Toon posts:

PVC M 2,5 bouten ook geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een aantal weken geleden wat Innovatek blokken besteld waaronder 2 Graph-o-matic's voor me northbridge en VGA. De ene bij Freezing Hardware, en nog een andere een week of 2 later bij Tweakstore. Nou viel me op dat er bij de levering van Tweakstore wel Nylon bevestigingsbouten bij zaten zoals dat hoort, bij Freezing Hardware echter niet. Ik d8 geen probleem, om al dat gebel en gedoe te voorkomen haal ik wel wat van die bouten hier in A'dam. Nou ik heb het geweten. Die krengen zijn nergens te vinden! Althans, niet in deze maat (M 2,8 om precies te zijn) helaas. Ben een aantal grote ijzerhandels afgeweest, en zelfs een modelbouw winkel had ze niet!
Heb dus maar wat RVS bouten gehaald die wel van dezelfde maat zijn.
Nou vraag ik mij af of het wel verstandig is om die te gebruiken i.p.v. die nylon bouten i.v.m. de geleiding enzo?
Ik heb er in totaal 4 nodig, ik heb echter dus al 2 nylon bouten die ik kan gebruiken. Indien er niks anders op zit kan ik het beste de nylon bouten gebruiken voor me northbridge en de RVS's voor me videokaart? Dan is de schade wat minder mocht het fout gaan.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 11:43 . Reden: Oeps, bedoelde i.p.v. PCV -> RVS! ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom denk je dat stroomkabels vaak door een PVC buis lopen?
iig niet omdat die dingen nou goed geleiden...

dus gewoon die pvc dingen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, ik bedoel RVS en niet PVC! 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmmm, RVS geleidt wel stroom volgens google (is immers een soort metaal) niet doen dus.
Maarre, als je kunstof bouten kan vinden zou het wel moeten lukken (mits het maar niet statisch geladen word).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik bestel anders wel die bevestigingsset voor Maze blokken op Tweakstore in de hoop dat daar de goede maat bouten bij zitten.

:(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ben een aantal grote ijzerhandels afgeweest
Die hebben dat soort spul bijna nooit. Bij kleinere winkels heb je meer kans. :)

Je moet gewoon even kijken of de RVS bouten geen sluiting maken als ze erop komen. Maar over het algemeen is daar al aan gedacht.
Voor de rest maakt het weinig uit. Nylon ziet er alleen iets stoerder uit. :)

Senile! Senile Oekaki

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij verkopen ze in een electronicazaak op de Constatijn Huygenstraat in Amsterdam plastic boutjes en moertjes (als je dat tenminste bedoeld). Ben even de naam van die zaak kwijt maar hij zit tussen de Kinkerstraat en de De Clerqstraat in en heeft een gele pui. Komend vanaf de Kinkerstraat aan de linkerkant.

Verwijderd

Deephouse schreef op 06 januari 2004 @ 11:56:
Volgens mij verkopen ze in een electronicazaak op de Constatijn Huygenstraat in Amsterdam plastic boutjes en moertjes (als je dat tenminste bedoeld). Ben even de naam van die zaak kwijt maar hij zit tussen de Kinkerstraat en de De Clerqstraat in en heeft een gele pui. Komend vanaf de Kinkerstraat aan de linkerkant.
Bedoel je toevallig "Radio Elco" (die ook Visaton speakers enzo verkopen ?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vanmorgen iig geprobeert bij Muco R-C modelbouw op de Burgemeester Roëllstraat in Slotermeer. Tevergeefs alleen.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 11:36
De Gamma verkoopt ze ook (tenminste toen ik er nog m'n werk deed)

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedoel je toevallig "Radio Elco" (die ook Visaton speakers enzo verkopen ?)
Het is een dubbel winkelpand, met in het linker gedeelte allerlei DJ-spullen van vooral Gemini en tevens allerlei lichteffectenapparatuur (mooi woord). Daar heb ik vorige week nog plastic boutjes en moertjes zien hangen tussen de zakjes met draad en stekkertjes etc.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46

Wimo.

Shake and Bake!

Kun je er niet een aantal papieren/nylon spacers onder doen ? Dan is de kans op kortsluiting nihil

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58

Epsilon

Terw_Dan schreef op 06 januari 2004 @ 11:50:
Hmmm, RVS geleidt wel stroom volgens google (is immers een soort metaal) niet doen dus.
Wat een onzin. Hij raakt totaal niets wat ook geleid, dus het is echt onzin om kunstof boven RVS te verkiezen! Waarom niet doen ? Ik heb elk, maar dan ook elk koelblok vast zitten met RVS of gewoon ijzeren bouten + moeren. Wel nylon revetten ofzo eronder doen tegen beschadeging (een stukje PVC tuinslang werkt ook goed !.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46

Wimo.

Shake and Bake!

Epsilon schreef op 06 januari 2004 @ 14:44:
[...]

Wat een onzin. Hij raakt totaal niets wat ook geleid, dus het is echt onzin om kunstof boven RVS te verkiezen! Waarom niet doen ? Ik heb elk, maar dan ook elk koelblok vast zitten met RVS of gewoon ijzeren bouten + moeren. Wel nylon revetten ofzo eronder doen tegen beschadeging (een stukje PVC tuinslang werkt ook goed !.
B) Anders maak je wat mini ringetjes van dun karton .. zo heb ik het ook gedaan
Pagina: 1