Toon posts:

[WIN 2000] Ander gebruikersprofiel - geen netwerk meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de moment een zeer bizar probleem, waar ik na gebruik van de search en google geen uitweg vind.

Na een aantal veranderingen binnen het bedrijf moest een dell-pc (celeron 1 Ghz, Windows 2000) verplaatst worden. Het gebruikersprofiel van de vorige gebruiker heb ik gewist, en een nieuw profiel aangemaakt.

Nu blijkt echter dat er geen netwerkverkeer meer mogelijk is op de betreffende pc... bovendien faalt elke poging om het netwerk opnieuw te laten draaien.

Het netwerk zelf is via een adsl-verbinding en een barricade-router aangesloten op het internet. Er bestaat een werkgroep (klein bedrijf), en normaal gezien is het geen enkel probleem om nieuwe pc's toe te voegen (netwerkwizard - maar die werkt niet voor win2k). Ik heb manueel geprobeerd IP, gateway,... in te voeren, maar zelfs dan werkt het netwerk niet...

Ik zit dus met het handen in het haar, en vraag me af wat er nu kan gebeuren... ik zou graag het gebruikersprofiel terugzetten, maar vind noch op GOT, noch via Google uitleg...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laten we even basic beginnen - brand het lampje op je netwerkkaart? Heb je een IP address? Kan je je router pingen? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 januari 2004 @ 13:19:
Laten we even basic beginnen - brand het lampje op je netwerkkaart? Heb je een IP address? Kan je je router pingen? :)
lampjes branden (power + 100 mbit), ip-adres wordt normaal gezien door de router toegewezen, maar die kan ik dus inderdaad niet pingen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al met een handmatig ip adres geprobeerd ? Handmatig vernieuwen door ipconfig/all ?

Drivers van netwerkkaart al geprobeerd opnieuw te installeren ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
drivers heb ik reeds opnieuw geinstalleerd, maar zonder effect.

Iconfig had ik ook al geprobeerd, maar geeft eveneens geen oplossing. Bij het uitvoeren van IPCONFIG /renew meldt hij me dat hij de DHCP-server niet kan vinden, wat logisch is als hij de router niet kan pingen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En weet je zeker dat de kabel goed is - je geeft namelijk zelf al aan dat de PC verhuisd is. Misschien kan je anders via een cross-cable eens 2 PC's direct met elkaar verbinden en allebei statische addressen toekennen om te zien ofdat het probleem blijft?
Pagina: 1