Toon posts:

[PC] C&C Generals hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
C&C Generals en Zero Hour hebben altijd perfect bij me gelopen. Maar sinds een week blijft het spel om de 30 sec 1-2 sec hangen, wat erg vervelend is, vooral met multiplayer.
Specs:
-MSI K7T266 PRO2 @ Hyperion v4.51
-AMD 1800+
-Radeon 9700 @ Omega 3.10
-512 RAM
-WinXP SP1 en andere updates

Volgende dingen heb ik geprobeert:
-Andere driver voor mijn radeon: De catalyst 3.10, omega 3.10, catalyst 3.7
-DX 8.1 erop gooien ipv 9.0b
-Pachtes voor generals
-Generals eraf gooien en dan er weer op

edit: Alle andere spellen draaien perfect, mijn 3DMark 2003 score ligt ergens in de 4000.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 13:26 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmm enige wat ik zou kunnen bedenken zo is dat i om de zoveel tijd wat naar je hd wegschrijft en dat je daardoor die hapering heb.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:28
Daar heb ik ook soms last van

Ik heb een Radeon 9700 @ PRO @ 3.10 catalyst

bij mij helpt alltijd een restart wel...

Ik denk dat het idd te maken heeft met HDD...

Btw ik heb geen patch ofzo, kheb de minder legale versie :p

[ Voor 16% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-01-2004 18:23 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 16:19
Ik heb er ook last van, volgens mij werkt multiplayer met de nieuwe c&c patch niet meer vlekkenloos. Als je overigens minder pc's neemt of minder spelers dan gaat het wel beter draaien, maar zoals hij vroeger met gemak 8 players trok, doet hij dat un als dikke pindakaas door een rietje :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 06 januari 2004 @ 15:49:
hmm enige wat ik zou kunnen bedenken zo is dat i om de zoveel tijd wat naar je hd wegschrijft en dat je daardoor die hapering heb.
Is een 80 GIG 8MB cache van Maxtor.....
Wat kan ik er zoal aan doen?

btw: Ik zal eens beginnen met defragmenteren :)

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
Ik had het een paar dagen geleden ook (multiplayer), precies dezelfde haperingen. Maar die zijn nu ineens verdwenen, zonder iets te veranderen, nergens meer last van 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Intronic op 06-01-2004 16:42 ]

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:38
Ik heb het ook.

Maar dan alleen in het online gedeelte. Als ik tegen 5 andere cpu's speel op skirmish heb ik nergens last van.

Alleen wanneer ik online kom, heb ik af en toe dat het achtergrondscherm heel sloom loopt, waar je die helicopter enzo ziet vliegen. (soort lag zeg maar).
Ook heb ik het weleens als ik uit een game terug kom de lobby in. Vreemde is dat ik het dus niet altijd heb, en in de normale versie van generals en zero hour. Voor de patch had ik het niet.

btw, ik heb een amd 2500@3200 en een 9700np

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Topicstarter
Defrag gedaan, maar nog steeds dezelfde problemen :(

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Had dit ook, met een Maxtor 80GB, was dus aan het einde van zijn latijn, omgeruild voor nieuwe: Weg problemen (AMD 3200+ Radeon9500 128MB en 512MB ram)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-02 22:22

aapelite

Do the kirby!

Qosmic schreef op 06 januari 2004 @ 17:10:
Ik heb het ook.

Maar dan alleen in het online gedeelte. Als ik tegen 5 andere cpu's speel op skirmish heb ik nergens last van.

Alleen wanneer ik online kom, heb ik af en toe dat het achtergrondscherm heel sloom loopt, waar je die helicopter enzo ziet vliegen. (soort lag zeg maar).
Ook heb ik het weleens als ik uit een game terug kom de lobby in. Vreemde is dat ik het dus niet altijd heb, en in de normale versie van generals en zero hour. Voor de patch had ik het niet.

btw, ik heb een amd 2500@3200 en een 9700np
Dit heeft te maken met gamespy. Er zijn er heel wat meer spelers die er last van hebben. Het komt vooral voor in de lobbys na inloggen en aan het begin van een potje. Dit probleem heeft iig nix te maken met je systeem :)

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[quote]Qosmic schreef op 06 januari 2004 @ 17:10:

"Alleen wanneer ik online kom, heb ik af en toe dat het achtergrondscherm heel sloom loopt, waar je die helicopter enzo ziet vliegen. (soort lag zeg maar)."

Ik heb dus hetzelfde als ik het spel inkom hapert alles vooral hoofdmenu, (ook bij SP dus hoeft niet per se aan gamespy te liggen..maar als ik eenmaal speel is dat wel over.. Ikzelf denk dat het ligt aan mijn geheugen is maar 256mb..Verder doe ik Soldier of Fortune 2 mp en begint in het spel ook irri te haperen soms
(laat die amd64 er snel zijn _/-\o_ )

[ Voor 7% gewijzigd door Arjen86 op 07-01-2004 17:59 ]

Foto

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde systeem behalve de grafische kaart dan maar het loopt lekker zelfs in de hogere resoluties.
Maar ik had hetzelfde probleem en idemdito met NFSU.
Bij mij hielp oude games die je niet meer speelt erafgooien.
En probeer eens een register cleaner tool uit. Brengt wonderen !!
Zoals The Cleaner of tip Regcleaner.

Ook spyware is vaak boosdoener die je met ad aware verwijdert.

Gewoon regelmatig de PC onderhouden.

Uiteraard defragmenteren,vaak.

GrZ

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft betrekking op 1 spel, dus dit topic krijgt een move naar SPV :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij stoppen de happeringen dus niet van zelf :(
En mijn computer wordt overigens goed onderhouden, troep staat er niet op ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Probeer eens je FSAA settings van je R9700 lager te zetten, mijn ervaring is dat C&C Generals een stuk minder loopt als je FSAA op max hebt staan.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Occy74 schreef op 08 januari 2004 @ 15:56:
Probeer eens je FSAA settings van je R9700 lager te zetten, mijn ervaring is dat C&C Generals een stuk minder loopt als je FSAA op max hebt staan.
Help niet, veel verschillende opties geprobeert(ook uit)....

• SkyStreaker
  • Laatst online: 11-02 20:09

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:33:
Ik heb bijna hetzelfde systeem behalve de grafische kaart dan maar het loopt lekker zelfs in de hogere resoluties.
Maar ik had hetzelfde probleem en idemdito met NFSU.
Bij mij hielp oude games die je niet meer speelt erafgooien.
En probeer eens een register cleaner tool uit. Brengt wonderen !!
Zoals The Cleaner of tip Regcleaner.

Ook spyware is vaak boosdoener die je met ad aware verwijdert.

Gewoon regelmatig de PC onderhouden.

Uiteraard defragmenteren,vaak.

GrZ
Ad-Aware of Spy Sweeper 2.2 (laatste is zeer aan te raden, aangezien deze dialers ook helemaal uit de registry wegneemt)
Window Washer 5.0 om je PC op te schonen, zeer flexibel

Defrag van Windows zelf is adequaat, maar defragmenteert alleen. Norton Speeddisk zet ook alles weer aan het begin van de schijf, alles staat bijelkander. Ook flexibeler.

Grisoft.com heeft een gratis Antivirus scanner beschikbaar, mailtje doorgeven en je krijgt een blijvend geldende code gemaild.

Bij Moosoft.com kan je the cleaner downloaden overigens, maar dit is voor trojanware. Lijkt mij niet het probleem.

http://www.x-setup.net/ X-teq Pro is een tweaker-tool geschikt voor oa. Win98/Me/NT/2K/XP/2K3 en gratis dacht ik.

voor een ruime selectie aan regcleaners, neem een kijkje bij: www.regedit.com en kijk bij de download-sectie.

Onthou, de nieuwste drivers betekent niet altijd beter... Mijn Ti4200 crasht 1 of 2 keer als ik hoger dan versie 44.x ga (45 etc.)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
tranztaz schreef op 08 januari 2004 @ 16:17:
[...]

Ad-Aware of Spy Sweeper 2.2 (laatste is zeer aan te raden, aangezien deze dialers ook helemaal uit de registry wegneemt)
Window Washer 5.0 om je PC op te schonen, zeer flexibel

Defrag van Windows zelf is adequaat, maar defragmenteert alleen. Norton Speeddisk zet ook alles weer aan het begin van de schijf, alles staat bijelkander. Ook flexibeler.

Grisoft.com heeft een gratis Antivirus scanner beschikbaar, mailtje doorgeven en je krijgt een blijvend geldende code gemaild.

Bij Moosoft.com kan je the cleaner downloaden overigens, maar dit is voor trojanware. Lijkt mij niet het probleem.

http://www.x-setup.net/ X-teq Pro is een tweaker-tool geschikt voor oa. Win98/Me/NT/2K/XP/2K3 en gratis dacht ik.

voor een ruime selectie aan regcleaners, neem een kijkje bij: www.regedit.com en kijk bij de download-sectie.

Onthou, de nieuwste drivers betekent niet altijd beter... Mijn Ti4200 crasht 1 of 2 keer als ik hoger dan versie 44.x ga (45 etc.)
Als je het topic had doorgelezen had je gezien dat ik dit soort dingen al heb gedaan :{

Iemand anders nog tips?

• SkyStreaker
  • Laatst online: 11-02 20:09

SkyStreaker

Move on up!

Nee, dit is niet zozeer op jou bedoeld, het is wat algemeen... Voor iedereen bedoeld :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 16:19
tranztaz schreef op 08 januari 2004 @ 17:54:
Nee, dit is niet zozeer op jou bedoeld, het is wat algemeen... Voor iedereen bedoeld :)
Maar dit topic gaat over het probleem dat C&C: Zero Hour langzaam loopt, en dit heeft betrekking op meerdere spelers en is niet de oorzaak van andere software maar van de game zelf.. of het nou aan de nieuwste patch ligt of niet is mij nog onduidelijk :|

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 08 januari 2004 @ 21:00:
[...]

Maar dit topic gaat over het probleem dat C&C: Zero Hour langzaam loopt, en dit heeft betrekking op meerdere spelers en is niet de oorzaak van andere software maar van de game zelf.. of het nou aan de nieuwste patch ligt of niet is mij nog onduidelijk :|
Ik heb toch nog niemand gezien waar de hapering blijft, bij de rest van de mensen is het alleen multiplayer en gaat het na verlopp van tijd over.

Tevens heb ik dit probleem bij v1.0 en bij v1.02, dus met een patch heeft het niks te maken. Ook is het vreemd dat het spel het een half jaar lang goed heeft gedaan :{

edit: Aan EA heb je ook weinig. Eerst sturen ze me een mail met 4 dingen die ik moet doen, waarvan 2 dingen overbodig waren, want ik had geschreven dat ik dat al had gedaan. Maar nog steeds niks opgelost en moet dxdiag.txt ff doorsturen. weer een dag later krijg ik weer een mailtje met 2 dingen die ik moet doen die ook al in het 2e mailtje stonden.....
EA :Z

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reduce video acceleration. Right click on your computers desktop. Click on properties, click on the settings tab, click on the advanced button, click on the troubleshoot tab. You will see a hardware acceleration slide bar, move the slide bar one spot to the left and click on apply then click on ok. Then click on ok to return to your desktop and try running the game.
En nu doet ie het weer goed _/-\o_

Alleen knippert mijn cursor nu de hele tijd tijdens het spelen, iemand daar een oplossing voor?

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

C&C: Generals schokt om de 11 seconden/

Is dit misschien de oplossing? :9

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Pagina: 1