Schoolgeld terug eisen ....

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Finn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01-2022
Een school kan saai zijn, daar is niets mis mee. Maar wat nou als een school zijn verplichtingen niet nakomt.

wat er is gebeurt,

ik ben op het moment bezig met mutlimedia vormgeving. een opleiding van het friesland college. Dit is een MBO niveau 4 opleiding van 2 jaar ( waarvan 2 keer een half jaar stage). Deze opleiding is gebaseerd op PGO, project gestuurt onderwijs, dit is kort samengevat; Geen lessen maar projecten, alleen maar projecten.
en dit met maar 3 aanwezige leraren .. waarvan 1 alles regelt (is fulltime aanwezig).. 1 video/photografie leraar (is 2 dagen in de week) .. en een vormgever (6 uur in de week beschikbaar)

Met dit concept is niks mis, zolang een school maar uitdagende projecten maakt/krijgt/bedenkt waardoor de cursisten veel kunnen leren.

Mijn ervaring.

ik ben eerst een half jaar op stage geweest, waar ik een hele leuke en leerzame tijd heb gehad. Na dat half jaar is het de bedoeling dat wij op school les gaan krijgen en zo onze ervaringen kunnen uitbreiden. Nu aan het eind van een jaar school heb ik nog nix geleert ik heb bijna geen les gehad en zeker nix vernieuwents op multimedia gebied.
hier zit ik dan, 2 keer 800 euro betaald aan school geld, een jaar van mijn tijd geinfesteerd en ik krijg er helemaal niks van terug.

de reden hiervan zijn verschillend zegt school.
de gene die alles regelde voor onze opleiding heeft reuma gekregen waardoor alles doorelkaar liep. Niemand kon het werk overnemen van haar, waardoor wij geen projecten meer kregen om maar niet te spreken over lessen waar je nog wat van kan leren.

hier zit ik dan in een klas lokaaltje te internetten, geen projecten en ik verveel me nu al een 3 kwart jaar. en school doet niets want die hebben hun geld toch al. die geven me mijn nutteloze diploma en dan is alles voor hun goed.

ik heb nu echt het gevoel dat ik mijn geld verpest heb en al helemaal mijn tijd, een heel jaar waarin had kunnen werken en verdienen.

mijn vraag is; Wat kan ik hier tegen doen. Kan ik mijn geld terug vragen? Hoe zit dat juridisch (want het is gewoon oplichting)?

graag jullie mening hierover.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01 15:25

André

Analytics dude

Je hebt iig je diploma, dat is het belangrijkste. En volgens mij ben je dan uitgepraat, want een diploma kost nou eenmaal geld.

Verwijderd

je hebt recht op een X aantal uren onderwijs, die zou je moeten krijgen. Voor elke opleiding staat vast hoeveel uur je praktijk en theorie zou moeten krijgen. Wanneer je dit aantoonbaar niet krijgt kan je wel wat mee doen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

job

André schreef op 06 januari 2004 @ 11:20:
Je hebt iig je diploma, dat is het belangrijkste. En volgens mij ben je dan uitgepraat, want een diploma kost nou eenmaal geld.
Leuk zo'n diploma als het niets inhoud.
De meeste mensen halen een diploma omdat ze dan een baan kunnen krijgen.
Met een diploma van niets, krijg je natuurlijk ook een baan van niets.

Ik weet dat onderwijs aan allerlei eisen moet voldoen.
Daar zijn in elk geval controlerende instellingen voor.
Bel eens met het ministerie van Onderwijs, ik denk dat die je wel wat informatie kunnen geven.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 06-01-2004 11:23 ]

• Finn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01-2022
Dat valt in mijn geval dus tegen. de enige reden die ik zou hebben om dit diploma te halen is omdat ik dan hbo kan doen.
maar aangezien ik net 21 ben geworden kan ik zowieso hbo gaan doen. en omdat dit een hele andere opleiding is dan dat ze hadden gezegt in het begin, vind ik dat ze fout bezig zijn.

Verwijderd

Finn schreef op 06 januari 2004 @ 11:22:
Dat valt in mijn geval dus tegen. de enige reden die ik zou hebben om dit diploma te halen is omdat ik dan hbo kan doen.
maar aangezien ik net 21 ben geworden kan ik zowieso hbo gaan doen. en omdat dit een hele andere opleiding is dan dat ze hadden gezegt in het begin, vind ik dat ze fout bezig zijn.
okey maar voor een hbo opleiding heb je wel een redelijke ondergrond nodig.. en die heb je nu dus niet. Dus zal je de hbo opleiding ook niet/minder makkelijk halen.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Wat is hier volgens jou het wetenschappelijke of levensbeschouwelijke aspect aan? Volgens mij niets, maar je mag het me mailen als je denkt dat dit topic hier bestaansrecht heeft.

Dit soort topics hoort in Stuffis Generalis, maar daartoe heb je nog geen toegang. Zie GoT policy en FAQ voor meer informatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Confusion op 06-01-2004 11:26 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.