Toon posts:

Problemen met branden audio-cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enige dagen heb ik problemen met het branden van audio-cd's.
Ik heb sinds enige weken een HP4 3,06Ghz met HT. 512 intern geheugen, 160g harddisk etc. Er zit een combi-drive van LG in (DVD+R).
Ik maak gebruik van XP pro en easy cd creator 5.1 platinum.
Nu heb ik een stel mp3'tjes omgezet naar .wav met Winamp en heb deze gebrand naar een cd-r en de sessie gesloten.
Vervolgens stop ik de cd in mijn autoradio of stereo thuis. De spelers herkennen de 12 nummers maar spelen niks af.
Ik heb diverse typen cd-r's gebruikt en ook de cd's geprobeerd af te spelen in mijn pc. Niks lukt.
Weten jullie waar het aan kan liggen? De hardware (LG?) of de software ECC 5.1 / XP?

Alvast bedankt,

Gr Nico

Verwijderd

Probeer Nero eens. Daar hoef je in iedergeval je mp3 niet om te zetten naar wav. Doet hij automatisch. Volgens mij hoeft dat ook niet bij ECC.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 13:56 ]

Verwijderd

Brand je op een hele hoge snelheid? Heb je een oudere stand-alone cd-speler? Ander brandprogramma proberen, indien mogelijk?
Misschien moet je even naar de gebruikte instellingen kijken ook, heb je veel ISO-verzachtingen aanstaan?

/edit: en die WAV-bestanden, zijn die 16 bit stereo? Volgens mij zijn daar ook nog beperkingen op.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 14:08:
Brand je op een hele hoge snelheid? Heb je een oudere stand-alone cd-speler? Ander brandprogramma proberen, indien mogelijk?
Misschien moet je even naar de gebruikte instellingen kijken ook, heb je veel ISO-verzachtingen aanstaan?

/edit: en die WAV-bestanden, zijn die 16 bit stereo? Volgens mij zijn daar ook nog beperkingen op.
Ik kan inderdaad eens kijken hoe het met Nero werkt. Ik brand op 48 of 52 speed snelheid.
Maar wat bedoel je met die ISO verzachtingen? En welke beperkingen zijn er volgens jou mbt 16 bit stereo? Dit zijn toch zaken die je in Winamp kan instellen onder preferences>out_disk ?

Gr. Nico

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:58

tweakerbee

dus..?

16 bits is wat er ook op RedBook (audio) CD's gebruikt wordt. 16 bits 44100 samples om precies te zijn.
Anyway, waarom nog die conversieslag met WinAMP? Elke moderne PC (die heb je) en goede software (inderdaad Nero) kan direct met MP3 aan de slag.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, gisteren NERO 6.0 aangeschaft en alles werkt vlekkeloos. Branden met 52 speed...
Super software dat Nero! Ben nu al hooked. 8)

Thanks voor de hulp.

Verwijderd

oke, perfect. Een software probleem dus... en weer een Nero groupie erbij :P
Pagina: 1