Camera's en achromatisch / apochromatisch gepaarde lenzen?

Pagina: 1
Acties:

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04-2025
Ik ben benieuwd welke digitale camera's (met lens) een achromatisch / apochromatisch gepaarde lens hebben. In een reactie op een nieuwartikel op Tweakers.net vertelde iemand dat de Minolta Dimage A1 dat heeft, echter, ik kan het niet vinden in de specificaties op de Minolta-website.

[ Voor 3% gewijzigd door durkagain op 06-01-2004 22:46 ]

Verwijderd

Kijk even op deze review van dpreview

Je ziet op de eerste foto voorop de lens staan APO(chromatisch). Problem solved! BTW volgens mij hadden de 7i en 7hi ook een apo lens!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 11:24 . Reden: toevoeging ]

• durkagain
Hmm dat had ik zo nog niet bekeken! :D

Meer camera's?

Verwijderd

Voldoende APO lenzen verkrijgbaar. Of er nog meer digitale compactcamera's zijn.....? Geen idee, ik weet dat Nikon gebruik maakt van ED lenzen, maar dan houdt het op voor zover ik weet! Probeer het anders hier eens! :+

Verwijderd

Dumb Ass Durruk schreef op 06 januari 2004 @ 11:14:
Ik ben benieuwd welke camera's (met lens) een achromatisch / apochromatisch gepaarde lens hebben. In een reactie op een nieuwartikel op Tweakers.net vertelde iemand dat de Minolta Dimage A1 dat heeft, echter, ik kan het niet vinden in de specificaties op de Minolta-website.
Minolta S414

• durkagain
Klopt! Op http://www.minolta-image-database.com/photo_search.lasso kun je alle Minolta camera's bekijken van de voorkant. Bij de S414 stond er ook APO op! :D
Pagina: 1