Toon posts:

ADSL: Wil op 1 pc niet sneller dan 66 KByte/sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heeft een kennis van me ADSL van XS4ALL (Basic). Op speedtest.nl wil de downloadsnelheid van hem niet hoger uitkomen dan 67 KByte/sec (zou minimaal 100 KByte/sec moeten zijn). Na enkele telefoongesprekken met XS4ALL en KPN kwam er een monteur. Deze sloot zijn laptop op de kabel aan en hij haalde met gemak 100 KByte/sec. Daarop heb ik bij mijn kennis een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd (de oude was onboard). Dit mocht niet baten. Op de een of andere manier wil het gewoon niet sneller. Het systeem is een Athlon 1800+ met 256 MB intern en Windows XP Home. Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

brakke kabel mischien heb je al een andere kabel geprobeerd?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Even je MTU settings goedzetten in windows.

http://www.cistron.nl/hel...r=630&history=63,88,91,93

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de kabel kan het niet liggen, want de monteur gebruikte destijds dezelfde kabel. Ik zal de MTU-wijziging straks eens doorvoeren!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

Reptile209

- gers -

Trek er voor de gein ook even wat spyware- en virusscanners overheen... Dat zou ook maar zo de oplossing kunnen zijn. :)

Zo scherp als een voetbal!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Welk ADSL abonnement heb je en welke snelheden hoort het volgens jou te halen? Let goed op dat bijv. een 512 abonnement geen 512kb/sec haalt, je praat hier over kilobyte per sec. en kilobit per sec.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
dreeke schreef op 06 januari 2004 @ 15:07:
Welk ADSL abonnement heb je en welke snelheden hoort het volgens jou te halen? Let goed op dat bijv. een 512 abonnement geen 512kb/sec haalt, je praat hier over kilobyte per sec. en kilobit per sec.
als zn monteur het wel kan halen lijkt me dit niet echt relevant

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor! Het waren inderdaad de wijzigingen op de bovengenoemde website die de snelheid drastich opvoerden: nu 109 kbit/sec!!!

Toch ben ik wel benieuwd waarom het op zijn pc wel nodig was om dat te veranderen, terwijl het op andere Windows XP systemen wel vanzelf goed gaat.

Verwijderd

Yo! Deze link zocht ik. Van onder de 60KB/s naar boven de 100KB/s.

Thanks!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 09:54
meatloaf, ik haal met mijn xs4all(basic) 210kb standaard.Of bedoelde je soms (lite) ;) ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:13:
Ja hoor! Het waren inderdaad de wijzigingen op de bovengenoemde website die de snelheid drastich opvoerden: nu 109 kbit/sec!!!

Toch ben ik wel benieuwd waarom het op zijn pc wel nodig was om dat te veranderen, terwijl het op andere Windows XP systemen wel vanzelf goed gaat.
Omdat je vriend waarschijnlijk iets ouders dan 2000 gebruikt (lees: 9x, ME, NT). Die zijn niet standaard ingesteld op breedband maar op dial-up. En dan moet je MTU packetsize kleiner zijn. XP (en 2000?) hebben de MTU wel standaard "hoog" staan, en dan kan je sneller internetten.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Mistral schreef op 11 februari 2004 @ 22:06:
meatloaf, ik haal met mijn xs4all(basic) 210kb standaard.Of bedoelde je soms (lite) ;) ?
Je moet ff beter kijken.
Meatloaf meldde dit VOORDAT de 2e verhoging van KPN een feit was en dus is 109k/s voor ADSL basic op zijn meetmoment relevant.
Pagina: 1