Toon posts:

AMD XP 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een tijdje een AMD XP 1800+ en hij loopt na een tijdje vast als ik em aan heb staan, waardoor ik genoodzaakt ben om deze op 1150 mhz te zetten. ik heb zojuist aan het bedrijf(je) gevraagd of wat voor voeding ik erin heb zitten en dat schijnt volgens hem 300W te zijn. en hij zei dat ik me computer aan moet sluiten op een geaard stopcontact, maar dat heb ik niet, wat moet ik doen?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 10:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

dat is onzin, dat kan de reden niet zijn. hoe hoog zijn je temps?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
sjeck je tempraturen maar eens... misschie word hij te warm en idd voeding is vaak het probleem.... dus die kan je ook effe doormeten.

wat heb je nog allemaal erin zitten?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hier duidelijk omschrijven wat het probleem is, wat je al geprobeerd hebt en wat de specs zijn zodat we wer wellicht iets zinnigs over kunnen zeggen.
Dit is echt glazen bol werk

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu niet echt nagaan wat de specificaties zijn, omdat ik aan het werk ben, maar wat ik wel weet:

geforce 2 64mb
cd brander
cd-rom
256 mb ram
60gb hdd

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Geen idee wat er aan de hand is, aangezien je voor de rest 0,0 gegevens geeft. 1150 MHz betekent FSB op 100 en dat is gewoon te laag. Kan aan van alles liggen.

Maar dan moet je toch wat specs en andere variabelen geven ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Het aarden van je computer maakt vast niets uit. (alles op een geaard stopcontact aansluiten en die dan maar in een niet geaard stopcontact doen is de beste oplossing die je hebt op dit moment [alles heeft dan hetzelfde potentiaal verschil] en anders moet je een aarde lijn trekken). Het is toch erg grappig wat zogenaamde computerboeren ook allemaal voor leuke oplossingen/oorzaken bedenken.

Het oorzaak van het probleem kan liggen in het feit dat je een extra apparaat aangesloten hebt (bijvoorbeeld een joystick op USB, zoals een vriend van mij eens gedaan heeft), die neemt dan net ietsjes meer stroom af en als de voeding dat niet meer kan hebben dan kan hij vast gaan lopen/resetten.

Het probleem kan ook zitten in het feit dat je je processorkoelblok eens ff moet schoonstofzuigen. Door stof en andere rommel krijg je een isolatie laag op het koelblok waardoor je processor te warm wordt met het gevolg een vastloper. Check dan ook gelijk ff de andere koelers/koelblokken.

Een ander probleem kan zijn een kapotte cooler, een processor die iets temperatuur gevoeliger is geworden met de loop van de tijd (mensen die overclocken merken vaak ook dat na een aantal maanden de processor niet meer lekker loopt op hun nieuwe snelheid.

Controleer eerst de simpele dingen eens, ik ben bijna 100% zeker dat het een van deze dingen is.
(Je computer aarden kan je altijd ff proberen dan zet je hem ergens neer waar wel aarde is en laat je hem even iets zwaars doen, maar ik zou eerst iets anders bekijken)

Verwijderd

Topicstarter
vanavond kan ik jullie meer vertellen over mijn computer:)

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:15:
ik heb al een tijdje een AMD XP 1800+ en hij loopt na een tijdje vast als ik em aan heb staan, waardoor ik genoodzaakt ben om deze op 1150 mhz te zetten. ik heb zojuist aan het bedrijf(je) gevraagd of wat voor voeding ik erin heb zitten en dat schijnt volgens hem 300W te zijn. en hij zei dat ik me computer aan moet sluiten op een geaard stopcontact, maar dat heb ik niet, wat moet ik doen?
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:37:
Het aarden van je computer maakt vast niets uit....
Ik kan je vertellen dat ik wel vaker mee heb gemaakt dat amd-gebaseerde pc's problemen hebben met een niet-geaard stopcontact.
Het aarden van een pc was de oplossing......
Maar dat zijn enkel mijn persoonlijke ervaringen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nowell schreef op 06 januari 2004 @ 13:42:
[...]

[...]

Ik kan je vertellen dat ik wel vaker mee heb gemaakt dat amd-gebaseerde pc's problemen hebben met een niet-geaard stopcontact.
Het aarden van een pc was de oplossing......
Maar dat zijn enkel mijn persoonlijke ervaringen.
Maakt niet uit of dat een intel, AMD of andere cpu based systeem is. Als er namelijk geen fatsoenlijke aarding is kan iedere comp problemen geven. maar of dat hier het probleem is is niet echt te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Door Klamboe - Tuesday 06 January 2004 13:37

Het aarden van je computer maakt vast niets uit. (alles op een geaard stopcontact aansluiten en die dan maar in een niet geaard stopcontact doen is de beste oplossing die je hebt op dit moment [alles heeft dan hetzelfde potentiaal verschil] en anders moet je een aarde lijn trekken). Het is toch erg grappig wat zogenaamde computerboeren ook allemaal voor leuke oplossingen/oorzaken bedenken.

Het oorzaak van het probleem kan liggen in het feit dat je een extra apparaat aangesloten hebt (bijvoorbeeld een joystick op USB, zoals een vriend van mij eens gedaan heeft), die neemt dan net ietsjes meer stroom af en als de voeding dat niet meer kan hebben dan kan hij vast gaan lopen/resetten.

Het probleem kan ook zitten in het feit dat je je processorkoelblok eens ff moet schoonstofzuigen. Door stof en andere rommel krijg je een isolatie laag op het koelblok waardoor je processor te warm wordt met het gevolg een vastloper. Check dan ook gelijk ff de andere koelers/koelblokken.

Een ander probleem kan zijn een kapotte cooler, een processor die iets temperatuur gevoeliger is geworden met de loop van de tijd (mensen die overclocken merken vaak ook dat na een aantal maanden de processor niet meer lekker loopt op hun nieuwe snelheid.

Controleer eerst de simpele dingen eens, ik ben bijna 100% zeker dat het een van deze dingen is.
(Je computer aarden kan je altijd ff proberen dan zet je hem ergens neer waar wel aarde is en laat je hem even iets zwaars doen, maar ik zou eerst iets anders bekijken)

ik heb helemaal niks aangesloten op me usb, mijn computer liep op mijn aankoopdatum al vast op 1800+, dus aan de stof kan het ook niet liggen, evenals een kapotte cooler. hij is ook niet overgeclockt. als ik em iets zwaars laat doen, loopt ie net zo goed vast.

helaas, maar toch bedankt klamboe!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 13:45
tja zou je meer info kunnen geven over de geplaatste koeler? is dit een boxed (geleverd bij de processor) of een los gekochte, in het geval boxed -> ander er op, veel te licht is het een los gekochte: graag het merk/type en geplaatste soort koelpasta.

Verwijderd

Topicstarter
Novah schreef op 06 januari 2004 @ 13:52:
tja zou je meer info kunnen geven over de geplaatste koeler? is dit een boxed (geleverd bij de processor) of een los gekochte, in het geval boxed -> ander er op, veel te licht is het een los gekochte: graag het merk/type en geplaatste soort koelpasta.

ik heb zelfs al een sterkere koeler erbij ingedaan, die niks met een computer te maken heeft, en die is veel sterker, dan 1 die je in een computer doet

Verwijderd

Als hij op de aankoopdatum al vast loopt (en je hebt een windows reinstall gedaan, want dat wil ook wel eens helpen), dan zou ik er gewoon mee terug gaan.

Want dan is het waarschijnlijk of je voeding of de koeling is niet genoeg (lokaal op de processor).

Ik dacht begrepen te hebben uit je reply dat hij pas na een tijdje in bezit te hebben gehad (zeg 3 maanden) begon te hangen.

Anders kijk ff zelf wat voor voeding je er in hebt hangen, dat gaat heel makkelijk.

Maar als hij van het begin af aan vastloopt dan is die dus in het geheel gewoon niet goed en moet je er zelf gewoon niet mee gaan ouwehoeren en terug brengen, tenminste dat zou ik doen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:37:
vanavond kan ik jullie meer vertellen over mijn computer:)
Volgende keer wacht je met het beginnen van een topic totdat je dit daadwerkelijk kunt :) Want nu schiet het niet op en kan niemand je helpen. Check eerst ook de FAQ en de search want je bent echt niet de eerste met een soortgelijk probleem ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.