Hoi, ik ben bezig met schrijven van een MIDlet voor de Nokia 6600. Deze heeft een bluetooth API voor J2ME. De MIDlet gaat eerst kijken welke devices er in zijn buurt zijn en vervolgens wil ik een device kunnen selecteren en daar de services van opvragen.
Het zoeken naar devices lukt, maar vervolgens gaat het fout bij het zoeken naar services. Ik zal even mijn code hier plaatsen die ik gebruik voor de service discovery:
Ik weet dat hij een exception gooit bij het try block. Dus in die regel gaat iets mis. Maar wat? Ik zelf denk aan (DiscoveryListener)this, maar heb geen idee waardoor ik het zou moeten vervangen. Of ligt het misschien aan een foutief UUID?
Edit:
Even voor de volledigheid. De exception die gegeven wordt is 'busy'.
Het zoeken naar devices lukt, maar vervolgens gaat het fout bij het zoeken naar services. Ik zal even mijn code hier plaatsen die ik gebruik voor de service discovery:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| int[] attrSet = {100};
UUID[] uuids = new UUID[1];
uuids[0] = new UUID(0x1101);// serial port
// This is where it all goes wrong
try{
int transId = agent.searchServices(attrSet, uuids, rmDevice[index],
(DiscoveryListener)this); // this line isn't good...
} catch (Exception e) {
e.getMessage();
} |
Ik weet dat hij een exception gooit bij het try block. Dus in die regel gaat iets mis. Maar wat? Ik zelf denk aan (DiscoveryListener)this, maar heb geen idee waardoor ik het zou moeten vervangen. Of ligt het misschien aan een foutief UUID?
Edit:
Even voor de volledigheid. De exception die gegeven wordt is 'busy'.
[ Voor 5% gewijzigd door Cavalera125 op 06-01-2004 10:03 ]