mx500 muisproblemen

Pagina: 1
Acties:

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:54
Ne kamaraad van mij heeft volgende aan de hand:

no een tijdje crasht zen muis en moet hij rebooten en dan werkt die weer ff deftig en dan ist weer gedaan, zeer irritant

het is een logitech mx500

het volgende is al geprobeerd:
- muis op usb (bracket en mobo)
- muis op ps2
- andere muis
- verscheidene formats

pc specs:
- Asus P4T533
- 512 mb rimm
- P4 2.4 Ghz
- Creative lab PCI 127
- Western digital HD
- adaptech sata connect PCI kaart met SATA maxtor HD
- logitech toetsenbord
- win xp erop

iemand een oplossing voor dit probleem ?

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Adjo

my first vectrex...

andere muis? Ook een MX 500, zo niet dan is de mx500 ook niet je probleem. Logitech komt regelmatig met driverupdates, dit is de laatste meuktracker: Logitech Mouseware 9.79 build 019
Want het klinkt als een driver probleem.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Zeer waarschijnlijk een driver probleem inderdaad. Probeer het eens een tijdje zonder de MouseWare van Logitech en installeer daarna de nieuwste versie (9.79).

Profile

• -Rombo-
  • Laatst online: 15-02 19:54
drivers helpen niet :(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat bedoel je eigenlijk met z'n muis crashen? Werkte z'n muis gewoon niet meer, kreeg die geen stroom meer, werkte de cursor gewoon niet meer of freezde de hele PC?

Probeer desnoods even de Logitech drivers (mouseware) te verwijderen, de MX500 doet het ook gewoon prima met de Microsoft drivers. Al is het maar om te testen.

Verwijderd

Zonder drivers werkt het ook niet...
Tevens heb ik het probleem op zowel XP als 2003-enterprise die op verschillende partities staan van dezelfde HD...

en alleen de muis freezed
hij geeft zo'n *tudum* geluid soms en na da geluid stokt de muis.
soms doet hij daarna nog zo'n *tudum* geluid en dan gaat ie weer voor 5 sec.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 18:52 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Daarom zei ik ook, probeer het eens zonder de Logitech drivers, maar met de standaard drivers die Windows aan de muis koppelt en kijk dan eens of het dan ook gebeurd.
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:52:
Zonder drivers werkt het ook niet...
Tevens heb ik het probleem op zowel XP als 2003-enterprise die op verschillende partities staan van dezelfde HD...

en alleen de muis freezed
hij geeft zo'n *tudum* geluid soms en na da geluid stokt de muis.
soms doet hij daarna nog zo'n *tudum* geluid en dan gaat ie weer voor 5 sec.
Dan denk ik dat je muis gewoon dood is. Probeer het eens met een andere muis.

[ Voor 47% gewijzigd door Godjira op 06-01-2004 19:12 ]

Profile

Verwijderd

Het is niet de muis want ik heb inderdaad al andere muizen geprobeerd en het zelfde probleem doet zich voor...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:34:
Het is niet de muis want ik heb inderdaad al andere muizen geprobeerd en het zelfde probleem doet zich voor...
Sluit die MXS500 dan 's aan op een andere computer.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:00
of sluit e maan op ps2 ipv usb (of vica versa)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Novah
  • Laatst online: 11-05 14:25
M1lamb3r schreef op 06 januari 2004 @ 19:45:
of sluit e maan op ps2 ipv usb (of vica versa)
Dude... lees de draad voor je blaat.

Overigens is de topictitel dus ook niet goed want het ligt dus niet aan de MX500. Maargoed, is een frisse windows instal niet iets? Overigens draai ik zelf zonder die shitty Logitech drivers, die vind ik zo bagger... Maarjah, voor iedereen is het weer verschillend, ik draai er zo een formatje doorheen maar iemand anders stelt dat zo lang mogelijk uit.

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Met dat "tudum" geluidje denk ik dat je het geluid bedoelt als er een usb device word ingeprikt? Misschien een usb poort niet goed, of te veel dingen aan de usb poorten hangen.

[ Voor 34% gewijzigd door Extrada op 06-01-2004 19:55 . Reden: ik moet wel lezen:) ]

• Novah
  • Laatst online: 11-05 14:25
Extrada schreef op 06 januari 2004 @ 19:53:
Met dat "tudum" geluidje denk ik dat je het geluid bedoelt als er een usb device word ingeprikt? Misschien een usb poort niet goed, of te veel dingen aan de usb poorten hangen. als ie aan te sluiten is op de ps2 poort dan denk ik dat je geen problemen meer hebt. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk nog steeds iets niet goed is met de usb
Dat klopt, maar zoals hij al zegt, hij heeft de muis al op meerdere poorten geprobeert en het hielp niet.

Verwijderd

muis en keyboard zijn eenige devices op USB

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:40

Flexx

This side up

Ik heb dit de laatste tijd ook met een MX500 en een P4T533 met 2x 256MB Rimm

Vaak tijdens games (Team Fortress Clasic, C&C Generals) dan stopt het Toetsenbord en muis met werken. Ledjes zijn uit en ook het er opnieuw indoen van de kabels werkt niet.

Ik heb mijn muis en toetsenbord in de bovenste 2 USB poorten.

• Extrada
Kan nog steeds zijn dat de usb poorten niet voldoende stroom leveren, ik ken mensen met een soortgelijk probleem maar dan met usb adsl modems. Voornamelijk als er veel aparaten op de usb poorten hangen. Ik weet niet of er meer aparaten op usb aangesloten zijn maar het is een idee om alles eruit te halen en alleen de muis aansluiten, en dan nog het liefst op ps2 ook. Al is het alleen om uit te sluiten waar het probleem zit

Verwijderd

die muizen zen perfect gew. misch idd een usb gew kapot want da tudum geluid is van als je een usb aansluit of afsluit. of uwen usb zoals ze zegge krijgt ni genoeg stroom door dit kan ook alleen al liggen aan de voeding hoeveel wat is die

Verwijderd

een modem neemt ook maar een klein beetje meer stroom *sarcastisch*

stroom verbruik van een muis en modem is niet bepaalt vergelijkbaar....

• Extrada
Ik vergelijk ook niet het stroom verbruik, alleen het probleem.
Sorrie maar dat soort opmerkingen vind ik nou niet echt nuttig, ik geef dus alleen een andere situatie waarin de klachten het zelfde zijn. Dat is het mooie van een forum, problemen worden vaak opgelost door ervaringen van andere mensen. Niet door mensen die *sarcastisch* zijn

Verwijderd

Iedere usb poort levert genoeg stroom voor een muis hoor ;) Anders zou de muis helemaal niet werken, ik snap niet waar je dit op baseerd

En tjoepken, je mag rustig nederlands typen hiero hoor :) Staat ook in de faq, dat dit een nederlands talig forums is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:24 ]

Verwijderd

had laatst ook zo'n vaag logitech probleem met xp mx 500 en zo'n black se tobo.
als ik wilde inloggen en de muis bewoog deden tobo en muis niks meer.
Probleem zat hem in de drivers maar opnieuw installeren hielp niet na clean install (van Xp) deed alles het weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:24 ]

Verwijderd

voeding is 300 Watt

Verwijderd

ben jij nou de zelfde persoon als -Rombo- :? Of zit je ook met dit probleem ? clone accountjes zijn niet gewenst op GoT. ;) En aan voeding 300w hebben we ook weinig , wat voor voeding type merk etc.

• Extrada
??? Dus als je bv een voeding hebt die erg wisselende spanning levert doet je computer het gewoon niet??? Het is niet zo dat ie door die wisselingen af en toe uit kan vallen of resetten? Jouw denkwijze gaat helaas niet op, zal wel heel gemakkelijk zijn als problemen op die manier op te lossen zijn zeg.

Verwijderd

Extrada schreef op 06 januari 2004 @ 20:27:
??? Dus als je bv een voeding hebt die erg wisselende spanning levert doet je computer het gewoon niet??? Het is niet zo dat ie door die wisselingen af en toe uit kan vallen of resetten? Jouw denkwijze gaat helaas niet op, zal wel heel gemakkelijk zijn als problemen op die manier op te lossen zijn zeg.
Nee dat zeg ik niet mischien moet je even een cursus lezen gaan volgen, ik zeg dat iedere usb poort genoeg stroom levert voor de gemiddelde muis hier op deze planeet. En zou die poort onvoldoende stoom leveren dan zou de muis gewoon niet werken ;) Ik zei dus niks over de werking van de pc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:30 ]

• Extrada
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:29:
[...]

Nee dat zeg ik niet mischien moet je even een cursus lezen gaan volgen, ik zeg dat iedere usb poort genoeg stroom levert voor de gemiddelde muis hier op deze planeet. En zou die poort onvoldoende stoom leveren dan zou de muis gewoon niet werken ;)
Dan mag jij die cursus met mij gaan volgen :) Spanningsvallen komen ook voor op usb poorten dat bedoelde ik met de vergelijking met een voeding

Verwijderd

-Rombo- schreef op 06 januari 2004 @ 11:35:
Ne kamaraad van mij heeft volgende aan de hand:
ik ben diene maat

Verwijderd

Zelf heb ik last problemen gehad toen ik een promise 133tx2 pci-hardeschijfcontroller kocht. Ik had toen last van haperend geluid als ik met mijn muis bewoon of scrollde... Misschien dat jouw serial ata controllertje ook zo een soort conflict veroorzaakt? Probeer eens wat verschillende drivers voor dat ding, bij mij waren oudere drivers gebruiken uiteindelijk de oplossing... succes :)

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 23:07
Zit het niet in je powermanagement ofzo ? Dat ie nokt na zoveel minuten, soort van powersave ofzo, ik gok ook maar wat.

Probeer anders een wat zwaardere voeding. Lost die het probleem niet op, wandel naar de winkel en ruil em om met een nieuwe, mits je nog garantie hebt.

Maakt soms wel eens een foto ...

Verwijderd

Extrada schreef op 06 januari 2004 @ 20:31:
[...]

Dan mag jij die cursus met mij gaan volgen :) Spanningsvallen komen ook voor op usb poorten dat bedoelde ik met de vergelijking met een voeding
Ja maar dat zei je dus net niet, jij had het over de werking van de pc, ik over de usb poorten. Dus mischien handig als je dat er meteen bij had vermeld :P Verder lijkt het me handig als de TS nu even verteld wat voor voeding die heeft., En zijn voltages vermeld, en eventueel na meten met een multimeter. B)

Verwijderd

Dan heb ik helemaal niks gezegd :P ;)

offtopic:
ik had beter even me vorige post kunnen editten ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:37 ]

Verwijderd

Kheb die kaart/deze computer nu net iets meer dan een jaar dus dit lijkt mij iets te vroeg om al gebreken te tonen. Zelfs wanneer ik het marginaalste toetsenbord dat ik hier liggen heb insteek (of zelfs zonder toetsenbord) samen met men muis lukt het niet dus ik weet niet of het dan nog met men "voeding" te maken heeft.

Maw kzou bij god niemeer weten wa het zou kunnen zijn of wat ik zou moeten doen

kzal nog keer herhale hoe het eigelijk in elkaar zit bij mij

1. begonne op occ, plots werkte men muis een seconde of soms enkele seconden niet meer gevolgd door een geluidje "te du, te dum"
2. na een weekske nog nie echt gezocht te hebben naar een oplossing begon muis opeens helemaal te freaken. In plaats van ff niet te werken blokkeert ze nu gewoon volledig.

Nu als ik mijn muis uittrek en terug insteek werkt die terug maar dan wel maar voor soms 0.5sec dan soms keer 1.5min.

Kheb al vanalles getest:
-muis op ps2
-toetsenbord op ps2
-ander/lichter toetsenbord
-andere muis (sommige werken goed andere blokkeren ook)
-adaware, norton, etc etc op los gelaten, niets verholpen
-men toetsenbord blijft in tegenstelling tot men muis gelijk hoe en altijd werken
Pagina: 1