Wachtwoord op Windowsmap

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
In verband met het delen van een pc zou ik graag wat beveiliging willen toepassen.

Op het systeem draait overgens Windows XP Pro.

Ik wil een bepaalde map op de D: schijf beveiligen met een wachtwoord.

Hoe kan ik dit uitvoeren, iemand ervaring mee?

Het is dus de bedoeling dat als je dubbelklikt op de map dat er dan een veld verschijnt waar je een wachtwoord in moet vullen, en dat je pas daarna toegang tot die map krijgt.

Alvast bedankt!!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
kan niet met windows xp, je zult met een NTFS ACL moeten werken icm gebruikers

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je zou met XP de rechten van de map kunnen koppelen aan een gebruiker. Zo hoeft er geen wachtwoord ingevuld te worden maar kan alleen de gebruiker met de juiste rechten in de map. Zorg er wel voor dat ook de administrator erbij kan want als er iets fout gaat dan moet je nog wel bij die map kunnen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Zijn er dan ook niet bepaalde programma's waarbij je dit kan toepassen?

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:03
of een extern programma.
vroeger gebruikte ik FolderGuard(nieuwste versie is 6 volgens mij)
edit:
link
http://www.winability.com/folderguard/
standard en professional

[ Voor 33% gewijzigd door sturkel op 06-01-2004 12:38 ]

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie ^^^

Je zal rechten op gebruikersniveau in moeten stellen. Zie ook [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]

Als je persé een wachtwoord wil hebben, moet je even zoeken op bv www.download.com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

NeonRacer: Met het antwoord van sturkel heb je ws. wat jij bedoelt, maar naast het feit dat hier al een heel stuk over in de FAQ staat, is dit ook al heel vaak gevraagd (natuurlijk staat het in de FAQ juist omdat het veel werd gevraagd, maar toch :+ )
Klik voor antwoorden.
Probeer ajb. de volgende keer eerst even zelf uit te zoeken hoe en wat mogelijk is, dan hoeven we niet steeds dezelfde antwoorden te geven ;)
Omdat er hier zat over is te vinden, sluit ik dit topic. Maar lees ajb. WOS Policy en eventueel FAQ topicstart nog wel even door (ook ivm je topictitel).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.