Spacer Cnps7000A, Jullie mening

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik heb een zalman CNPS7000ACu gekocht voor op een barton 2800+ >:) >:) >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/cnps7000cu-s1.gif

Zou hier een spacer tussen moeten? Wat zijn de gevolgen op den duur zonder? En bestaan er spacers voor een barton? Wat is jullie mening/wat zou jij doen?

Zo eentje duss:

Afbeeldingslocatie: http://www.ev-web.at/tuninginfo/spacer_dur2.jpg

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47
Je hebt er geen spacer voor nodig
Als je die koeler er opzet draai je eers de ene en dan de andere schroef aan.
Dat doe je zo tot dat die vast zit. Maar de cores van nu kunnen al veel meer hebben dan de core van een oude athlon/duron.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
Jah gewoon rustig aan doen, heb je zo'n ding niet nodig ... ik heb er nog nooit een nodig gehad en heb nog nooit 'n cpu gecrushed ...

• Pakjebakmeel
Ik heb idd veel vehalen gehoord van crushed cores :X

Vandaar dit topic B)

Hoe zit het dan met het verplaatsen van een kast ? :X

hij wel 700 nogwat gram

[ Voor 37% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-01-2004 13:22 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47
Pakjebakmeel schreef op 06 januari 2004 @ 13:21:
Ik heb idd veel vehalen gehoord van crushed cores :X

Vandaar dit topic B)

Hoe zit het dan met het verplaatsen van een kast ? :X

hij wel 700 nogwat gram
773 Gram om percies te zijn. Hij houd momenteel mijn XP2500+@2377Mhz rond de 35C stressed. Deze koeler koelt zeer goed :>

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

The_Greater schreef op 06 januari 2004 @ 13:18:
Je hebt er geen spacer voor nodig
Als je die koeler er opzet draai je eers de ene en dan de andere schroef aan.
Dat doe je zo tot dat die vast zit. Maar de cores van nu kunnen al veel meer hebben dan de core van een oude athlon/duron.
Erhmmm... :|

Klopt allemaal wel, maar die all-copper koeler van zalman weegt wel even 773 gram. En dat terwijl de socket maar 300 gram mag hebben. (volgens AMD specificatie voor socket 426 aka socket A)

Aangezien je die zalman monteert op de gaten in je moederbord (check dus even of je moederbord die 4 gaten rond de socket heeft!) loop je niet het risico om de clips van de socket af te rukken, maar je loopt, bij vervoer van je PC nog wel het risico dat de koeler wil kantelen door z'n hoge gewicht. En dat geeft flink wat mechanische spanning op de hoeken van de core. Die rubber voetjes houden een 'leunende' meer dan twee keer zo zwaar als toegestane Zalman koeler niet genoeg tegen. Toch maar een spacer nemen, als je je PC kast nog wel eens wil verplaatsen.

* JumpStart moet sneller tikken, anderen waren me al voor voordat ik kon posten.

[ Voor 12% gewijzigd door JumpStart op 06-01-2004 13:29 . Reden: typo ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Pakjebakmeel
The_Greater schreef op 06 januari 2004 @ 13:24:
[...]

773 Gram om percies te zijn. Hij houd momenteel mijn XP2500+@2377Mhz rond de 35C stressed. Deze koeler koelt zeer goed :>
Offtopic:

Yup , ik had eerst een Copper Silent 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.qbytes.de/images/copperTC2.jpg

Van deze cooler zeiden ze dat deze mijn cpu makkelijk aankon en amper herrie maakte (20Db). Maar nadat ik hem had geinstalleerd viel dat toch even aardig tegen. 50c + en je hoorde hem goed. Er staat nog ergens een topic van mij over het lappen van deze cooler omdat er ribbels inzaten :? Na het lappen deed ie het wel beter maar maakte nog wel herrie

De zalman mag dan wel duur zijn maar koelt prima en ik hoor hem niet. Mooi product =)

• Pakjebakmeel
Ik heb hem er al op zitten hoor :>

Ik vroeg me alleen af wat de gevolgen zijn zonder spacer op den duur en tijdens vervoer. Enig id of deze dingen voor bartons bestaan. Heb wel gezocht maar overal staat bij dat ie nie geschikt is voor een barton ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pakjebakmeel schreef op 06 januari 2004 @ 13:31:

Ik vroeg me alleen af wat de gevolgen zijn zonder spacer op den duur en tijdens vervoer. Enig id of deze dingen voor bartons bestaan. Heb wel gezocht maar overal staat bij dat ie nie geschikt is voor een barton ;)
Staat die PC gewoon altijd op/naast/onder je buro ? Dan is er niets mis mee. Wil je je PC een keer meezeulen naar een LAN party ? Of zou het ding teruggebracht moeten worden naar de PC boer ? Haal de koeler er dan maar preventief af.

Voor de rest kan het dus geen kwaad.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Pakjebakmeel
Yup drom juist. hij staat nu wel naast mijn bureau maar wil hem in de toekomst ook wel eens meenemen. Zou dit opgelost zijn met zoon spacer?

Verwijderd

Spacers zijn voor lompe mensen.. Als je een core crusht dan doe je echt iets heel erg fout. Alle koelers die op mijn cpu komen (zowel water als lucht) zitten zo strak dat de plank nog net in de kast kan. Ik heb nog nooit wat gehad..niet eens een hoekje eraf.

Het kan geen kwaad een spacer, maar ik vind het persoonlijk maar niks dat er dan iets tussen zit. Ik heb altijd het idee dat er dan een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de spacer het contact verslechterd. Maar das slechts een idee..

Zo'n ding is iig niet nodig want die cores zijn sterk zat.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Pakjebakmeel schreef op 06 januari 2004 @ 13:36:
Yup drom juist. hij staat nu wel naast mijn bureau maar wil hem in de toekomst ook wel eens meenemen. Zou dit opgelost zijn met zoon spacer?
Met zo'n spacer ertussen kan de koeler veel minder kantelen, en dus kan er ook niet meer zo veel spanning op de core komen te staan.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:36:
Spacers zijn voor lompe mensen.. Als je een core crusht dan doe je echt iets heel erg fout. Alle koelers die op mijn cpu komen (zowel water als lucht) zitten zo strak dat de plank nog net in de kast kan. Ik heb nog nooit wat gehad..niet eens een hoekje eraf.
Dan heb je het over mensen die niet goed in staat zijn om een koeler te monteren. Zodra een koeler zit kan het verder geen kwaad. Maar hier gaat het om het risico dat, door het hoge gewicht van de koeler, de koeler tijdens vervoer teveel hangt op een zijkant van de core... En dat is een ander scenario... Silicium is wat dat betreft net glas: kan veel hebben als het gelijk verdeeld is. Een plaatselijke piek in spanning kan je juist problemen geven.
Het kan geen kwaad een spacer, maar ik vind het persoonlijk maar niks dat er dan iets tussen zit. Ik heb altijd het idee dat er dan een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de spacer het contact verslechterd. Maar das slechts een idee..

Zo'n ding is iig niet nodig want die cores zijn sterk zat.
Waartussen ? :?

Tussen core en koeler komt niets extra's als je een spacer monteert. Waar normaalgesproken lucht zit komt nu een stuk metaal te zitten (behalve boven de bruggen). Dat verandert er niets aan. En nogmaals, wat betreft de sterkte van cores: ja, sterk zat, maar ongelijkmatige belasting is een ander verhaal. En juist dat laatste kan je veroorzaken door schokken/trillingen tijdens vervoer.

Het is niet voor niets dat Zalman onderstaande waarschuwing bij de CNPS7000(A) Cu omschrijving zet:
* Specified maximum weight for a cooler is 450g for the Intel Pentium 4 and the AMD Athlon 64, and 300g for the AMD Socket 462 CPU. Special care should be taken when moving a computer equipped with a cooler exceeding the weight guideline. Zalman Tech is not responsible for any damage that occurs when moving a computer.

• Pakjebakmeel
Dan meteen maar het volgende : Bestaan die dingen wel voor bartons?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
Ik heb geen flauw idee of die dingen voor Bartons bestaan, maar als je een te zware koeler op je proc zet, moet je'm gewoon bij het vervoer plat leggen, verder totaal geen probleempjes. Gewoon niet te gaar d'rmee doen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Zo'n spacertje er tussen kan nooit kwaad en al helemaal niet als je er zo'n zware koeler aan gaat hangen. Op die manier haal je gewoon de druk wat van je core en dat kan nooit verkeerd zijn.

Hier staan er wel een paar voor de athlon en duron, tis volgens mij helemaal niet zo moeilijk om die passend te maken.

Ik kan ze niet vinden voor de barton. klik

[ Voor 55% gewijzigd door Math2k op 06-01-2004 17:41 . Reden: toevoeging ]

• Pakjebakmeel
Wokee bedankt allemaal. =) Voolopig leg ik hem dan wel plat bij vervoer tot de tijd dat ik zoon spacertje hep

grtn wouter

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

je kunt ook de ALCU kopen, koelt iesty minder (minimiem verschil)

en weegt maar 450 gr

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Pakjebakmeel
Pakjebakmeel schreef op 06 januari 2004 @ 13:31:

Pagina: 1