Toon posts:

moederbord: geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord, processor, geheugen, videokaart en harde schijf gekocht. Zelf in elkaar gezet. Als ik de pc aan zet gaan de fans en koeling draaien alsmede de harde schijven. De LED's blijven branden maar er verschijnt geen beeld.
Ook hoor ik geen opstart signalen. Moederbord is volgens mij niet defect want haal ik het geheugen eruit begint de pc wel te piepen.
Heb ook een andere videokaart geprobeerd.
Dit is het tweede moederbord (nieuw) dus volgens mij is het een aansluiting of de processor?
Het is een asus p4p800 en een 3.0 processor, asus 9520 videokaart fx5200 en een sata hd.

Iemand een suggestie wat er verkeerd aangesloten kan zijn?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Je geeft het zelf misschien al aan =) Vervang je mem eens :*)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je de p4 stekker ook aangesloten?
Want anders doet ie niets :+
En probeer eens een bios reset, of zet de dimm eens in een andere bank.

Als je je handen weet te leggen op een Epox Debug/ Post kaart zou dit helemaal fantastisch zijn :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op 06 januari 2004 @ 10:02:
Je geeft het zelf misschien al aan =) Vervang je mem eens :*)
Hij zegt nergens dat zijn mem slecht is. Zijn mobo piept als TS er geen mem in stopt, en een mobo hoort ook te piepen dan.
Uiteraard kan een ander bankje, indien voorhanden, proberen nooit kwaad. :)

Ik weet niet hoeveel ervaring jij met het bouwen hebt, maar het kan nooit kwaad om iemand het na te laten kijken. Soms heb je van je zelf bijvoorbeeld het idee van: "Goh, dat heb ik wel goed gedaan, dat is het niet."

{signature}

• Pakjebakmeel
Ik bedoel meer als ie geen post piepjes geeft (ook errors). en je trekt je mem eruit en dan geeft ie wel post errors dat het best wel eens het mem zou kunnen zijn. De beste methode om er achter te komen is om het even te vervangen of in een andere pc te proberen :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Wat heel goed helpt als het een aansluiting is is ff alles eruit halen en weer erin stoppen, maar wel kaal beginnen met opstarten.
Dus eerst mb voeding CPU GPU mem en dan al eens opstarten. Eenmaal die config start kun je de rest er een na een aan toevoegen.

En als je de componenten in een gewone computerwinkel hebt gekocht (geen webshop) kun je eens teruggaan en vragen of ze em ff kunnen testen (zij hebben wel ander geheugen liggen enzo :D ). Als je vlak voor sluitingstijd komt, of als de winkel vol staat moet je maar later eens terugkeren, maar dat had je zelf al door zeker :+

[ Voor 40% gewijzigd door naftebakje op 06-01-2004 10:30 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met de P4 stekker? Ik heb van de koeling wel een stekkertje aangesloten.

Geheugen ga ik nog verplaatsen om te proberen.
De spullen zijn niet bij een webshop gekocht maar bij een bekende zaak. Het is alleen een flink eind rijden daarnaar toe.Bovendien wilde ik het deze keer zelf doen.

Vreemd is dat er geen beeld verschijnt. Als de processor of videokaart niet goed is moet dat ding toch gaan piepen?

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:51:
Wat bedoel je met de P4 stekker? Ik heb van de koeling wel een stekkertje aangesloten.
Je hebt een ATX stekker dat is die met 20 pins en de P4 stekker dat is een stekker van 2x2 met 2 zwarte en 2 gele draden nodig.
Bovendien wilde ik het deze keer zelf doen.
Ik bedoelde dat een handige buurman oid die snel controleert, soms voor nieuwe inzichten kan zorgen.
Vreemd is dat er geen beeld verschijnt. Als de processor of videokaart niet goed is moet dat ding toch gaan piepen?
Kan je trouwens specifieker zijn in je specs? Dus welke mobo precies (dit is een serie, of geef anders even aan dat het de standaard versie is), welke 2 videokaarten je hebt geprobeerd. Als die 5200 eentje is met 2 poorten waarvan 1 DVI en je stopt je monitor in de 2e aansluiting dan krijg je ook niet altijd beeld. :) (Lijkt me stug dat je niet alles hebt geprobeerd... maar je weet maar nooit)

{signature}

• Pakjebakmeel
De P4 Stekker is de vierkante 4 Pins stekker aan je PSU. Als deze connector niet op je Mobo aanwezig is hoef je hem niet aan te sluiten. Als deze Conn er wel is maar je hem niet aansluit krijg je soortgelijke problemen als jij hep

*te laat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-01-2004 11:29 ]

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Sorry hoor, maar als ik je zo hoor praten heb je 0,0 ervaring met het bouwen van pc's en enige ervaring en kennis is toch wel vereist!

De P4 hebben een extra 12v lijn nodig . Dat is een 2x2 stekkertje (zwart en gele bedrading)
Die geeft de processor extra voeding en kan nodig zijn (heb ook wel eens meegemaakt dat ze zonder die stekker het ook doen maar je krijgt ongetwijfeld meer problemen)
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/ig/img/2x2.gif
Daarnaast kan inderdaad het geheugen defect zijn. Defect geheugen kan in zoverre nog werken dat het moederbord het geheugen wel herkent maar niet gaat piepen.
Op het moment dat je het geheugen er uit haalt mist het moederbord het geheugen en gaat piepen.

Ik zou je sterk aanraden dat geheugen te testen in een ander moederbord (wel opletten dat je het geheugen wel in een moederbord stopt die het ondersteunt!!!!)

[ Voor 6% gewijzigd door Tmaster op 06-01-2004 11:11 ]

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem een keer gehad en toen was me voeding verot probeer eens een andere voeding aan te sluiten. ;)

• Pakjebakmeel
Uhhm , Wrom had ik er dan ook 1je op mijn amd bord van gigabyte?

en hoezo heb ik ineens 0.0 ervaring?
:?

Btw , ik wist niet dat p4's op 12 Volt liepen , Lijkt me niet dat ie direct naar de cpu gaat . ;)
Tmaster schreef op 06 januari 2004 @ 11:02:
Sorry hoor, maar als ik je zo hoor praten heb je 0,0 ervaring met het bouwen van pc's en enige ervaring en kennis is toch wel vereist!

De P4 hebben een extra 12v lijn nodig . Dat is een 2x2 stekkertje (zwart en gele bedrading)
Die geeft de processor extra voeding en kan nodig zijn (heb ook wel eens meegemaakt dat ze zonder die stekker het ook doen maar je krijgt ongetwijfeld meer problemen)
[afbeelding]
Daarnaast kan inderdaad het geheugen defect zijn. Defect geheugen kan in zoverre nog werken dat het moederbord het geheugen wel herkent maar niet gaat piepen.
Op het moment dat je het geheugen er uit haalt mist het moederbord het geheugen en gaat piepen.

Ik zou je sterk aanraden dat geheugen te testen in een ander moederbord (wel opletten dat je het geheugen wel in een moederbord stopt die het ondersteunt!!!!)

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-01-2004 11:25 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Pakjebakmeel schreef op 06 januari 2004 @ 11:12:
Uhhm , Wrom had ik er dan ook 1je op mijn amd bord van gigabyte?

en hoezo heb ik ineens 0.0 ervaring?
:?

Btw , ik wist niet dat p4's op 12 Volt liepen , Lijkt me niet dat ie direct naar de cpu gaat . ;)

[...]
Schokkende ervring: p4 lopen niet op 12 volt ;)
Althans niet rechtstreeks door je CPU :P

En op sommige AMD borden ziet ie ook idd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 06-01-2004 11:32 ]

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad hiermee geen ervaring maar zo moeilijk leek het ons niet. We hebben met 2 personen geprobeerd om te bouwen maar waarschijnlijk zit er toch iets verkeerd of zoals jullie allemaal zeggen het geheugen.

Na het proberen van het geheugen breng ik hem wel naar de zaak. Kost me wel een paar duiten, en heb ik het nog niet zelf kunnen doen.

Op zich zijn het maar een paar stekkertjes...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik wist niet dat p4's op 12 Volt liepen , Lijkt me niet dat ie direct naar de cpu gaat
Ze lopen ook niet op 12V, maar die 12V wordt op je mobo gebruikt om er de Vcore van te maken met behulp van al die mooie dikke mosfet's en elco's die je ronde de S478 vindt...

• Pakjebakmeel
Joh , dat laatste was natuurlijk een grapje =P

Maar nou is me even ontgaan naar wie het "je hebt 0,0 ervaring" was bedoeld :X :?
Atlas schreef op 06 januari 2004 @ 11:31:
[...]

Schokkende ervring: p4 lopen niet op 12 volt ;)
Althans niet rechtstreeks door je CPU :P

En op sommige AMD borden ziet ie ook idd :)

• Voutloos
  • Niet online
koraks schreef op 06 januari 2004 @ 11:35:
[...]

Ze lopen ook niet op 12V, maar die 12V wordt op je mobo gebruikt om er de Vcore van te maken met behulp van al die mooie dikke mosfet's en elco's die je ronde de S478 vindt...
offtopic:
Met als toevoeging: Gele draad is de standaard kleurcode voor 12V.
Bovendien logisch dat de PSU niet bepaald hoeveel V de CPU nodig heeft, dan had je bij elke upgrade een nieuwe PSU nodig. Tevens zou de VCore instelling dan niet mogelijk zijn in het BIOS.

{signature}

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Pakjebakmeel schreef op 06 januari 2004 @ 11:36:
Joh , dat laatste was natuurlijk een grapje =P

Maar nou is me even ontgaan naar wie het "je hebt 0,0 ervaring" was bedoeld :X :?

[...]
Ik denk toch richting TS ;)

Slightly offtopic:
Kun je (Pakjebakmeel ;)) ajb je post tikken onder de quote :) Zo is je post veel leesbaarder :)

Dankje :)

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het kan niet aan het geheugen liggen zover het tenminste 400 mhz geheugen is.

266 mhz geheugen zal bijv niet werken omdat die de fsb niet bij kan houden...

• Pakjebakmeel
Riesjard schreef op 06 januari 2004 @ 11:44:
Het kan niet aan het geheugen liggen zover het tenminste 400 mhz geheugen is.

266 mhz geheugen zal bijv niet werken omdat die de fsb niet bij kan houden...
Dit heb ik eigenlijk nooit geprobeert maar je kan toch gwoon trager mem hebben dan je FSP. Dan krijg je gwoon een Asynchrone FSP - MEM

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees gewoon de handleiding van het moederbord door en natuurlijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunt vinden ;)

In ieder geval voldoet de topicstart niet aan het Beleid van dit subforum. Het is hier op GoT de bedoeling om eerst de FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen eer je er een topic opent. Zie ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 06-01-2004 11:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.