Toon posts:

keuze voor wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele routers kunnen vinden die voldoen aan mijn eisen. Maar toch twijfel ik nog tussen 2 modellen.

Aan de router komen 4 pc's via de switch te hangen en nog eens 1-3 via wireless lan. De internet verbinding verbinding komt via een kabelmodem van kabelfoon.

dit zijn de kandidaten:

SMC 54Mbps Wireless Broadband Router 11G ->105 euro
Linksys Wireless Acces Point/Router (BEFW11S4 (11 Mbps) -> 115 euro

beide zitten rond de 100 euro, alleen de SMC heeft 54 Mbps en de Linksys 11

specs van de SMC: hier
specs van de Linksys: hier

Heb zelf ervaring met de linksys, die bevalt me erg goed. Maar omdat de SMC toch meer bied voor de zelfde prijs is mijn vraag of het beter is om deze keer te gaan voor de SMC model?

wat zijn jullie ervaringen?

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Eh, volgens mij heb je de prijs van die BEFW11S4 niet helemaal lekker opgezocht? 8)7 Als ik kijk bij de webshop waar ik mijn Linksys router (de WRT54G) heb gekocht (hardware concurrent), dan kost 'ie daar nu € 92,- en die BEFW11S4 € 67,-...

Overigens ben ik heel tevreden over de router, werk er zowel thuis als op het werk mee en dat bevalt prima.

Verwijderd

Topicstarter
PatMan schreef op 06 januari 2004 @ 11:20:
Eh, volgens mij heb je de prijs van die BEFW11S4 niet helemaal lekker opgezocht? 8)7 Als ik kijk bij de webshop waar ik mijn Linksys router (de WRT54G) heb gekocht (hardware concurrent), dan kost 'ie daar nu € 92,- en die BEFW11S4 € 67,-...

Overigens ben ik heel tevreden over de router, werk er zowel thuis als op het werk mee en dat bevalt prima.
prijs kan verschillen maar daar gaat het nu even niet om (verschil tussen online shop en pcboer om de hoek)

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
http://routershop.nl

heb je een 3com accesspoint en een pcmcia kaart voor je laptop
Is ook nog 11g

• SoNoS
sonos schreef op 06 januari 2004 @ 11:27:

heb je een 3com router en een pcmcia kaart voor je laptop
Is ook nog 11g
edit:

zocht een router ipv een alleen een accesspoint

Verwijderd

Topicstarter
sonos schreef op 06 januari 2004 @ 11:27:

heb je een 3com accesspoint en een pcmcia kaart voor je laptop
Is ook nog 11g
dat ding ziet er ook strak uit Euro 129,71incl alleen heb ik geen pcmcia kaart nodig ;)
deze bevat ook een 4 ports switch neem ik aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:33:
Ik heb enkele routers kunnen vinden die voldoen aan mijn eisen. Maar toch twijfel ik nog tussen 2 modellen.

Aan de router komen 4 pc's via de switch te hangen en nog eens 1-3 via wireless lan. De internet verbinding verbinding komt via een kabelmodem van kabelfoon.

dit zijn de kandidaten:

SMC 54Mbps Wireless Broadband Router 11G ->105 euro
Linksys Wireless Acces Point/Router (BEFW11S4 (11 Mbps) -> 115 euro

beide zitten rond de 100 euro, alleen de SMC heeft 54 Mbps en de Linksys 11

specs van de SMC: hier
specs van de Linksys: hier

Heb zelf ervaring met de linksys, die bevalt me erg goed. Maar omdat de SMC toch meer bied voor de zelfde prijs is mijn vraag of het beter is om deze keer te gaan voor de SMC model?

wat zijn jullie ervaringen?
Ik zou voor een senao gaan; echt top bereik en goed configbaar.
Zie www.wifishop.nl of http://www.zx-yagi.nl/

• SoNoS
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:32:
[...]

dat ding ziet er ook strak uit Euro 129,71incl alleen heb ik geen pcmcia kaart nodig ;)
deze bevat ook een 4 ports switch neem ik aan.
Nee sorry, das het accesspoint, daarboven heb je er eentje staan die wat duurder is en das wel een router met een 4 ports switch. Die bedoelde ik eigelijk.

Verwijderd

Topicstarter
sonos schreef op 06 januari 2004 @ 11:36:
[...]

Nee sorry, das het accesspoint, daarboven heb je er eentje staan die wat duurder is en das wel een router met een 4 ports switch. Die bedoelde ik eigelijk.
ik zie het, Euro 136,85incl ex verzendkosten neem ik aan.

maarja in hoevere is deze beter dan de linksys?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
Wat dacht je van de ASUS WL500g, 54mbps tegen een betaalbare prijs, ingebouwde printerserver, en een usb poort om een externe HD aan te hangen waar je dan een FTP server van kan draaien....

ik heb de ASUS, en ik heb 121 euro betaald incl verzendkosten, en dat was nog een vrij hoge prijs (moest em gewoon snel hebben)

ik heb er een printer aanhangen die dus te gebruiken is door elke pc (wired of wireless maakt niet uit)
en een harde schijf (waarmee ik een soort "share" disk heb waarop iedereen in huis dingen kan dumpen en uitwisselen enzovoorts)

makkelijk in te stellen, bereik is goed (er is ook een boost script voor om het bereik nog wat groter te maken)

[ Voor 57% gewijzigd door Phusebox op 06-01-2004 11:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:36:
[...]

Ik zou voor een senao gaan; echt top bereik en goed configbaar.
Zie www.wifishop.nl of http://www.zx-yagi.nl/
wifishop staat geen wireless router volgens mij van senao (ja eentje voor euro 1.104,32incl is een beetje duur ;) ) en op zx-yagi staat ook geen router volgens mij

• SoNoS
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:39:
[...]

ik zie het, Euro 136,85incl ex verzendkosten neem ik aan.

maarja in hoevere is deze beter dan de linksys?
Ik kan alleen voor die 3com spreken.

Tis een kwestie van aansluiten en een wizard volgen en hij draaid. Volledig met encryptie en noem maar op.

Bereik is voor mij ver genoeg. Hij staat op zolder en als ik een meter of 50 van mijn huis ben, heb ik nog bereik.

• SoNoS
Phusebox schreef op 06 januari 2004 @ 11:40:
Wat dacht je van de ASUS WL500g, 54mbps tegen een betaalbare prijs, ingebouwde printerserver, en een usb poort om een externe HD aan te hangen waar je dan een FTP server van kan draaien....

ik heb de ASUS, en ik heb 121 euro betaald incl verzendkosten, en dat was nog een vrij hoge prijs (moest em gewoon snel hebben)

ik heb er een printer aanhangen die dus te gebruiken is door elke pc (wired of wireless maakt niet uit)
en een harde schijf (waarmee ik een soort "share" disk heb waarop iedereen in huis dingen kan dumpen en uitwisselen enzovoorts)

makkelijk in te stellen, bereik is goed (er is ook een boost script voor om het bereik nog wat groter te maken)
Klinkt ook heel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Phusebox schreef op 06 januari 2004 @ 11:40:

Asus WL-500b 11Mbps Home Gateway € 73,70
Asus WL-500g 54Mbps Home Gateway € 95,00

de specs klinken erg lekker, werkt een pendrive van 1 gb ook de router?
zoja dan neem ik deze zeker weten

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:23:
prijs kan verschillen maar daar gaat het nu even niet om (verschil tussen online shop en pcboer om de hoek)
Dan hebben ze in jouw woonplaats erg dure hoeken, want ook bij bijvoorbeeld Informatique (die ook een gewone winkel hebben) kost de 54Mbit-variant nog minder dan de BEFW11S4 bij jouw leverancier.

En dan krijg je naar mijn idee een vergelijking tussen appels en peren. Normaal gesproken zul je altijd voor 802.11g-apparatuur willen gaan lijkt me, aangezien deze een hogere snelheid en betere beveiliging kent en daarnaast de support nog langer blijft bestaan dan bij een produkt dat aan zijn 'end of life' bezig is.
Pagina: 1