[USB Hub] Lekt stroom na uitzetten PC?

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42
Gister heb ik een Sitecom CN-018 4-ports powered USB 1.1 hub gekocht.

Aangesloten op de PC en werkte allemaal prima. Erin geplugd zitten een printer (canon S-450), een Compaq iPAQ 3870 cradle en een Sitecom CN-502 USB BlueTooth adapter.

Alles werkt prima, TOTDAT ik de computer (Fujitsu Siemens Myrica, ASUS P2B-VM) uitzet. Er kom dan een vreemd ligt knetterend geluid uit de PC en het LED'je dat aangeeft dat de computer aanstaat brandt/flikkert. Zodra ik de kabel van de hub eruit trek, stopt dit.

Mijn vraag: Is mijn USB-hub gaar of is dit een probleem met mijn compu/moederbord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je geen last van aardlussen of iets dergelijks? zit het beide op hetzelfde (geaarde) stopcontact?

• Klaus_1250
Terw_Dan schreef op 06 januari 2004 @ 14:04:
Heb je geen last van aardlussen of iets dergelijks? zit het beide op hetzelfde (geaarde) stopcontact?
Aardlussen??? (sorry, noob). Ze zitten beide in hetzelfde stopcontact, dat niet geaard is (heb hier in de heel de kamer geen geaarde stopcontacten).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bouw eens een vorm van aarde (trek desnoods even een draad naar je verwarming).
Dit zijn op het eerste oog typisch problemen die je krijgt als er ergens iets fout gaat met de aarde

• Klaus_1250
Thanx! Heb trouwens al min of meer een oplossing: gewoon de voeding eruit gehaald :)

Maar, op de hub zelf zit geen aarde-aasluiting, alleen op de PC dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Klaus_1250 op 06-01-2004 14:20 ]