Toon posts:

'telnet' naar Mirapoint met perl vanuit SunOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik run vanaf een systeem (SunOS) een perl script dat via telnet (Net::Telnet) connectie maakt met een aantal andere machines. Vervolgens worden wat commando's uitgevoerd waarmee locale variabelen worden gevuld, dit is verder niet van belang.

Elk van deze systemen draait ook Solaris op één machine na. Dit is een Mirapoint server. Deze server draait een custom OS. Helaas heeft Mirapoint er ook voor gekozen om de telnetd te customizen.

Een Net::Telnet->login() vanuit perl gaat ervan uit dat de login prompt voldoet aan een bepaalde regular expression. Het komt er simpel op neer dat de telnet server na het maken van een connectie 'login:' of 'username:' moet sturen.

Mirapoint stuurt een 'User:' en maakt hiermee de functie login(); hulpeloos. Om dit soort problemen af te vangen heeft CPAN gelukkig de functie waitfor(); bedacht. Deze vergelijkt de ingekomen string met een regular expression naar keuze. Hierna kan weer antwoord worden gegeven.

Een telnet <adres> vanaf de prompt van het systeem waarop het perl scriptje runt werkt uitstekend. Echter uit de logs van de Mirapoint blijkt dat het script geeneens verbinding kan maken.

Kan het zo zijn dat de telnetd van Mirapoint zo custom is dat het inloggen al anders gaat dan normaal. (telnet(1) werkt zoals gezegd wel gewoon).

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt ?

Heeft iemand een idee over hoe ik alsnog (geautomatiseerd) een aantal commando's kan uitvoeren op die custom telnet server ? (draait geen normale shell !)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
Dit is niet zozeer iets voor P&W, maar voor NOS.

P&W -> NOS

https://fgheysels.github.io/

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:39

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Misschien kan je proberen er ssh op te draaien :?

Dan kan je met keys gaan werken en hoef je niet eens die inlog-verificatie te doen!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
ik mag (en kan) niets veranderen aan de Mirapoint server =/

Verwijderd

Het kan zijn, dat je niet precies de juiste reguliere expressie gebruikt om te chatten met die mirapoint. Draai anders eens tcpdump -X of een packet-analyzer met tcp-reassembly mogelijkheden (ethereal) als je aan het connecten bent, zodat je een textuele dump hebt van de connectie met de mirapoint.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Kun je wat relevante code posten? Pak em beet dit stukje:
code:
1
2
3
4
5
my $loginprompt = "/User:.*\$/";

my $t = new Net::Telnet ();
$t->open($mirapoint);
$t->waitfor($loginprompt);

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na lang zoeken een http ingang gevonden op de Mirapoint die netjes de logins en gegeven commando's en output op het apparaat logde. De daemon blijkt een custom admind die een telnet-like interface verschaft.

Ik mijn zoektocht naar enig respons van de admind van de Mirapoint heb ik de regular expressions van waitfor() te makkelijk gemaakt. De standaard response van de daemon op een succesvol commando leek na verloop van tijd zoveel op de prompt dat mijn script na het ontvangen van een 'OK succes' onmiddelijk het volgende commando gaf.

De admind gaf in dit geval een onmiddelijke disconnect.

mijn eigen schuld..

• killercow
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

antcode, zou jij iets voor mij kunnen doen? ik heb namenlijk ook een mirropoint mail server hier staan, maar ik heb er geen docs of info over, weet jij toevallig meer van dit soort machines?

Ik mis de orginele ups en raid systemen die er bij horen, maar de machine is volgens mij nog nooit gebruikt.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk maandag even voor je of ik wat digitaal heb staan, heb je een versienummer voor me ?

• killercow
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

hmm moet ik even naar zoeken, het is een 3u machine, met 2 voedingen voorin, en een deur+sleuter en keypad achter deze deur, (intern is het een p2 volgens mij)

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1