je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.
Verwijderd
Komen die #### niet gewoon omdat de celeigenschappen verkeerd staan? (Thinking out loud
je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.
Als jij hem niet beveiligd hebt - vraag het aan degene waarvan je het document gekregen hebt, dan hoef je de zaak ook niet te kraken. Die beveiliging is er niet zonder reden
zal nooit zomaar vragen om wachtwoord te kraken, maar degene die dit document gemaakt heeft, heeft dat ooit een keer gemaakt, nooit problemen, totdat de kolommen te smal werden... alle wachtwoorden die hij kon bedenken, hebben geen resultaat.
Maar G33rt heeft toch een goed punt; het omzeilen van beveiligingen is zeg maar nogal een grijs gebied (ook al omdat ook anderen meelezen die niet de eigenaar zijn van zo'n doc).
Maar goed, het alleen vast zetten van de opmaak zit IMHO nog net aan de juiste kant van dit grijze gebied dus ik laat het wel open & pas de titel een klein beetje aan door het woordje opmaak toe te voegen.
Beveiliging van opmaak etc. is om de gebruiker tegen zichzelf te beschermen, niet om data uit handen te houden. Lijkt me, anders hoor ik het wel
Ik heb zelf altijd een kopie zonder wachtwoord, een kopie met wachtwoord maar met dit passwd in de bestandsnaam en/of heb ik het passwd in mn administratie opgeschreven. Je hebt er nu niets aan maar denk daar voortaan even aan
En ontopic: opslaan als -> textfile?
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2004 12:30 . Reden: nog even ontopic ook :+ ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Password tools gekocht, waarmee ik het wachtwoord kon achterhalen. Excel document aangepast en weer opgeslagen.