Toon posts:

Acces vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben met Acces 2000 bezig om een brief met volgvel in een report te zetten.
Nu wil het me niet lukken om een paginanummering erin te zetten. Het probleem is dat ie alles doornummert. Het is de bedoeling dat elke 1ste pagina pagina 1 wordt en het volgvel pagina 2, maar i.p.v. de volgende pagina weer 1 te nummeren wordt dit 3.

Ook het instellen van een page footer wil niet lukken. Ik krijg wel een footer maar niet op een vaste positie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze op de 2de pagina onderdaan komt te staan zonder dat deze telkens verspringt?

Ik heb wel het een en ander gevonden op GoT en Goolgle over page headers en footers maar het was niet wat ik zocht.

Wie helpt?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Over die nummering: dat is heel lastig, maar kan wel:
Op The Access Web staat beschreven hoe je het kan doen, incl. een code voorbeeld. Ik hoop dat je een beetje met VBA overweg kan, anders post je hier maar weer wat :)

Linkje: [utl]http://www.mvps.org/access/reports/rpt0013.htm[/url]

Een page footer zou altijd op dezelfde plaats moeten staan. Heb je er controls in met de eigenschap 'kan vergroten' op 'waar'?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.