[Excel] document opmaak beveiliging *

Pagina: 1
Acties:

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Gezocht op GoT en Google, maar kan nergens programma vinden (wat ook functioneerd) om de werkbladbeveiliging van Excel op te heffen. Heb het programma Advanced Office Breaker, maar die kan hem niet achterhalen. Lijkt erop dat dit programma alleen de wahtwoorden om het bestand te openen kan detecteren. Probleem is namelijk dat ik in een werkblad met resultaat overzichten de breedte van een aantal kolommen wil aanpassen. Kan nu niets lezen omdat er allemaal #### in staan. Iemand een idee?

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:22
Of je het wachtwoord kan achterhalen weet ik niet, maar misschien kan je het volledige werkblad selecteren en vervolgens kopieren en plakken in een nieuw document. Zo heb ik het ooit eens omzeild.

Verwijderd

Volgens mij heeft Excel geen wachtwoorden op 'kolom-' of 'rij-niveau'.
Komen die #### niet gewoon omdat de celeigenschappen verkeerd staan? (Thinking out loud :X)

• zakonski
Zodra er een beveiliging op een werkblad zit, kun je aangeven om ook de opmaak (dus breedte, etc.) mee te beveiligen. Dat knippen en plakken zal ik nog een keer proberen, lukte gisteren iig niet...

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Als jij hem zelf beveiligd hebt - waarom tik je niet gewoon je wachtwoord oid in?

Als jij hem niet beveiligd hebt - vraag het aan degene waarvan je het document gekregen hebt, dan hoef je de zaak ook niet te kraken. Die beveiliging is er niet zonder reden :)

• zakonski
echt een antwoord waar ik wat aan heb! :?

zal nooit zomaar vragen om wachtwoord te kraken, maar degene die dit document gemaakt heeft, heeft dat ooit een keer gemaakt, nooit problemen, totdat de kolommen te smal werden... alle wachtwoorden die hij kon bedenken, hebben geen resultaat.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Probeer 's tijdelijk de resolutie van je scherm omhoog te gooien, is maar een wild guess maar ik kan me zoiets herinneren. Wellicht kun je dan in ieder geval zien wat er in die kolommen staat.

• zakonski
hey, da's wel slim, zal 't zo gelijk effe checken!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Volgens mij gaat dat ook niet lukken - de cellen worden daar niet zomaar breder van.
offtopic:
Maar G33rt heeft toch een goed punt; het omzeilen van beveiligingen is zeg maar nogal een grijs gebied (ook al omdat ook anderen meelezen die niet de eigenaar zijn van zo'n doc).
Maar goed, het alleen vast zetten van de opmaak zit IMHO nog net aan de juiste kant van dit grijze gebied dus ik laat het wel open & pas de titel een klein beetje aan door het woordje opmaak toe te voegen.
Beveiliging van opmaak etc. is om de gebruiker tegen zichzelf te beschermen, niet om data uit handen te houden. Lijkt me, anders hoor ik het wel :+

offtopic:
Ik heb zelf altijd een kopie zonder wachtwoord, een kopie met wachtwoord maar met dit passwd in de bestandsnaam en/of heb ik het passwd in mn administratie opgeschreven. Je hebt er nu niets aan maar denk daar voortaan even aan ;)

En ontopic: opslaan als -> textfile?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2004 12:30 . Reden: nog even ontopic ook :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zakonski
thnx, ook dat zal ik proberen. mogelijkheden genoeg iig, ga vanmiddag ermee aan de slag, laat nog wel horen hoe het afgelopen is.

• zakonski
Zie tot mijn schrik dat ik niet meer de oplossing heb genoteerd:

Password tools gekocht, waarmee ik het wachtwoord kon achterhalen. Excel document aangepast en weer opgeslagen.

Pagina: 1