Toon posts:

[Win2k] Boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gister ging ik slapen dus ik sluit win2k af (sp4) en m'n pc ging niet uit. Ik dus monitor weer aan en jawel een blue-screen. Iets over kernel32, 1x dit scherm rebooten, 2x dit scherm moest ik hardware controleren etc.

Nouja, ik dus rebooten want dit was de eerste keer dit scherm. Ik reboot, ik hoor de asus speach reporter z'n dingen doen (computer completed test blabla, now booting from operating system) en dan wordt het zwart. Windows start dus gewoon niet. Vervolgens kan ik wel ctrl-alt-delete doen om te rebooten.

Heb vervolgens proberen te booten met win2k cd en dan kom ik in de setup en die laad z'n dingen in, vervolgens krijg ik een dos cursor die knippert en het systeem zit helemaal vast.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing is? Het is een oc'ed systeem maar op de normale waardes doet ie ook niets.

Ik heb al de search geprobeerd maar thuis zag ik niet zo snel iets en hier op school werkt de search niet goed ofzo (zit achter een mac).

Specs:

win2k sp 4
catalyst 3.7
directx9b

barton 2500 @ 210x11
radeon 9800 pro
2x 256 mb ram
8 mb cache 120 gb maxtor hd
asus a7n8x deluxe gold (2.0)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je die BSOD nog opgezocht in de Windows XP en 2000 BSOD guide?
Daar is het nu natuurlijk te laat voor omdat ie helemaal niet meer start :/

Kan je nog wel in de veilige modus komen?

Je kan ook proberen in de recovery console een backup van je register terug te zetten. Zie ook Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus nog niet geprobeerd. Zit nu op school, zal ik proberen zodra ik thuis ben. Als dit niet werkt zit ik aan rot geheugen te denken (alhoewel hij wel gewoon boot tot windows moet laden).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:34:
Veilige modus nog niet geprobeerd. Zit nu op school, zal ik proberen zodra ik thuis ben. Als dit niet werkt zit ik aan rot geheugen te denken (alhoewel hij wel gewoon boot tot windows moet laden).
Zeker bij een oc'ed systeem mag je eerst wel eens een paar testen gaan doen voordat je hier en topic opend.

Rot gegeugen beteked idd vaak dat het fout gaat bij het laden van windows.

Neem iig het volgende even goed door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Windows XP en 2000 BSOD guide

Mocht je er dan echt niet uitkomen, mag je ene nieuw topic openen, maar vertel dan wel goed wat je allemaal getest hebt etc.
En verzin even een topic titel die meer verteld ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.