Toon posts:

[VB] sprintf ook in Visual Basic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het opbouwen van strings kan in Visual basic met bijvoorbeeld
Visual Basic:
1
mystring = string1 & int1 & float1 & "  stukje text   " & vbcrlf

Vooral bij langere bouwsels met veel variabelen wordt ik hier gek van, en vind ik de sprintf functies van c++ veel makkelijker en compacter, ook kan je daar tussen de text dingen als \t en \n zetten. Weet iemand of er een soortgelijke functie in Visual bestaat, of is er ergens een library beschikbaar?

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:42:
Het opbouwen van strings kan in Visual basic met bijvoorbeeld
Visual Basic:
1
mystring = string1 & int1 & float1 & "  stukje text   " & vbcrlf

Vooral bij langere bouwsels met veel variabelen wordt ik hier gek van, en vind ik de sprintf functies van c++ veel makkelijker en compacter, ook kan je daar tussen de text dingen als \t en \n zetten. Weet iemand of er een soortgelijke functie in Visual bestaat, of is er ergens een library beschikbaar?
standaard bestaan ze niet, maar er is ergens wel een module voor. Ik heb em ook gebruikt, ff zoeken.

hier dus

[ Voor 11% gewijzigd door vogeltje op 06-01-2004 10:58 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 09:01

klinz

weet van NIETS

Je kunt wsprintf() uit user32.dll gebruiken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:42:
en vind ik de sprintf functies van c++
c, niet c++ ;)
ook kan je daar tussen de text dingen als \t en \n zetten.
Dat is iets dat c(++) zelf doet. Als je naar de gecompileerde data kijkt dan zie je dat een string als "bla\nbla" ook niet letterlijk zo in het geheugen staat. De \n wordt door de compiler al gezien als newline teken, en dus staat er wat in VB het resultaat is van "bla" & vbLf & "bla"

Anyway, dat betekent natuurlijk nog niet dat je geen functie kan maken die de slashes begrijpt en omzet naar de juiste char-codes
Weet iemand of er een soortgelijke functie in Visual bestaat, of is er ergens een library beschikbaar?
je zou idd wsprintf kunnen gebruiken, maar dat lost je slashes probleem niet op. Geen idee of je ervaring hebt met C/C++, maar anders zou je kunnen overwegen om een DLL te maken met die functie erin, waarin je gewoon gebruik maakt van C's sprintf

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Een dll maken is voor mij iets te hoog gegrepen, maar met die link kom ik al een heel eind.