[File Copy] Één bestand naar meerdere mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Het volgende probleem: Ik zoek een progje oid dat op een snelle manier 1 bestand naar meerdere mappen kan kopieren. Maar wel alléén naar de mappen die submappen hebben!

Ik wil namelijk in elke map met submap op mn mp3-speler een dummy.mp3 zetten om het mogenlijk te maken complete submappen te shuffelen. (xclef hd-500)

Voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
|
|
+---M
|   +---Moby
|   |   +---18
|   |   +---Animal Rights
|   |   +---Ambient
|   |   \---I Like To Score
|   |
|   \---Manic Street Preachers
|
.
|
+---S
|   \---Soundtracks
|       +---Amageddon
|       |   +---Armageddon (Disc 2)
|       |   \---Armageddon (Disc 1)
|       +---Braveheart
|       +---City Of Angels
|       \---Deep Blue Sea
|

Het bestandje moet dus gekopieerd worden naar de mappen 'M' en 'Soundtracks', maar ook naar de map 'Moby' en 'Armageddon' aangezien deze ook submappen hebben. Maar dus níet naar de overige mappen want dat heeft geen zin. Het is uiteraard niet erg als dat wel gebeurd, maar als we dan tóch bezig zijn :P

Ik doe het nu dmv een simpel batch bestandje met daarin een handmatig aangepaste dir/ad/s/b output, maar ik wil liever een stukje software anders moet ik elke keer dat ik nieuwe mappen toevoeg handmatig dummy's gaan plaatsen.

Que software ben ik eigenlijk alleen programma's tegengekomen die een bepaalde map-structuur 1:1 kunnen kopieren zoals DirSync enzo. Daarnaast zijn de paar progjes die doen wat ik wil alleen in een linux smaakje te krijgen :'( (en nee daar hoeft verder niks over gezegd te worden ok? ;))

[ Voor 11% gewijzigd door BaRF op 06-01-2004 11:29 . Reden: foutjes :X ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maar dus níet naar de overige mappen want dat heeft geen zin.
En naar S B)

De vraagstelling is wel erg specifiek om zo een kant&klaar programma er voor te hebben (AFAIK). Maar het kan nog steeds wel met een batch: je kunt in een script de output van dir /ad/s/b pipen naar een bestand en dit bestand met FOR weer uitlezen om steeds het bestand er naar toe te kopieren. Dan gaat het dus wel naar elke dir en niet alleen die met subdirs.
dus dir /on/b/s/ad > blaat.txt en dan met for elke keer het bestand naar elke regel kopieren.

Met subdirs kan ook wel denk ik, maar dan zal je rescursief aan het werk moeten gaan en dat is wat lastiger met een batch (kan wel, maar niet heel makkelijker. VBScript is dan makkelijker).

Edit:
BaRF schreef op 06 januari 2004 @ 11:45:
En wat dat 'For' etc betreft: Ik vergeet altijd dat de cmdline opdrachten van tegenwoordig uitebreider zijn dan alleen het vroegere setje met 'if exist' etc :>
Dat was toen al heel wat :+
Maar wacht maar tot de nieuwe Longhorn command line er is, dat wordt pas leuk :9

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2004 11:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
F_J_K schreef op 06 januari 2004 @ 11:38:
[...]

En naar S B)

De vraagstelling is wel erg specifiek om zo een kant&klaar programma er voor te hebben (AFAIK). Maar het kan nog steeds wel met een batch: je kunt in een script de output van dir /ad/s/b pipen naar een bestand en dit bestand met FOR weer uitlezen om steeds het bestand er naar toe te kopieren. Dan gaat het dus wel naar elke dir en niet alleen die met subdirs.
dus dir /on/b/s/ad > blaat.txt en dan met for elke het bestand naar elke regel kopieren.

Met subdirs kan ook wel denk ik, maar dan zal je rescursief aan het werk moeten gaan en dat is wat lastiger met een batch (kan wel, maar niet heel makkelijker. VBScript is dan makkelijker).
Hehe S had ik stiekem overgeslagen omdat die maar 1 submap heeft, maar ik dacht als ik dát er ook nog bijzet als vereiste komt helemáál niemand met een oplossing ;)

Maar Misschien is VB idd een idee. Tijdje geleden dat ik wat geprogged heb maar kan 't altijd weer eens proberen ofcourse :P

En wat dat 'For' etc betreft: Ik vergeet altijd dat de cmdline opdrachten van tegenwoordig uitebreider zijn dan alleen het vroegere setje met 'if exist' etc :>

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

waarom niet een textfile opvullen met het resultaat van een dir opdracht

en dan in een tekstverwerker de opdrachten erbij plakken. om een grote batchfile te maken waar alle opdrachtjes inzitten.

zal je in totaal een 10 min werk kosten, en dan kan je de folders die je wilt uitsluiten met de hand weghalen.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
orca schreef op 06 januari 2004 @ 11:53:
waarom niet een textfile opvullen met het resultaat van een dir opdracht

en dan in een tekstverwerker de opdrachten erbij plakken. om een grote batchfile te maken waar alle opdrachtjes inzitten.

zal je in totaal een 10 min werk kosten, en dan kan je de folders die je wilt uitsluiten met de hand weghalen.
juist, zo doe ik het nu dus :)
Ik doe het nu dmv een simpel batch bestandje met daarin een handmatig aangepaste dir/ad/s/b output, maar ik wil liever een stukje software anders moet ik elke keer dat ik nieuwe mappen toevoeg handmatig dummy's gaan plaatsen.
editje ook:
F_J_K schreef op 06 januari 2004 @ 11:38:
Maar wacht maar tot de nieuwe Longhorn command line er is, dat wordt pas leuk :9
Pas op, je kwijlt op je toetsenbord :P

[ Voor 16% gewijzigd door BaRF op 06-01-2004 12:28 ]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
mmm, even een kickje :) Weet niemand verder zo'n stukje software te vinden ofzo?

Pagina: 1