Hey mensen, ik heb een probleempje met mn FTP-server.
Details:
Ik zit thuis achter een Draytek 2300 router en ik gebruik Bulletproof (v.2.2.1) als FTP-server prog. Tevens draai ik Win XP met NIS (Norton Internet Security) 2003.
Probleem:
Een vriend van mij zit op de Hogeschool v. A'dam en probeert dus vandaar te connecten op mijn FTP-server. Als hij connect gaat het goed tot het openen van de data connectie (for directory list).
- Muah, ik dacht dat het wel op te lossen was door poort 20 open te gooien en te redirecten naar mijn pc op de router. No way...
- Firewall disabled (NIS), hielp ook niet...
- FAQ van Bulletproof gaf dit allemaal voor code 425:
- Search van GOT gecheckt, meerdere mensen zelfde probleem maar geen duidelijke oplossing gevonden.
Ik denk dat het ergens in mn router niet goed gaat, alleen ik weet niet waar/wat ik precies moet instellen in mijn router om het werkend te krijgen...
Details:
Ik zit thuis achter een Draytek 2300 router en ik gebruik Bulletproof (v.2.2.1) als FTP-server prog. Tevens draai ik Win XP met NIS (Norton Internet Security) 2003.
Probleem:
Een vriend van mij zit op de Hogeschool v. A'dam en probeert dus vandaar te connecten op mijn FTP-server. Als hij connect gaat het goed tot het openen van de data connectie (for directory list).
code:
1
| 425 Cannot open data connection (10060). |
- Muah, ik dacht dat het wel op te lossen was door poort 20 open te gooien en te redirecten naar mijn pc op de router. No way...
- Firewall disabled (NIS), hielp ook niet...
- FAQ van Bulletproof gaf dit allemaal voor code 425:
Dit allemaal geprobeert, zonder resultaat.1) If you are behind a router / firewall check FAQ : BPFTP Server behind a router
2) If remote user is behind a firewall, tell him to switch his ftp client to passive (PASV) mode
3) Check that this user have right to list (+L) in user account / access rights
4) FTP Client is behind a NAT, you should see a list attempt with PORT 192,168... command or PORT , user should switch his ftp client to PASV (passive) mode.
- Search van GOT gecheckt, meerdere mensen zelfde probleem maar geen duidelijke oplossing gevonden.
Ik denk dat het ergens in mn router niet goed gaat, alleen ik weet niet waar/wat ik precies moet instellen in mijn router om het werkend te krijgen...
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."