Toon posts:

dns update probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: In ons netwerk wordt een site die recent verhuist is niet weergegeven. Hij komt steeds met de oude site.

Geprobeerd:

NSlookup <sitenaam>. Hij gaat via de DNS server van onze AD en komt met het oude IP adres van die site

NSlookup <sitenaam> <dns_KPN>. Hij gaat nu via KPN DNS (onze provider) en komt met het nieuwe IP adres.

Hiermee heb ik het probleem getackeld. In onze eigen DNS staat nog de oude doorverwijzing.
flushdns op de werkstations geeft geen resultaat. Zou ik dit op de AD server kunnen doen? of is er een andere oplossing?

Netwerk: MS ISA Server, AD en exchange (alle win2k). Op de MS ISA server staan de DNS van KPN ingevuld op de externe netwerkadapter. verder zijn er geen problemen met andere sites.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 13:07 . Reden: type foutjes ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:03:
flushdns op de werkstations geeft geen resultaat. Zou ik dit op de AD server kunnen doen? of is er een andere oplossing?
Klik op DNS in Administrative tools en dan met de rechtermuisknop op je server.
En/of ipconfig /flushdns lijkt me voldoende.

edit:
empty cache dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door nescafe op 06-01-2004 15:24 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Fluschdns op de server geeft ook geen goed resultaat. Wat bedoel je met rechter knop op de server in de dns mmc? ik heb al empty cache gedaan. Wat is update server data files?