probleem, omdat je dan bij de machine moet zijn en je het oude password niet te weten komt.
Offline of online recoveren is hier niet toegestaan en de uitwisselingen van dat soort tools willen we dus ook niet hebben hier.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Wat je zou kunnen proberen is osql.exe te gebruiken.
osql -E
maakt een verbinding via windows authentication. Aangezien vaak de administrator van de Windows pc waar SQL Server op staat ook admin is op SQL server, kun je daarmee best veel ;)
Met de sp_password storedprocedure kun je proberen het sa wachtwoord te veranderen:
sp_password NULL, 'Nieuw password', 'sa'

Of het werkt weet ik niet, maar nu weet je het wachtwoord toch ook niet dus het is misschien het proberen waard :)

Oh ja, osql.exe staat in de binn directory van je sql server, maar vaak staat die in het path opgenomen en kun je het overal vandaan doen.... (command prompt).

[ Voor 17% gewijzigd door Crazy D op 08-01-2004 13:00 ]

Exact expert nodig?

Pagina: 1