Toon posts:

Dragon Orb 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dragon Orb 3 (7.000 rpm) aangeschaft, deze werk perfect.
Alléén krijg ik geen toerental in de BIOS van mijn Chaintech 6AJA4T S-370 moederbord (heb de cooler met de 3-pin stekker op het moederbord aangesloten, op de CPUFAN aansluiting).
Iemand enig idee, hoe ik wel het toerental kan zien in de BIOS? :?

Verwijderd

Wel op de goede fan header aangesloten? Dus die waar "CPU fan" bij staat op het mobo..

Zit er wel meting op de koeler? Heeft hij dus 3 draadjes en niet 2..?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Ik ziet er 3 =)

Afbeeldingslocatie: http://www.explosivelabs.com/pics/Dscf00291.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de cooler heeft 3 draden. En ik heb de cooler aangesloten op de CPUFAN aansluiting op het moederbord. Een andere cooler, geeft namelijk wel een toerental door. Alléén met deze Dragon Orb 3, blijft de temperatuur op 27 graden steken (PIII 1.0GHz).

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 11:36
Ik hen die straaljager ook liggen en hij zou idd gewoon het toerental weer moeten geven. Dus als die gewoon goed aangesloten is dan zou die moeten werken.. Doen andere fans het wel op je mb.. (te toeren weergave?)

Verwijderd

doe eens een bios update,.. misschien dat de bios het hoge toerental niet Kan weergeven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond een BIOS update proberen. Ik heb nog steeds de BIOS versie van toen ik het moederbord kocht. Op de Chaintech site zag ik dat er een nieuw BIOS versie is!

Verwijderd

werd trouwens by de vorige cooler de toeren wel weer gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik er een Cooler Master cooler aansluit op de CPUFAN aansluiting krijg ik wel het toerental (4.500 rpm).

Verwijderd

dan komt het dus omdat je mobo zo'n hoge toerenaantal nie kan lezen of niet ondersteund word,.. een bios update is de laatste mogelijk heid,. :X

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Hmm, man ben blij dat ik er van dat ding af ben. :P
Het is nu weer lekker stil in me (slaap)kamer. Hele tijd dat gezoem hehe :)

Ik geef je alleen 1 tip. Zorg dat je hem van tijd tot tijd even schoon maakt.
Aangezien de lucht richting de cpu geblazen wordt blijft er een hoop stof tussen de koperen staafjes zitten.
Niet te vergeten het grote hoeveelheid stof die hij op de mobo onderdelen blaast. Voor dat ik hem vervangde moest ik me kast open zetten anders werdt ie te warm ( 55 C of meer ). :) werdt hij als nog 50 graden.

en ja zonder OC en was gewoon idle. :P AMD 1333mhz cpu :)

Verder leuke cooler :)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
s leuk coolertje heb m'n amd 1700+ d'r mee op 2400+ draaien op +- 40 graden :) Stofzuiger wel majah boeiend :D

Verwijderd

WuSSiE schreef op 06 januari 2004 @ 13:36:
s leuk coolertje heb m'n amd 1700+ d'r mee op 2400+ draaien op +- 40 graden :) Stofzuiger wel majah boeiend :D
Deze koeler is toch zo'n beetje de slechtste die je kunt kopen :D Hoop lawaai, weinig prestaties :P

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58

Epsilon

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:39:
[...]

Deze koeler is toch zo'n beetje de slechtste die je kunt kopen :D Hoop lawaai, weinig prestaties :P
Tja, tegen de Thermalright, swiftechs en alpha blokken kan deze jongen natuurlijk niet op :).

Echter blijkt ie nog best redelijk te koelen. Maar het geluid is echt ongelooflijk. Hij maakt evenveel herrie als een Delta 60HP, MAAR het is echt een NOG irritanter geluid. Heb ze allebei gehoord, maar als ik mag kiezen, geef mij maar een delta 60HP :P.

Verwijderd

HEHE, jaaa, de Dragon Orb 3 !! ik heb het monster ook liggen !! niet echt al te best voor je socket, ik heb em gewogen en hij woog ruim 600 gram :X
Succes ermee ;) *verschrikkelijk geluid, bah*

Verwijderd

het is wel erg rustig zo zonder vtje 8)7
bios update mislukt?

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
hmmm heb deze ook, maar damn wat een straaljager!! Gelijk er weer afgegooid ... wat een ramp! ... was wel cool ... maar ja ... dan maar iets warmer ;)

Verwijderd

[...]

Hij presteerd opzich wel ok hoor...alleen erg veel lawaai

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Ik gok ook op een bios update. Wat je ook kunt doen is het ding met wat knutselwerk op 7 volt laten draaien. Is minder toeren -> bios leest em waarschijnlijk goed uit -> minder toeren is minder herrie -> is nachtrust :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:39:
[...]

Hij presteerd opzich wel ok hoor...alleen erg veel lawaai
offtopic:
Tsja, heeft enorm veel airflow nodig, om die beperkte oppervlakte te compenseren :)

Verwijderd

volgens my is de bios update niet zo goed gegaan,..
anders had ie al wel gereageerd,..tog? :?

Verwijderd

Topicstarter
BIOS update is wel goed gegaan, alléén op de CPUFAN aansluiting geen rpm.
Wel op de SYSFAN aansluiting! Dus gewoon op een de SYSFAN aansluiting gezet, en de casefan op de CPUFAN aansluiting. :)

Verwijderd

Ik heb die cooler hier ook nog liggen :9 , gebruik hem alleen op t moment nie.
Maruh mijn ervaringen zijn een redelijk goede koeling , alleen een fucking herrie natuurlijk.. |:( Daarom heb ik m nu vervangen voor een stiller koelertje aangezien dat systeem toch nie meer ge oc'ed is.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoals bijna alle Thermaltakes ja. Hoop lawaai, een hoop uiterlijk vertoon, maar koelen ho maar ;) De Dragon Orb 3 wordt ook niet voor niks voor 5 euro gedumpt door MyCom :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik heb zo'n zelfde vreemd uitlees geval.
De pomp van mijn AT2 setje kan door de mobo niet worden uitgelezen maar door mijn Aerogate II weer wel. dit op een abit nf7-s plankje :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Exirion schreef op 07 januari 2004 @ 15:59:
[...]

Zoals bijna alle Thermaltakes ja. Hoop lawaai, een hoop uiterlijk vertoon, maar koelen ho maar ;) De Dragon Orb 3 wordt ook niet voor niks voor 5 euro gedumpt door MyCom :z
De Vulcano's zijn redelijk(ook wat lawaaiïg), en de nieuwe Silent Boost is gewoon stil en goed.

🖥️ | 🚗

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:26

w0w

Zoals bijna alle Thermaltakes ja. Hoop lawaai, een hoop uiterlijk vertoon, maar koelen ho maar
De nieuwere Vulcano's zijn echt wel chill en goed hoor (7+ t/m 12+). Je kunt zelf toerental instellen en bij 1200rpm houd hij mijn AMD 2400+ 400Mhz overclockt stressed op 62 graden; lijkt me niet zo slecht :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

yojordi schreef op 07 januari 2004 @ 21:55:
[...]

De nieuwere Vulcano's zijn echt wel chill en goed hoor (7+ t/m 12+). Je kunt zelf toerental instellen en bij 1200rpm houd hij mijn AMD 2400+ 400Mhz overclockt stressed op 62 graden; lijkt me niet zo slecht :)
62 graden is wel erg hoog voor een cpu, ik probeer het altijd onder de 60 te houden. Daarbij is het misschien handig te vermelden welke vcore je gebruikt, aangezien dat voor het grootste gedeelte bepaalt hoe heet je cpu wordt ;)

Ik had eerst een Vulcano 7, met zo'n temperatuurgestuurde fan. Niet echt een succes(altijd @ full speed :/), daarom heb ik later een Papst 8412NGH eropgezet (80m³/u bij 3700rpm). Diezelfde fan zit nu op m'n Thermaltake Silent Boost. Temperatuurverschil:
Volcano 7: 55 graden
Silent Boost: 45 graden

De rest van het systeem is hetzelfde gebleven, de cpu is een XP1700+@2250Mhz@1.8v

🖥️ | 🚗

Pagina: 1