Toon posts:

[Virus] Downloader-DH.b onverwijderbaar? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de PC van mij moeder is laats een virus gevonden door McAfee.

De virus heet volgens McAfee : Downloader-DH.b :?
[C:\System Volume Information\_restore{B8936BBB-B64D-4332-8D9D-6E7792CF906F}\RP89\A0021764.exe\A0021764.EXE]

Hij kan hem niet Clean, Delete of Quarantine (Vraag me niej waarom)

Nou kan ik via Verkenner of Explorer niet in diej map komen, krijg het bericht TOEGANG GEWEIGERD
Wie kan mij (of mij moeder in dit geval :P) helpen??

Het rare is dat hij diej virus alleen vanzelf ziet, dus niet als ik ff de systeem laat scannen want dan vind diej weer nix.

Nogmaals, als iemand mij ff kan helpen pleasse??
_/-\o_

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
veilige modus fixt de job!....

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Zet system restore uit en scan opnieuw.
HIerna kun je de system restore weer aanzetten.

System restore = herstelpunt(en)

We have just one world, but we live in different ones...

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Ander virusscanner nemen..??
Die gratis versie van AVG is ook erg goed.

www.grisoft.com

[ Voor 15% gewijzigd door dCY op 06-01-2004 12:12 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

Zoefff

❤ 

Probeer in je taakbeheer het proces te vinden wat het virus lijkt te zijn, kill het, en probeer opnieuw in het mapje te komen om je virus weg te halen.

Andere opties zijn in de veilige modus opstarten, of in DOS opstarten met een bootdisk. Een bootdisk kan je eventueel op www.bootdisk.com vinden.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Standaard heb je geen rechten op deze folder. (Standaard SYSTEM, no rights) Je kunt jezelf wél rechten geven (FULL CONTROL) of via SYSTEM FULL CONTROL de scanner laten cleanen. Vergeet niet de rechten terug te zetten.

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 21:59

DoctorV64

Cosmopoliet

Wat ook wil helpen is om gewoon een dos virusscanner te gebruiken. Gratis en nog steeds een van de beste is F-prot! (google maar even op F-prot) Vergeet niet om ook de laatste viri-definities te downloaden. Zet de boel op een dir op c: en bootup naar dos met een floppy en laat maar ratelen. Haalt echt alles eruit :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
dos en ntfs gaan niet zo goed samen. ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoals Nulnulnix al zegt, even System Restore uitzetten en daarna opnieuw scannen.

Info op de Symantec site

Ik zag op die pagina ook wat dingen staan die bestempeld kunnen worden als Spyware. Kortom check je systeem daar ook even op. Voor meer info: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Kom je daar niet uit post dan hier een HijackThis log.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast [rml]Mike Jarod in "[ Virus] Downloader-DH.b onverwijderbaar?..."[/rml] (en de rest): De eerste hit bij googlen naar 'Downloader-DH.b'. Check de Afbeeldingslocatie: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/graphics/ssrc/writeups/section_title_removal.gif even :Y)

Het lijkt me niet echt nodig aangezien het duidelijk staat uitgelegd, maar toch even een kleine titeledit 'Onverwijderbare Virus??' --> '[Virus] Downloader-DH.b onverwijderbaar?' zodat het wat duidelijker is :*

Overigens geeft [google=System Volume Information] of [search=System Volume Information] ook een goede uitleg van waarom je er standaard niet in komt en hoe je er dan wel in kan komen

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2004 12:21 . Reden: sys vol info ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 06 januari 2004 @ 12:20:
Naast [rml]Mike Jarod in "[ Virus] Downloader-DH.b onverwijderbaar?..."[/rml] (en de rest): De eerste hit bij googlen naar 'Downloader-DH.b'. Check de [afbeelding] even :Y)

Het lijkt me niet echt nodig aangezien het duidelijk staat uitgelegd, maar toch even een kleine titeledit 'Onverwijderbare Virus??' --> '[Virus] Downloader-DH.b onverwijderbaar?' zodat het wat duidelijker is :*

Overigens geeft [google=System Volume Information] of [search=System Volume Information] ook een goede uitleg van waarom je er standaard niet in komt en hoe je er dan wel in kan komen
Ik heb me 2 dagen geleden voor het eerst hier bij GoT aangemeld dus ik moet er nog ff aan wennen enz.. ;)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 12:40:
Ik heb me 2 dagen geleden voor het eerst hier bij GoT aangemeld dus ik moet er nog ff aan wennen enz.. ;)
Verrek, ik dacht je naam te herkennen maar dat was dan blijkbaar van gister ipv. maanden geleden. Handig, zo'n kort geheugen 8)7

Nog welkom op GoT :*

Lukt het trouwens met die info?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

AVG over McAfee...
De dag dat dat gebeurt, regel ik heel GoT een KAV licentie. :+

Het is zoals je hebt kunnen lezen eigenlijk gewoon een file die wat ad/spyware downloadt.
Installeer op die bak je moeder anders firebird of een andere niet-IE browser, dan voorkom je dat dit nog eens gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 06 januari 2004 @ 12:42:

Verrek, ik dacht je naam te herkennen maar dat was dan blijkbaar van gister ipv. maanden geleden. Handig, zo'n kort geheugen 8)7

Nog welkom op GoT :*

Lukt het trouwens met die info?
Owjah lukt nog wel.. 8)
Pagina: 1