[FTP] Cannot open data connection (10060)

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11

flexje

got-father

Topicstarter
Hey mensen, ik heb een probleempje met mn FTP-server.

Details:
Ik zit thuis achter een Draytek 2300 router en ik gebruik Bulletproof (v.2.2.1) als FTP-server prog. Tevens draai ik Win XP met NIS (Norton Internet Security) 2003.

Probleem:
Een vriend van mij zit op de Hogeschool v. A'dam en probeert dus vandaar te connecten op mijn FTP-server. Als hij connect gaat het goed tot het openen van de data connectie (for directory list).
code:
1
425 Cannot open data connection (10060).

- Muah, ik dacht dat het wel op te lossen was door poort 20 open te gooien en te redirecten naar mijn pc op de router. No way...
- Firewall disabled (NIS), hielp ook niet...
- FAQ van Bulletproof gaf dit allemaal voor code 425:
1) If you are behind a router / firewall check FAQ : BPFTP Server behind a router
2) If remote user is behind a firewall, tell him to switch his ftp client to passive (PASV) mode
3) Check that this user have right to list (+L) in user account / access rights
4) FTP Client is behind a NAT, you should see a list attempt with PORT 192,168... command or PORT , user should switch his ftp client to PASV (passive) mode.
Dit allemaal geprobeert, zonder resultaat.
- Search van GOT gecheckt, meerdere mensen zelfde probleem maar geen duidelijke oplossing gevonden.

Ik denk dat het ergens in mn router niet goed gaat, alleen ik weet niet waar/wat ik precies moet instellen in mijn router om het werkend te krijgen...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
firewall op de hogeschool??

uhuuummm

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ftp zit op poort 21, hoe jij het voor elkaar krijgt om een connecte te krijgen als je poort 20 open zet is mij een raadsel. Het is echt poort 21 die je moet forwarden.

Verder heb je het probleem dat als jullie beiden achter een nat-router of firewall zitten dat je kunt vergeten ooit ftp aan de gang te krijgen. Een van de twee partijen zal een data-connectie moeten openen (PASV bepaald welke kant de connectie begint), maar de andere kant zal in dit geval niet weten wat te doen met die connectie. Je kunt proberen om de poorten die gebruikt mogen worden voor de dataconnectie te beperken tot 1 (of hooguit enkele) en die poorten dan ook te forwarden naar jou pc. Maar dat is niet iets wat elke ftp-server kan.

[ Voor 95% gewijzigd door RolandWitvoet op 06-01-2004 13:36 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Nee want hij kan wel connecten naar de FTP-server van zn neef...
[edit]
poort 21 is ook redirected en open, alleen 20 was voor ftp-data toch?

[ Voor 17% gewijzigd door flexje op 06-01-2004 13:33 ]

Verwijderd

In bulletproof (flut prog imo) moet je je ip ff ergens invullen, weer niet meer waar. Maar ergens in je config moet dat, daarna gaat het wel goed..

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:33:
In bulletproof (flut prog imo) moet je je ip ff ergens invullen, weer niet meer waar. Maar ergens in je config moet dat, daarna gaat het wel goed..
Ja klopt, bij Passive Mode options, moet je je ip adres invullen, had ik ook al gedaan...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Bij het connecten GEEN passive mode gebruiken, of je FTP server passive mode forceren over een bepaalde portrange (en die ook forwarden in je router)

Verwijderd

Welk prog gebruik je om te downen?

In flashfxp kun je de optie: ip is behind nat etc aanvinken in het toggles tabblad.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
DJSmiley schreef op 06 januari 2004 @ 13:35:
Bij het connecten GEEN passive mode gebruiken, of je FTP server passive mode forceren over een bepaalde portrange (en die ook forwarden in je router)
Passive mode aan/uit helpt ook niet, als ie aanzet blijft het connecten hangen, bij uit connect ie door tot hij de foutmelding krijgt.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:36:
Welk prog gebruik je om te downen?

In flashfxp kun je de optie: ip is behind nat etc aanvinken in het toggles tabblad.
Hey dat gaan we ff proberen

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
HUmm helpt ook niet.
Net even Serv-U geinstalleerd en getest:
code:
1
2
3
LIST
     150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
     426 Data connection closed, transfer aborted.
:'(

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
schopje :>

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Nou het is opgelost hoor. Hieronder een kleine uitleg:

Poorten forwarden
Ik heb eerst een aantal poorten geforward naar mijn server (poorten 20000 t/m 20005):
Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/screenies/router.jpg

Poort in FTP-server instellen
Daarna heb ik in Bulletproof de ftp poort gezet op 20000, die ik hierboven geforward had. :
Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/screenies/poort.jpg

Passive-mode settings
Daarna heb ik passive mode aangevinkt en mijn externe ip adres ingevuld bij "fixed ip" en onderin de passive port-range opgegeven die ik in mijn router had geforward. :
Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/screenies/passive.jpg

De clients moeten nu wel connecten met Passive-mode aan

Pagina: 1